הסקר שערך מכון המחקר "Market Watch" עבור חברת זוגלובק בנושא מנגל ליום העצמאות בוצע בקרב מדגם ארצי ומייצג של 500 בוגרים בגילאי 18+. הממצאים העיקריים שעלו מהסקר הראו כי: 54% מהאוכלוסיה ציינו שהם מתכננים לעשות מנגל ביום העצמאות הקרוב ועוד 11% עדיין לא החליטו אם יעשו.
גברים מתכוונים יותר לעשות מנגל בהשוואה לנשים (62% מהגברים לעומת 47% מהנשים). מרבית האנשים יעשו מנגל בחיק הטבע בפארק או ביער (ציינו 40%) או בבית שלהם (ציינו 32%) השאר יתארחו בבית של חברים או משפחה. מרבית האנשים יעשו מנגל עם המשפחה הקרובה או המורחבת.
המנגל הפופולרי ביותר ביום העצמאות הוא מנגל פחמים (86% ציינו שיעשו מנגל פחמים) ו- 9% נוספים יעשו מנגל שמופעל על גז.
הצרכן הישראלי קונה בשר ליום העצמאות בעיקר בסופרים (51%) ורק 30% ציינו שייקנו באיטליז/מעדניה. קבב, סטייק בקר ושיפודי פרגיות יהיו הבשרים הפופולריים ביותר אותם מתכוונים להכין על האש ביום העצמאות. סוג הבשר הכי פופולרי בקרב ילדים ביום העצמאות יהיה : שיפודי פרגיות, נקניקיות, כנפיים וקבב.
70% מהאוכלוסיה מסכימים (מאוד+די מסכימים) שחשוב להם לבחור בשר איכותי למנגל של יום העצמאות. ו-56% מסכימים (מאוד+די מסכימים) שלמנגל של יום העצמאות יש אוירה שונה וחגיגית.
לדברי אודליה קלדרון, מנהלת מחקר ותקשורת שיווקית בחברת זוגלובק: "קטגוריית "על האש" מגלגלת 230 מיליון ₪ בשנה וכשליש ממכירותיה מתבצעות לקראת חגי האביב. נתוני הסקר שערכנו העלו כי רוב האוכלוסיה מתכננת לעשות בשר על האש ביום העצמאות וכי קבב הוא אחד מסוגי הבשר המועדפים ביותר להכנה על הגריל."