סקר שנערך ע"י חב' "ברנד פור יו, יצרנית המותג של הרשת הרביעית, באמצעות מכון הסקרים "מותגים" במדגם ארצי מייצג של 500 ישראלים, קובע שהמצב הכלכלי הביא לגידול משמעותי בקניית מותגים פרטיים ברשתות השיווק, לאור העובדה שהמותגים הפרטיים זולים בכ- 20%-30% מהמותגים הידועים – 59% מהמרואיינים ציינו שהם קונים מוצרים של מותגים פרטיים, כאשר בולטת התופעה שבקרב הציבור הלאומי-דתי – 64% ציינו שהם קונים מותגים פרטיים לעומת הציבור החילוני, שרק 34% ציינו שהם קונים מותגים פרטיים.
לשאלה האם הציבור מוצא הבדל כלשהו בטיב, באיכות ובטעם של המותגים הפרטיים אל מול המוצרים המקבילים של מותגים ידועים – 48% ציינו שאין כל הבדל בטיב ובאיכות, 14% ציינו שהמוצרים של המותגים הפרטיים טובים יותר לעומת המוצרים המקבילים של המותגים הידועים, 15% ציינו שלא משנה להם הטעם, אלא המחיר קובע.
תושבי הצפון הם הרוכשים הגדולים ביותר של המותגים הפרטיים ברשתות – 52.5%, לעומת תושבי גוש דן – 51%, תושבי הדרום – רק 42%.
לשאלה מהי רמת החיסכון בעלות רישת מוצרי הצריכה החודשית, בעקבות רכישת מוצרים של מותגים פרטיים, עלה ש- 52% ציינו שקיים חיסכון כספי ברכישת מותגים פרטיים – 23% ציינו חיסכון של 50 ₪, 15% ציינו חיסכון של 100 ₪, 9% ציינו חיסכון של 200 ₪, ו- 5% ציינו חיסכון של 300 ₪ ויותר.
מר רפי שפר, מנ"ל חב' "ברנד פור יו", מציין שבקטגוריות בהן יש מותג פרטי, היקף המכירות שלו ברשת הרביעית מגיע לכ- 25%-50% מכלל המכירות של המוצרים בקטגוריה זו.
בהכרזה הראשונית ציינו בעלי חב' "ברנד פור יו" שתוך 3-4 שנים הם יגיעו לכ- 300 מוצרים שונים של "המותג". בדיעבד, אחרי שנתיים, החב' הפכה לסיפור הצלחה – בבעלותה כ- 500 מוצרים שונים של "המותג".
במהלך שנת 2008 נמכרו בסניפי הרשת הרביעית למעלה מ- 25 מיליון מוצרים של "המותג", בהיקף כספי של כ- 150 מיליון ₪, ובימים אלו מנהלת החב' מו"מ עם מספר גורמים בחו"ל המעוניינים לרכוש את הזכויות להקמת חברות דומות שייצרו מותגים פרטיים עבור מרכולים קטנים ובינוניים, בכדי שיוכלו להתמודד ולהתקיים מול רשתות השיווק הענקיות.