5 פרסומות הסופרבול שבטח לא החמצתם

אירוע הסופרבול השנתי, משחק הגמר של ליגת ה- NFL , ליגת הפוטבול האמריקאי, חגג השנה 50 שנה. החגיגה לא עוצרת רק בציון האירוע בפרסומת עצמית שאספה מחזורים שונים של "תינוקות סופרבול" – חלק מתופעה בה קיים זינוק במספר הילדים שנולדו 9 חודשים לאחר הסופרבול בעיר בה הייתה הקבוצה הזוכה. החגיגה גם נמצאת בפעילות הכלכלית סביב האירוע הנצפה ביותר בטלוויזיה האמריקאית, ובמרכזה פרסומות המחצית עם תג מחיר שקפץ השנה לאזור ה- 5 מיליון דולר ל- 30 שניות. המחיר תואם כמובן למספר הצופים, מאז 2011, אז שבר את שיא הצפיות שקבע הפרק האחרון של הסדרה מ.א.ש, מדובר באירוע הטלוויזיוני ששובר שיאים בהתמדה ומגיע כעת ל- 114 מיליון צופים (השנה דווקא נרשמה ירידה קלה).



כמות הצופים, שרובם כלל לא מתעניינים בפוטבול בימים שבשגרה, מגיעים גם כדי לראות את הופעת המחצית שהציגה השנה את קולד פליי, ברונו מרס ומארק רונסון, כשליידי גאגא מבצעת את ההמנון האמריקאי בטרם המשחק. וכמובן, ישנה הציפיה לפרסומות המחצית, שהן חלק בלתי נפרד מהמופע, ושכבר יצרו קלאסיקות תרבות אמריקאיות (צריך לציין את פרסומת אפל מ- 1984?)



אז קדימה לפרסומות









המוזרה:



אחרי תקופה של משבר כלכלי די ארוך בארה"ב, שהשפיעה רבות על המצב רוח הלאומי וייצר פרסומות מנצחות עטורות פאתוס, השנה נראה שהדברים משתנים. הפרסומת, שכנראה אפשר להגדיר אותה כמנצחת של הסופרבול, היא של המשקה Mountain Dew שיוצרה מתוך מחשבה על יצירת שיחה, ברשת ומחוצה לה, והיא כנראה סמן ימני של דור חדש של פרסומות. על אף שיצור הכלאיים: תינוק, קוף וכלב, יזניק את השיחה ברשתות, הפרסומת לא דורגה גבוה במקום הראשון במדדים של שיחה ופעילות ברשת. אבל גם זה נושא לשיחה, לא?







המאתגרת:


על פניו פרסומת-פעולה מעט ילדותית. אבל מאחוריה סוד קטן, במהלך הפרסומת הוסתרו רמזים כיצד ניתן לקנות את הגרסה המיוחדת של פחיות קוקה קולה מיני שהוצגו בה. ניסיון מעניין וסוג של אבן דרך בעולם הפרסום.




הסלבריקה :





סלבס לא מביאים ניצחון סוחף במשחק הפרסומות של הסופרבול, אבל הם בהחלט אפיק השקעה בטוח, והשנה היו לא מעט פרסומות שהתבססו על פרצופים מוכרים.



הראשית שבהם היא זו של אמזון , שהכניסה למסיבת סופרבול אחת בבית של אלק בולדווין את, דן מרינו (כוכב הפוטבול), ג'ייסון שוורצמן וגם מיסי אליוט, וגם גרמה להם להתקוטט.













הסולידית (והמנצחת):







אין ספק שפרסומות הסופרבול מספקות משקפות היטב את התרבות האמריקאית. החל מהתבססות על סמלים אמריקאיים, דרך ערכים אמריקאיים, ועד להומור מקומי. אחת מהסצנות החביבות שכנראה מוכרת מכל סיטקום, היא זו של האב שמתמודד עם תרחיש הבת והחבר שיוצאים לדייט ראשון. הפרסומת ליונדאי הגיעה למקום הראשון בדירוג של USA TODAY , עם שילוב של תרחיש מוכר, פנים מוכרות של קווין לארט בתפקיד האב, והומור קליט וברור.








הפאתוס:







כדי לסגור את החמישיה חייבים פרסומת אחת מלאת פאתוס, כזאת שממלאת אותנו נוסטלגיה לאמריקה הישנה והטובה, ומציפה את רגש הפטריוטיות של כולנו. הפרסומת של אאודי, שמציגה אסטרונאוט בגמלאות שיוצא לסיבוב במכונית שמזכירה לו את השיגור לחלל, עם פס קול של דיוויד בואי עם סטארמן, לא יכול להשאיר אף אחד אדיש.




ואם יש לכם זמן ועוד לא ראיתם:







· דוריטוס – מבטן ומלידה – סצנה מוכרת של אולטרסאונד שנגמרת בתאונה







· T-Mobile – מתבססת על סטיב הארווי, אותו אחד שעשה את הפאדיחה המדוברת בטקס מלכות היופי העולמי.








הכתבה בסיוע Fortissimo Smart Media – תוכן מנצח






























































אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח