6 דרכים להוציא יותר מקמפיין האימייל הבא שלכם באמצעות פרסונליזציה

דיוור אלקטרוני, בניגוד לשיחות טלפון שאף פעם לא מגיעות בעיתוי הנכון, אינו נחשב לכלי שיווקי פולשני, בעיקר בגלל שהוא לא גורם לנו להפסיק את מה שאנחנו עושים. אנחנו פותחים את המייל שלנו בזמן הנוח והמתאים לנו. התאמה אישית, בהקשר של שיווק בדוא"ל, היא פעולה של מיקוד מסע פרסום למנוי מסוים על ידי מינוף הנתונים והמידע שיש לנו עליהם. זה יכול להיות השם הפרטי שלהם, המוצר האחרון שהם קנו, איפה הם גרים, כמה פעמים הם נכנסים לאפליקציה ועוד. העלות של דיוור אלקטרוני נמוכה מאוד וניתן להשתמש בתבניות מוכנות מראש בקלות. יתרון נוסף: דיוור אלקטרוני הוא מדיה אינטראקטיבית ודו כיוונית. לקוח פוטנציאלי שמקבל מכם מייל באמצעות מערכת Marketing Automation יכול להקליק, להגיע לעמוד נחיתה, להשיב עם שאלות והמייל יגיע אליכם חזרה מיידית.



אז למה פרסונליזציה באימייל מרקטינג היא הכרחית לקמפיינים טובים? מחקרים מראים שהודעות דוא"ל עם שורות נושא מותאמות אישית הן בעלות סיכוי גבוה ב -26% להיפתח!




מעבר ליעילות של שיווק באמצעות דוא"ל ביחס לפלטפורמות אחרות, הודעות אימייל מותאמות אישית מספקות שיעורי המרה גבוהים פי 6.




יותר מזה, 50% מהחברות מרגישות שהן יכולות להגדיל את האינטראקציה עם הלקוח ואת המכירות על ידי התאמה אישית של הודעות דוא"ל.



אז איך עושים את זה נכון ובאיזה סוגים של פרסונליזציה מומלץ להשתמש? הנה 6 דוגמאות:



1. סגמנטציה


פילוח הנמענים לקבוצות ספציפיות יכול לתת בוסט רציני לקמפיינים שלכם. משווקים ציינו עלייה של 760% בהכנסות מקמפיינים בהם החלוקה לקבוצות ותתי קבוצות נעשתה בצורה מדויקת. הרכיבו רשימה של לקוחות על פי מיקום, מין, גיל, או היסטוריית קנייה כך שכל סגמנט יקבל את הכותרת הרלוונטית עבורו. רוצים לקחת את החלוקה שכבר יש לכם צעד אחד קדימה? התחילו לפרק הקבוצות הקיימות לקבוצות קטנות וספציפיות עוד יותר. למשל, צרו רשימת VIP מתוך רשימת הלקוחות הקיימים. הגדרת קבוצות אלו ונוספות יאפשרו לכם להרחיב את יכולות השיווק שלכם ויעניקו לכם מידע רלוונטי וחשוב אודות הלקוחות שלכם. שדה הנתונים בטופס ההרשמה יכול לעזור לכם מאוד בפילוח העתידי שתבצעו.






2. פנייה בשם הנמען


הפניית שמו הפרטי של הנמען בשורת הנושא הוכיחה את עצמה כמהלך אפקטיבי ביותר. באופן טבעי, כאשר הפנייה הראשונית מתבצעת באופן אישי ופרטי, הנמען מרגיש ייחודי ולא עוד אחד מיני רבים. פרסונליזציה שוברת מחסום מסוים ומגדילה את כמות פתיחת המיילים והלחיצות על הקישורים שיופיעו בהמשך ההודעה. מומלץ לשלב את שם הנמען גם בגוף המייל ולא רק בכותרת עצמה.





3. התאמה אישית של התוכן


כדאי שתוסיפו בלוקים אישיים לגוף הניוזלטר באופן שיתאימו אישית לנמען. למשל, צירוף הטבות מיוחדות שיופנו אך ורק לעובדי חברה מסוימת. אם לדוגמא, אתם משווקים רשת מסעדות שפרוסה בכל הארץ, התאמה אישית של התוכן תוביל לכך שתל אביביים יקבלו מידע על הסניף שנמצא באזור תל אביב, ירושלמים יקבלו מידע מהסניף המקומי שלהם, וחיפאים יקבלו את כל ההטבות שמציע הסניף החיפאי.



4. הטבות והצעות


תוכלו ליהנות מגידול משמעותי בשיעורי קליקים והמרות על ידי התאמה אישית של הטבות והצעות. משווקים מנוסים ישתמשו בנתונים כדי ליצור פרופיל לקוחות מפורט ועליו יבססו הצעות תוכן שונות עבור שלל סוגי הלקוחות. קיימות לא מעט אפשרויות להתאמה אישית של הצעות. ניתן להתבסס על רכישות עבר, על מיקום גיאוגרפי, היסטוריית גלישה, ואפילו חלוקה מגדרית, כמו הקמפיין הנהדר הזה של אדידס.





5. הטבות ייחודיות לכל נמען


הודעות דוא"ל מיוחדות ליום ההולדת הן דוגמא נהדרת לקמפיין מותאם אישית. קמפיינים מהסוג הזה הם לרוב מוצלחים ביותר מבחינת מעורבות קהלי היעד ומניבים שיעורי פתיחה גבוהים. הנתונים מראים ששיעורי הפתיחה בימי הולדת גבוהים ב-235%. שורת פתיחה כמו: "יום הולדת שמח! הנה משהו קטן בשבילך…" היא שורה מפתה מספיק בשביל שהנמען יקליק. אם תשלחו את ההודעה כ-4 ימים לפני יום ההולדת ותספקו הטבה שתקפה לחודש יום ההולדת כולו ולא רק ליום עצמו, הלקוח לא ירגיש שמדובר בהודעה שיווקית מהסוג המעיק. מלבד ימי הולדת, מומלץ לשלוח הודעה גם בחגיגות השנה לרכישה הראשונה או לציין את משך הזמן שהלקוח נמצא במאגר על ידי הטבה.





6. נטישת עגלה


רק בגלל שלקוח הוסיף פריט לעגלה, לא אומר שהוא ירכוש אותו. למעשה, כ-4 טריליון דולר הולכים לאיבוד כל שנה בעקבות עגלות שננטשו. כדי לסבר את האוזן: רק 1 מתוך 4 עגלות מגיעה לשלב הצ'ק אאוט. עם זאת, ניתן להחזיר את הלקוחות לשלב הרכישה ב-65% מהמקרים בתוך 24 שעות מרגע הנטישה. שלחתם מייל בטווח של עד שעה מרגע הנטישה? יש לכם סיכוי של 40% לפתיחת ההודעה. תוכלו להגדיל את הסבירות לרכישה על סמך נתונים של לקוחות ותזכורות על הפריטים שהם עשויים לפספס. הדבר האחרון שאתם רוצים בשלב הזה הוא להלחיץ את הלקוח. מומלץ לבחור קופי קליל, ידידותי וכיפי שידחוף את הלקוח לסיים את הרכישה.






לסיכום, קמפיין אימייל מבוסס על פרסונליזציה יקום ויפול על כמות ואיכות הדאטה שיש לכם על הלקוח. ככל שתרדו יותר לעומק, תפלחו העדפות, התנהגות, ונתונים דמוגרפיים בצורה מדויקת יותר, כך ההודעות שתשלחו יהיו מותאמות לצרכים ולהעדפות הלקוח. ניהול הנתונים שתאספו וחלוקת המאפיינים שתייצרו ישרתו אתכם לטווח הארוך. ואולי הכי חשוב: פנייה אישית עדיפה בהרבה על פנייה כללית וככל שתשקיעו יותר בקופי, בעיצוב ובגרפיקה, הלקוח ירגיש מיוחד ויישאר נאמן למותג שלכם לאורך זמן.



אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח