51 אחוז מכלל האוכלוסייה קוראים את החדשות באתרי חדשות

90 אחוז מהישראלים גולשים באינטרנט, בין אם במחשב, בטלפון הסלולרי או בטאבלט; 14 אחוז מהם גולשים רק במכשירים ניידים (סלולר וטאבלט) ואילו 11 אחוזים רק במחשב שולחני – כך עולה מהסקר המקיף לשנת 2017 של איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר).



מהסקר, שנערך זו השנה השנייה ברציפות, עולה כי 8.5 אחוזים מקרב הנשאלים בחברה היהודית אינם משתמשים באינטרנט. 61 אחוז מהם תולים זאת בסיבות דתיות (עלייה לעומת 47 אחוז אשתקד) 21 אחוז – מכיוון שהאינטרנט לא מעניין אותם. רק 4.3 אחוזים מהנשאלים בחברה היהודית מסבירים שהם אינם גולשים באינטרנט משום שאינם יודעים להפעיל מחשב או להתחבר לרשת. לעומת זאת, בחברה הערבית, 15.2 אחוז השיבו שאינם משתמשים באינטרנט. מתוכם- 37.4 אחוז הסבירו שהם אינם שולטים במיומנויות מחשב; 41.1 אחוז – מכיוון שהאינטרנט לא מעניין אותם; ורק 4 אחוזים מסיבות דתיות.



במקביל לשימוש הרחב שעושים הישראלים באינטרנט, ניכרת גם עלייה בחשש לפגיעה בפרטיות – מ-36 אחוז בסקר אשתקד ל-53 אחוז בסקר השנה – עלייה של כ-50%. אולם לצד התגברות החשש, הציבור אינו ממהר לשנות הרגלים ולהגן על עצמו ברשת. רק 10 אחוזים מכלל האוכלוסייה אינם מאשרים חברות של אנשים שאינם מכירים ברשתות החברתיות; רק 20 אחוז מכלל האוכלוסייה נמנעים מהעלאת תמונות או תכנים שנראים להם אישיים מדי; ורק 22 אחוז אינם מעלים לרשת תמונות חושפניות שלהם או של בני משפחתם. עוד עולה מהסקר כי 43 אחוז מהציבור היו רוצים ללמוד טיפים לשמירה על פרטיות ובטיחות במחשב ובסלולר.



האיגוד, המקים בימים אלה מוקד סיוע לאזרחים להתמודדות עם סיכוני סייבר שונים, בדק גם מה שיעור הגולשים באוכלוסייה שחוו פגיעה שהוגדרה על ידם כפגיעת סייבר. בסקר התברר כי 13 אחוז מכלל הציבור בישראל חוו פגיעות סייבר. עוד 7.5 אחוזים לא חוו פגיעה בעצמם – אך מכירים קרובים ומכרים שנפגעו.



מתוך אלו שציינו כי נפגעו או מכירים כאלו שנפגעו, אלו סוגי הפגיעות המרכזיות שצוינו: 27 אחוז ציינו שנדבקו מווירוס במחשב; ל-17 אחוז נגנבו פרטי כרטיס האשראי; 21 אחוז חוו פגיעה בפרטיות ברשת; 9 אחוזים התמודדו עם דרישת כופרה והצפנת דיסק ו-8 אחוזים נפגעו מבריונות ושיימינג ברשת.



עוד מצא הסקר כי 75 אחוז מכלל הציבור קורא חדשות באינטרנט – ירידה של 4 אחוזים לעומת נתוני הסקר אשתקד. 51 אחוז מכלל האוכלוסייה קוראים את החדשות באתרי חדשות כלליים: ,ynet, walla, Mako הארץ, חדשות ערוץ 2, מעריב; 3 אחוזים קוראים חדשות בעיקר באתרים הכלכליים ו-3 אחוזים באתרי ספורט; 7 אחוזים מכלל הציבור צורך חדשות בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות.



"הסקר המקיף על השימוש באינטרנט בחברה הישראלית, מראה על עלייה משמעותית בחשש מפגיעה בפרטיות ברשת, ורצון ללמוד על הנושא – אך גם מעיד על קושי לשנות הרגלים. השיעור הגבוה של אנשים שדיווחו על פגיעת סייבר, מעידה על החשיבות שיש לתת לנושא זה בהגנה על הגולש הישראלי" אמר עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. לדבריו, "המרכז להגנת הסייבר שמקים האיגוד יוכל לסייע למשתמשים להתמודד עם אירועים של הידבקות בווירוסים, הצפנת תכנים ודרישות כופר וגניבת פרטי כרטיסי אשראי."



הסקר נערך על ידי מכון המחקר סטאטנט בקרב 813 משיבים (612 מהחברה היהודית ו-201 מהחברה הערבית בישראל) שגובשו לכדי מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה: 4.9%.

אולי יעניין אותך

טלי פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח