5 טעויות בבניית אתרים לעסקים

ברצוני רוצה לרכז 5 טעויות שאני רואה שמנהלי שיווק ובעלי עסקים עושים שוב ושוב כשהם ניגשים לבנות אתר. לא משנה אם מדובר בחברה של 5000 עובדים או עסק של אדם אחד,5 הטעויות האלה פשוט גורמות לאתרים להיות חסרי תועלת לחלוטין.



טעות ראשונה


בדרך כלל מנהלי שיווק ובעלי עסקים פונים למעצב אתרים או למפתח, שלרוב אינם מתעסקים בעולם האתגרים השיווקיים, שיובילו את התהליך של בניית האתר, ואז נוצרים אתרים שלא הוגדרו להם מטרות שיווקיות ללא מחשבה שיווקית. אתרים אלו לרוב נמדדים במושגים "יפה" או "לא יפה".


ראיתי עשרות רבות של אתרים יפים, שלא הצליחו לייצר אפילו פניה אחת.


טעות שניה


טעות נוספת היא הגדרת מטרה לא מדידתית באתר. לדוגמא, מטרת האתר היא תדמית. לייצר תדמית חיובית בעיני הקהל. זוהי מטרה שלא ניתן לכמת אותה במספרים באופן הגדרה זה. כי איך יודעים בעצם שהצלחנו? אם 100 איש נכנסו לאתר, אנחנו בודקים איתם אם התדמית שהם קיבלו היא חיובית? התשובה היא לא ולכן רוב האתרים שייבנו כך, יישארו נטושים.


אגב, אם באמת יש לכם מטרה תדמיתית באתר, אז כן ניתן להגדיר לזה יעד מספרי. פשוט מחליטים באלו עמודים באתר, יועברו מסרים תדמיתיים בטקסט או בסרטונים, ואז להזרים לשם תנועה. ולמדוד את כמות האנשים ששהו בעמודים אלו מעל X שניות/דקות בהתאם לאורך העמוד או הסרטון. אלו יהיו אנשים שסביר להניח שנחשפו למסרים תדמיתיים.



טעות שלישית


טעות שאני פוגש המון היא תכנון מסע לגולש שאינו פוגע בכל הקהלים הנכנסים לאתר. לדוגמא חברה המספקת שירותים בסיסיים ללקוחות חדשים ושירותים מתקדמים ללקוחות חוזרים, והמסע גולש מתייחס אך ורק ללקוחות החדשים, והלקוחות החוזרים נוטשים את האתר. רק איש שיווק שבאמת מבין את רמת הבשלות של כל סוג קהל, יכול בעצם לשבת עם מאפיין האתר ולתכנן איך "תוקפים" את כל הקהלים דרך האתר.



טעות רביעית


עוד טעות נפוצה היא הכנת אפיון ללא מסרים שיווקיים. כלומר, מישהו מתכנן את האתר בכותרות ולא נכנס לרזולוציה של מסר שיווקי שיועבר לגולש בכל שלב ושלב. בשרטוט שלו הוא מכניס טקסט דמה "שייקבע בהמשך". ואז המעצב מקבל את האפיון ללא מסרים שיווקיים והוא מעצב את האתר מבלי שהעיצוב יתמוך בשיווק. כאן שוב התוצאה לרוב תהיה אתר שנמדד ב"יפה" או "לא יפה" מבחינה עיצובית בניגוד לאתר שמצליח לשווק/למכור או לא.



טעות חמישית


שימוש במעצב שאינו בקיא בעולמות רשת האינטרנט. למעצבים יש התמחויות ובגדול מעצב מתמחה בעולמות הדפוס ובעולמות האינטרנט. מעצב המתמחה בעולמות האינטרנט צריך להיות בקיא ברכיבים ובפונקציות שקיימים באתרים. הוא צריך לדעת מה ניתן לביצוע בתכנות ומה לא, כדי לא להכניס ציפייה גבוהה שלא תתממש. והכי חשוב, הוא צריך להבין איפה חופש היצירה שלו יכול לבוא לידי ביטוי. לעיתים מעצבים מתפרעים עם היצירתיות שלהם ומייצרים עיצוב שויזואלית נראה מדהים אך בפועל יוצר מצב של "יצירתיות יתר" שפוגעת בחוויית המשתמש של הגולש וזורקת אותו מהאתר מבלי לעשות דבר.


לסיכום, בעולם המקצועי של בניית אתרים שאמורים להשיג משהו מבחינה שיווקית,


אלה הדברים שהרוב נופלים בהם. למה ציינתי בעולם המקצועי? כי בשוק יש אינסוף גורמים שבונים אתרים וקיימות אפשרויות רבות ל"עשה זאת בעצמך", כלומר אדם יכול לבנות לעצמו אתר כי זה קל הוא לא צריך מעצב ולא צריך מפתח. זה לא מקצועי כי הוא מעולם לא ניתח ביצועים של אתרים ולא ניתח מערכות מידע כמו אנליטיקס ומפות חום, כדי באמת להבין כיצד לתכנן את מבנה האתר שלו.


* איתי לוי הוא מנכ"ל Promo – אסטרטגיה שיווקית ופרסום

אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
desktop-accessibility-preferences-1294499_640
SimpleScreen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח