חברת מאסטרקארד ערכה מחקר עולמי ייעודי ליום האהבה(Mastercard Love Index) המתבסס על ניתוח חיובי אשראי ועסקאות תשלום על פני תקופה של 3 שנים בימים שלפני יום האהבה ובמהלכו (11-14 לפברואר בין השנים 2017-2019) ביותר מ-200 מדינות בעולם, לרבות ישראל. במסגרתו נבדקו מגמות הצרכנים בעולם בעת בחירת מתנה לבן או בת הזוג.
מלונות: הנתונים מראים כי מספר העסקאות על מלונות בישראל עלה ב -26% משנת 2017 עד 2019, ואיתו ההוצאה הכוללת (עלייה של 12%). מלונות מהווים את רוב ההוצאות סביב חג האהבה (51% מסך ההוצאות).
מחוות רומנטיות כמו מתנות וחוויות סביב חג האהבה בישראל עלו ב -22% מאז 2017, כאשר המספר הכולל של עסקאות עלה ב -46%, לכ-7 מיליון דולר לעומת כ- 5.5 מיליון דולר בשנת 2017. עוד עולה לפי המחקר בישראל חלה עליה של 31% בקניות און-ליין ב-3 הימים בין חג האהבה של 2017 ל- 2019.
טיסות:
יום האהבה גורם לאנשים לטוס יותר; בישראל סך של 1.3 מיליון דולר הוצא בהזמנת טיסות; עלייה של 41% לעומת שנת 2017 אז הוציאו פחות מ- 1 מיליון דולר. בנוסף, המחקר מצא כי ישראל עקפה את הממוצע העולמי אשר עומד על גידול של 13% בהוצאות על טיסות, ככל הנראה כתוצאה מריבוי חברות הלואוקוסט הפועלות בישראל.
ההוצאה על הזמנת טיסות בעולם עומדת על סכום עצום של 2.2 מיליארד דולר, גידול של 13% ביחס ל- 2017 כשאירופה עצמה מהווה 40% שם הוציאו כ- 890 מיליון דולר על טיסות.
מסעדות:
מסעדות ממשיכות לצמוח לכבוד יום האהבה משנה לשנה. מאז 2017 חלה עלייה של 32% בכמות העסקאות של יום האהבה במסעדות, כאשר ההוצאה הכוללת גדלה ב -16% ל -4.4 מיליארד דולר בשנת 2019. אירופה עצמה מהווה כ-880 מיליון דולר מתוך הוצאה זו.
בישראל מספר העסקאות שנעשו במסעדות גדל ב- 69% בשלוש השנים האחרונות; כאשר ההוצאה גדלה ב -41% לכמעט 1.5 מיליון דולר בשנת 2019.
פרחים ותכשיטים
ומה לגבי פרחים ותכשיטים שהיו תמיד מסורת ביום האהבה? בשלוש השנים האחרונות ההוצאות על תכשיטים גדלו בישראל בשיעור של 8% סביב האירוע ורכישת פרחים לאהובים גדלה ב -44% ביחס לשנה שעברה. באירופה לעומת זאת רכישת תכשיטים צמחה ב- 22% ואילו קניית פרחים צמחו ב- 39%.
יום שישי של אהבה
נתון מעניין נוסף ביחס לישראל מראה כי בשנת 2019 רוב העסקאות המוגדרות עסקאות של "יום האהבה" בוצעו ב -15 בפברואר. ככל הנראה כיון שיום זה היה יום שישי והיה יום אחד לאחר החג עצמו שנחוג ב- 14 לפברואר. בשנת 2018 רוב העסקאות התרחשו 3 ימים לפני החג עצמו- ב -12 בפברואר ובשנת 2017 הן התרחשו ב -13 בפברואר, יום לפני יום האהבה.
על פי מדד האהבה השנתי של מאסטרקארד כ-23% מהעסקאות בעולם הן רכישות "ללא מגע" בהן מקרבים את כרטיס האשראי, הסלולרי או השעון למסופון; מדובר על גידול של 175% ביחס לשנת 2017. בנוסף, נרשם גידול של 57% ברכישות און ליין ביחס המצטבר של ה-3 האחרונות.