5 רעיונות שיעזרו לקידום האתר שלך

מזה תקופה ממושכת, חברת comScore מדווחת על עלייה מתמדת בחיפוש בכלל ובנתח של גוגל בשוק זה בפרט. אם נשווה את חודש ינואר 2008 לחודש אוגוסט 2008, נמצא כי כמות החיפושים ברשת עלתה מ- 10.5 מיליארד (ביליון) ל- 11.7 מיליארד בחודש אוגוסט 2008, שהינה עלייה של 11% והנתח של גוגל שהיה 58.5% בחודש ינואר 2008, טיפס ל- 63% ורשם עלייה של 7.7%. למרות שאין בידי מספרים על שוק מנועי החיפוש בישראל, אני רק יכול לשער שגם בארץ מספר החיפושים באמצעות מנועי החיפוש נמצא במגמת עלייה.



המשמעות היא שעליך להקל על הלקוחות שלך למצוא אותך, ואחת הדרכים האפקטיביות ביותר היא לעשות SEO (Search Engine Optimization – אופטימיזציה עבור מנוע החיפוש) לאתר שלך כדי להיות ראשון בגוגל. אסטרטגיית SEO תתמקד בהבאת האתר שלך לדירוגים גבוהים בדף התוצאות הלא-ממומנות של מנועי החיפוש.


מיקום טבעי (כלומר, אורגני) במקום גבוה, מביא תנועה הרבה יותר גבוהה לאתר שלך מאשר קישורים ממומנים, למשל. מעבר לכך, פרסום ממומן, מתנהג כמו כל פרסום: הפסקת הפרסום גורמת לעצירת התנועה (התנועה קיימת, אבל היא אינה מגיעה אליך, כי הפסקת לשלם. במקום זאת, היא מנותבת אל המתחרים שלך). לבסוף, הפרסום אינו בונה לך נכס, ולעומתו, קידום אורגני – עושה זאת. כאשר מנועי החיפוש יכירו בחשיבות האתר שלך ויבינו שגם הלקוחות מכירים בחשיבותו ובנחיצותו, יהיה בידך נכס שהוא למעשה אתר שנמצא גבוה בדירוג ומביא תנועה רבה ולקוחות פוטנציאליים.


אם כך, תשאל, איך אני גורם לאתר שלי להיות במקום טוב בדף התוצאות של מנועי החיפוש? התשובה פשוטה, כפי שתיווכח בהמשך, אבל, הדרך ארוכה ועתירת עבודה.


למנועי החיפוש, בין אם זה Google, Yahoo, Live או אחרים, יש מאות פרמטרים שהם בודקים ביחס לאתר שלך. אפשר לחלק פרמטרים אלה לשתי קבוצות:


On-page SEO factors – אלה הדברים שתוכל לעשות אצלך באתר. הבשורה הטובה היא שדברים אלה הם בשליטה מלאה שלך. הבשורה הרעה היא, שהם מהווים רק חלק קטן מהניקוד הכולל. כמה? כנראה 25%, אם כי אין לדעת בוודאות. לפעמים זה מספיק. במקום שבו התחרות קטנה, מספיק לערוך מספר שינויים פשוטים באתר, ואופס! עלית בדירוג.


Off-page SEO factors – אלו הן הפעילויות שתעשה באינטרנט ביחס לאתר שלך. חלק מפעילויות אלו תופס כנראה 75% בנוסחת השקלול, כאשר המרכיב העיקרי הוא מספר הקישורים האיכותיים המפנים מאתרים אחרים אל האתר שלך. מנועי החיפוש רואים בקישורים מהאתר שלך ואליו מעין מערכת הצבעה אשר מציגה עד כמה האתר שלך מעניין את האחרים. יותר קישורים פירושו שהאתר שלך יותר מעניין, כי יותר בעלי אתרים התרשמו ממנו ויצרו קישור אליך מהאתר שלהם.


כותרת עמוד


כותרת העמוד מופיעה בכותרת החלון. לכאורה, זה מידע אך למעשה זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר במשפחת ה- On-page SEO – והיא בשליטתך. זה הדבר הראשון שמנועי החיפוש רואים כאשר הם סורקים כל דף. הכותרת עוזרת להם להבין מהו תוכן הדף.


למשל, כותרת הדף ספרים חדשים באתר מועדון קריאה, היא "ספרים | ספרים חדשים". כותרת זו אומרת למנועי החיפוש מה תוכן הדף, וכוללת גם את מילות המפתח הרלוונטיות למי שמחפש מידע בנושא "ספרים חדשים". ואכן, הדף מדורג במקום השני והמכובד.


חייבים לדאוג לכך שלכל דף תהיה כותרת נפרדת וייחודית. הדבר נכון אם יש לך אתר שבו 5 עמודים, 20 או 3,500, כמו באתר שלי. אין זה משנה אם האתר סטטי או דינמי, ונבנה בטכנולוגיה זו או אחרת – עליך לדאוג לכותרת שונה בכל דף. מה לדעתך יקרה אם מנועי החיפוש ימצאו אצלך באתר שני דפים בעלי תוכן שונה וכותרות זהות? הם לא יבינו במה מדובר, והתוצאה תהיה: דירוג נמוך במנועי החיפוש.


כתובת האתר


מנועי החיפוש יודעים היכן למצוא אותך לפי הכתובת שלך. לכל דף באתר שלך יש כתובת שונה, והדירוג שלך במנועי החיפוש משויך לאותה כתובת. אם אתה רוצה לבנות נוכחות באינטרנט, עליך לדאוג לכך שהכתובת תהיה שלך ותוצג כך: yourcompany.blogspot.com או yourcompany.com, רק בדרך זו תוכל לבנות, לשמור וגם להעביר את ה'עוצמה' שיש לכתובת שלך.


עסקים רבים, מסיבות השמורות איתם, החליטו לבנות את האתר שלהם תחת כתובת של ארגון אחר. אולי בגלל הנוחות, אולי בגלל חוסר הידיעה – אין לכך חשיבות כעת. העניין הוא בכך שכל מי שגולש לאתר שלהם, למעשה מחזק את אתר ה'אבא'.


בלוג


בלוג שאתה יוזם יכול לעשות לאתר שלך דברים נפלאים מבחינת SEO. עם זאת, עליך לקיים מספר תנאים:


ראשית, אם אתה מתכנן לפתוח בלוג, עליך לעדכן אותו בקביעות ובאופן שוטף. הדבר יכול להיות פעם או פעמיים בשבוע או אחת לשבועיים. עליך לזכור שמנוע החיפוש של גוגל, וגם המנועים האחרים, "אוהבים" תוכן טרי ורענן ומקדמים את הדפים האלה בדרוג, והרי זה בדיוק מה שאתה שואף אליו.


התנאי השני הוא שבלוג הוא מגנט לקישורים. האנשים שיוצרים את הקישורים הרבים ביותר הם הבלוגרים. הם הרבה יותר פתוחים ליצירת קישורים, גם מבלי שתבקש מהם. די להם שיראו מאמר מעניין שפרסמת בבלוג, או פוסט מסקרן במיוחד, והנה זכית בקישור.


אם אתה מתכוון לפתוח בלוג, דאג שהוא יפנה לשוק שהאתר שלך פונה אליו. דאג לעדכן את הבלוג לעיתים תכופות, ולאורך זמן תיווכח בעזרה שלו למאמצי SEO.


יחסי ציבור


אם יש לך פעילות של יחסי ציבור בעסק שלך, עליך לשלב בה פעילות SEO כדי לחזק את הקידום לעבר מקום ראשון בגוגל. יש מספר דברים לעשות: האחד, להוסיף קישורים לאתר שלך בהודעה לעיתונות; והשני – לדאוג שבהודעה לעיתונות שמתפרסמת יופיע גם הקישור לאתר שלך.


כדי להקל על העיתונות לפרסם את ההודעות שאתה שולח להם, אני מציע להכין את הטקסט במספר פורמטים (הזהרתי אותך ש-SEO היא פעילות עתירת עבודה…). מכתב לא יועיל בדרך כלל למאמצי SEO שלך, ולמה? כי הדבר הכי חשוב לך בפרסום ההודעה לעיתונות הוא הקישור. תתפלא, עד כמה העיתונאים אינם מצרפים באופן אוטומטי את הקישור לאתר שהם דנים בו או מציגים אותו. מומלץ לשלוח את הפרסום גם במסמך Word. דאג להוסיף קישורים ככל שדרוש ובאופן הרצוי לך. הם גם יהיו מדויקים וללא שגיאות. יש להניח שפעולת 'העתק' ממסמך וורד ששלחת ו'הדבק' למערכת עיבוד התוכן של העיתונאי תהיה פשוטה, ואתה תזכה בהודעה תקינה וגם בקישור נכון.


כאשר אתה מציין את כתובת האתר שלך בהודעה לעיתונות, הוסף אותה בתוך טקסט רלוונטי. למשל, אם אני רוצה שהביטוי "ספרים חדשים" שהוא כותרת הדף שלי יובלט, עלי לכתוב בסיום ההודעה משפט כמו זה: "זהר עמיהוד, מנהל אתר מועדון קריאה, שבו ניתן לקרוא ספרים חדשים". הביטוי "ספרים חדשים" יהיה הקישור אל האתר שלי.



משהו משעשע וגם מעניין:


חברת Adobe עודדה את כולם לקשר את הביטוי Click here אל האתר שלה. אתם מוזמנים לחפש במנוע החיפוש האהוב עליכם את הביטוי Click here. לפניכם SEO במיטבו (האם לזה הם התכוונו ?!)


רשתות חברתיות


רשתות חברתיות הן התחליף הדיגיטלי למסיבות קוקטייל וכנסים למיניהם, ובמידה מסוימת גם לשיחות חולין של חברים. רשתות אלו הן דרך מצוינת לקדם את הנושאים החשובים לך על ידי כתיבת תוכן בעיקר. החברים ברשת יראו את מה שכתבת ובעקבות זה, חלק מהם ידווחו עליך באתרים או בבלוגים שלהם, או בהודעות דואר לחברים, וכך יוסיפו קישור אל האתר שלך.


רשתות חברתיות יכולות לעזור במיתוג שלך ושל העסק שלך. שם אתה יכול לבנות אמינות, מקצוענות ולקבץ סביבך קהל רלוונטי המחכה לקרוא את מה שכתבת. זהו הקהל שגם יבוא לאתר שלך ולבסוף גם יהפוך ללקוחות. אז מה שעליך לעשות זה להירשם למספר רשתות חברתיות, למצוא את הקבוצות והבלוגים שלקוחותיך נמצאים בהם. התחל להאזין, שאל שאלות ותן תשובות שיהפכו אותך למקור מידע חשוב ואמין. אל תשכח להוסיף בסוף כל הודעה את הקישור אל האתר שלך.


סיכום


פעילות SEO היא פעילות שיווקית לעסק שלך ולאתר שלך. כמו כל פעילות שיווקית, היא צריכה להיעשות לאורך זמן ולהשקיע בה משאבים כדי להיות ראשון בגוגל. במאמר זה סקרתי מספר טכניקות לשיווק וקידום אתרים באינטרנט, אבל זהו רק קצה הקרחון, יש עוד הרבה מה לעשות. בכל פעם אני מגלה טכניקות חדשות שעשויות להביא יותר תנועה לאתר שלי, ואשתדל לחלוק אותן אתכם, קוראיי הנאמנים.



*זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט. מתמחה בקידום אתרים אורגני כדי להיות מקום ראשון בגוגל. ניסיון עצום שנצבר במהלך שנים רבות בעבודה בתחום. מרצה בנושאי שיווק באינטרנט במרכזים לטיפוח יזמות עסקית ובמרכז הבינתחומי לאינטרנט. תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".


www.seoreport.co.il

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח