6 טעויות נפוצות של עסקים קטנים באינטרנט

מה עושה בעל עסק קטן שאין לו את תקציבי הענק של העסקים הבינוניים והגדולים ורוצה לשווק באינטרנט? אפשר בכלל למכור באינטרנט בלי תקציב פרסום ?



אני נפגש עם בעלי עסקים רבים שמעלים בפני שאלות וטענות כלפי אי היכולת לשווק באינטרנט. חלקם בעלי אתרים שלא מצליחים להחזיר את ההשקעה על עלות האתר כבר שנה ואפילו יותר. וזיהיתי שיש לא מעט טעויות שבעלי עסקים קטנים עושים באתר האינטרנט שלהם על טעויות אלו נעמוד במאמר זה.



1. אתר תדמיתי ולא אתר מכירתי – אתר תדמיתי כמו של החברות הגדולות במשק שמספר רק על העסק ומציג את השירותים הוא לא סוג האתר שיעשה את העבודה הנכונה לעסק הקטן. אם הוא לא פונה באופן ישיר לגולש הוא יגרום לנטישתו מהאתר. לעומת זאת ברגע שגולש נכנס לאתר ועובר תהליך של הזדהות וחיזוק של הבעיות או הצרכים שבעקבותיהם חיפש מענה הוא מרגיש שיש לו עם מי לדבר. עדויות של לקוחות מצולמות בוידאו וכתיבה שיווקית נכונה הם חלק מהדברים שמאפיינים אתר מכירתי.



2. אתר טפט – חלק לא קטן מבעלי העסקים "חי" עדין עם אתר בעל 4-5 עמודים סטטיים וללא היכולת לעדכן את דפי האתר, להוסיף מאמרים, להעלות דפי מכירה ייחודים לשירות חדש או לשנות את הטלפון והכתובת. אחת מהסיבות העיקריות לנטישת אתרים הם חוסר העדכניות של האתר. גולש ממוצע נכנס לאתר ומסתכל על אזור החדשות לדוגמא, אם הוא רואה שהכתבה האחרונה היא מלפני חצי שנה זה מדליק לו נורה אדומה. "אין מישהו שמעדכן את האתר? אולי העסק כבר לא פעיל?". אתר ללא מערכת לניהול תוכן פוגע ברמת השיווק של העסק. מעבר לכך שקידום האתר במנועי חיפוש מתאפשר בין היתר עקב העלאת מאמרים רבים ואיכותיים לאתר.



3. חוסר במנגנון לאיסוף ותפוצה – לחלק מאיתנו קשה מאוד להביא מאות גולשים לאתר ,ויחד עם זאת אלו שכבר הגיעו לאתר הם מבחינתנו חומר הגלם שיכול להפוך ליהלום. הרבה גולשים שכבר נכנסו ויתכן שהתעניינו במוצר או השירות שמציע האתר לא תמיד יוצרים קשר, קונים או פונים טלפונית מסיבות רבות. האחריות היא עלינו כבעלי האתרים לגרום להם להשאיר פרטים. פרטים הכוונה היא לפחות לשם ואימייל. ויש צורך במערכת שאוספת את הפרטים ויודעת באופן אוטומטי לשלוח להם עדכונים ומידע להמשך הקשר עם הגולש. איך גורמים לגולש לתת את הפרטים ? נותנים לו משהו בחינם , "בחינם???" כן. למשל באתר של אדריכלים – 25 טיפים לתכנון נכון של בית חדש.



4. קצרנות – אמנם חכמינו כבר אמרו "סייג לחוכמה שתיקה", אבל באתר האינטרנט שלכם הגישה היא הפוכה. לדוגמא , איך נראה אזור ה"אודות" שלכם באתר ? האם יש בו שורה אחת או שתיים בלבד? האם אתם צנועים וכותבים רק את שם האתר ולא את שם מי שעומד מאחוריו?


היתרון הגדול באינטרנט לעומת מדיומים אחרים הוא שניתן לכתוב הרבה, לתת דוגמאות, להעלות סרטונים ולאפשר לגולש שמתעניין לרכוש את אמונו בכם. הגולשים מעוניינים לדעת האם מי שעומד מאחורי האתר הוא מקצועי, לדעת שיש לו ניסיון רב וזה המקום לתת לעצמכם קרדיט ואת כל המילים הטובות והחיזוקים שיגרמו לגולש לתת בכם את האמון הנדרש.



5. "הלו יש מישהו בבית?" – עסקים שאני פוגש בהם ויש להם מוצרים ושירותים איכותיים מפספסים לקוחות באינטרנט. הסיבה לכך היא הטלפון. זאת אומרת שאין מענה טלפוני. ברגע שפרסמתם מספר טלפון באתר שלכם וכמובן שעות מענה טלפוני – אתם מחוייבים ! גולש שמתעניין במוצר או בשירות שלכם, ובעקבות כך הרים טלפון ומקבל צליל חיוג ללא מענה נוחל אכזבה. במקרה הטוב הוא מגיע למזכירה אלקטרונית ושם לא בטוח בכלל שירצה להשאיר הודעה. האמון של הגולש באתר מסוג זה יורד בצורה דרסטית ומקטין את יכולת המכירה. מניסיון שלי בניהול אתר מכירות בעבר 90% מהגולשים ,שקבלו מענה טלפוני אנושי מיידי , סגרו בסופו של דבר עיסקה.



6. מניעה מלמכור – " יש מישהו שבאתר שלו הוא מונע גולש מלקנות?!" – באופן מסויים כן! זהו כלל ידוע גם ממכירות בסגנון אחד על אחד – בסופו של תהליך צריך לסייע לגולש ולומר לו מה הוא צריך לעשות עכשיו – "הרשם עכשיו לניוזלטר שלנו וקבל 10 טיפים" , "חייג עכשיו למוקד השירות והמכירה שלנו ונסייע לך בבחירת המתנה הנפלאה ליום הנישואים". חייבים לומר ולגרום לפעולה של המכירה.



* הכותב הוא מנכ"ל שנון – שיווק חכם לעסקים ועוסק באבחון,ייעוץ וליווי עסקים לתוצאות באינטרנט ומייסד "כנס לוד לעסקים" בנושא שיווק באינטרנט לעסק הקטן שיתקיים ב16.2.10 בעיר לוד. www.shanoon.co.il/kenes-lod.html

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח