5 טעויות בבניית אתרים לעסקים

ברצוני רוצה לרכז 5 טעויות שאני רואה שמנהלי שיווק ובעלי עסקים עושים שוב ושוב כשהם ניגשים לבנות אתר. לא משנה אם מדובר בחברה של 5000 עובדים או עסק של אדם אחד,5 הטעויות האלה פשוט גורמות לאתרים להיות חסרי תועלת לחלוטין.



טעות ראשונה


בדרך כלל מנהלי שיווק ובעלי עסקים פונים למעצב אתרים או למפתח, שלרוב אינם מתעסקים בעולם האתגרים השיווקיים, שיובילו את התהליך של בניית האתר, ואז נוצרים אתרים שלא הוגדרו להם מטרות שיווקיות ללא מחשבה שיווקית. אתרים אלו לרוב נמדדים במושגים "יפה" או "לא יפה".


ראיתי עשרות רבות של אתרים יפים, שלא הצליחו לייצר אפילו פניה אחת.


טעות שניה


טעות נוספת היא הגדרת מטרה לא מדידתית באתר. לדוגמא, מטרת האתר היא תדמית. לייצר תדמית חיובית בעיני הקהל. זוהי מטרה שלא ניתן לכמת אותה במספרים באופן הגדרה זה. כי איך יודעים בעצם שהצלחנו? אם 100 איש נכנסו לאתר, אנחנו בודקים איתם אם התדמית שהם קיבלו היא חיובית? התשובה היא לא ולכן רוב האתרים שייבנו כך, יישארו נטושים.


אגב, אם באמת יש לכם מטרה תדמיתית באתר, אז כן ניתן להגדיר לזה יעד מספרי. פשוט מחליטים באלו עמודים באתר, יועברו מסרים תדמיתיים בטקסט או בסרטונים, ואז להזרים לשם תנועה. ולמדוד את כמות האנשים ששהו בעמודים אלו מעל X שניות/דקות בהתאם לאורך העמוד או הסרטון. אלו יהיו אנשים שסביר להניח שנחשפו למסרים תדמיתיים.



טעות שלישית


טעות שאני פוגש המון היא תכנון מסע לגולש שאינו פוגע בכל הקהלים הנכנסים לאתר. לדוגמא חברה המספקת שירותים בסיסיים ללקוחות חדשים ושירותים מתקדמים ללקוחות חוזרים, והמסע גולש מתייחס אך ורק ללקוחות החדשים, והלקוחות החוזרים נוטשים את האתר. רק איש שיווק שבאמת מבין את רמת הבשלות של כל סוג קהל, יכול בעצם לשבת עם מאפיין האתר ולתכנן איך "תוקפים" את כל הקהלים דרך האתר.



טעות רביעית


עוד טעות נפוצה היא הכנת אפיון ללא מסרים שיווקיים. כלומר, מישהו מתכנן את האתר בכותרות ולא נכנס לרזולוציה של מסר שיווקי שיועבר לגולש בכל שלב ושלב. בשרטוט שלו הוא מכניס טקסט דמה "שייקבע בהמשך". ואז המעצב מקבל את האפיון ללא מסרים שיווקיים והוא מעצב את האתר מבלי שהעיצוב יתמוך בשיווק. כאן שוב התוצאה לרוב תהיה אתר שנמדד ב"יפה" או "לא יפה" מבחינה עיצובית בניגוד לאתר שמצליח לשווק/למכור או לא.



טעות חמישית


שימוש במעצב שאינו בקיא בעולמות רשת האינטרנט. למעצבים יש התמחויות ובגדול מעצב מתמחה בעולמות הדפוס ובעולמות האינטרנט. מעצב המתמחה בעולמות האינטרנט צריך להיות בקיא ברכיבים ובפונקציות שקיימים באתרים. הוא צריך לדעת מה ניתן לביצוע בתכנות ומה לא, כדי לא להכניס ציפייה גבוהה שלא תתממש. והכי חשוב, הוא צריך להבין איפה חופש היצירה שלו יכול לבוא לידי ביטוי. לעיתים מעצבים מתפרעים עם היצירתיות שלהם ומייצרים עיצוב שויזואלית נראה מדהים אך בפועל יוצר מצב של "יצירתיות יתר" שפוגעת בחוויית המשתמש של הגולש וזורקת אותו מהאתר מבלי לעשות דבר.


לסיכום, בעולם המקצועי של בניית אתרים שאמורים להשיג משהו מבחינה שיווקית,


אלה הדברים שהרוב נופלים בהם. למה ציינתי בעולם המקצועי? כי בשוק יש אינסוף גורמים שבונים אתרים וקיימות אפשרויות רבות ל"עשה זאת בעצמך", כלומר אדם יכול לבנות לעצמו אתר כי זה קל הוא לא צריך מעצב ולא צריך מפתח. זה לא מקצועי כי הוא מעולם לא ניתח ביצועים של אתרים ולא ניתח מערכות מידע כמו אנליטיקס ומפות חום, כדי באמת להבין כיצד לתכנן את מבנה האתר שלו.


* איתי לוי הוא מנכ"ל Promo – אסטרטגיה שיווקית ופרסום

אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
desktop-accessibility-preferences-1294499_640
SimpleScreen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''