ימי המסחר הקמעונאי הגדולים ביותר נמצאים בפתח, צוותים שנמצאים בחנויות והצוותים הדיגיטלים מתכוננים לגל המכירות כבר מספר חודשים. מהנדסים וצוותי פיתוח נמנעו מלעשות שינויים בקוד עוד מחודש ספטמבר ולכן האלגוריתם מוכן. אבל האם זה אומר שהקמעונאים מוכנים כהלכה?
בשנה שעברה בבלאק פריידי קמעונאים התמודדו עם מחזור קניות ענק, אבל עדין 75% מהקונים החליטו לוותר על הרכישות שלהם במהלך תקופת הקניות. זאת אומרת שמשהו לאורך הדרך גרם ללקוח לשנות את דעתו ולרכוש את הפריטים שבחר במקום אחר.
המפתח להגדלת אחוזי המכירה תוך כדי הגדלת נאמנות הלקוח למותג היא באמצעות קביעת אסטרטגיית בדיקות יעילה. עם כל כך הרבה שינויים לפני, במהלך ואחרי הבלאק פריידי, מותגים חייבים להבטיח שחווית הלקוח אחידה בכל הפלטפורמות וכן שכל חלק בחוויה מוכן לשימוש.
אז מהם הדברים שכדאי שהמותג שלכם יבדוק?
לפני שמתחיל הטירוף של הבלאק פריידי, תבדקו את קידומי מכירות
· האם קידומי המכירות המוצעים ללקוחות מותאמים באופן אישי אליהם ולהיסטורית הרכישות שלהם?
· האם טיזר המכירות מופנה לקהל היעד הנכון?
התראות לפני, במהלך, ואחרי בלאק פריידי
· האם ההתראות שנשלחות מותאמות לתזמון הנכון?
· האם ההתראות מותאמות באופן אישי למה שהלקוח קנה? או למה שהוא אולי עדין צריך?
· האם תדירות ההתראות ראויה? האם הם נשלחים בתדירות גבוהה מידי? או לא מספיק? או שתדירות טובה?
תפעול החנות במהלך הבלאק פריידי
· האם צוות החנות מוכן להתמודד עם קופונים מהאינטרנט? ולקוחות שאוספים את החבילה שהזמינו? ומה לגבי החזרות?
· האם יש שילוט מתאים שמראה ללקוחות את הדרך בכדי שיוכלו לאסוף חבילה שהוזמנה?
· האם העובדים בחנות יודעים להפנות את הקונים לפריטים ספציפיים?
תשלום במהלך הבלאק פריידי
· האם החנויות הפיזיות שלכם מקבלות תשלום באמצעות ארנקים דיגיטליים כמו Google Pay או Apple Pay?
· האם האתר שלכם מציע את כל אפשרויות התשלום הרלוונטיות?
· האם אופציות התשלום הכי פופולאריות רשומות בחלק בולט באתר שלכם?
· האם עסקאות עובדות בכל פעם בלי בעיות?
תפעול מערך הדיגיטל במהלך הבלאק פריידי
· האם תהליך הצ'אק האוט באתר עובד בצורה קלה ופשוטה?
· האם המחירים באונליין תואמים למחירים באופליין?
· האם יש מוצרים שרשומים כזמינים להזמנה אבל אזלו במלאי?
· האם יש איזה שהם באגים במערכת שמונעים מהקונים מלהזמין פריטים באמצעות מכשיר הסלולאר שלהם דרך האפליקציה? או דרך האתר? או באמצעות פקודה קולית?
תוכנית נאמנות לאחר הבלאק פרידיי
· האם מוצע לקונים להירשם כחברי מועדון?
· האם לאלו שנרשמו להיות חברי מועדון מוצעים מפעם לפעם הצעות רלוונטיות ומותאמות אישית?
בדיקה מקדימה של האתר והחנות שלכם תוכל לעזור להגדיל את מערך המכירות ולהשיג את נאמנות הלקוחות שירצו לחזור ולבצע רכישות נוספות.
* הכותב הוא סגן נשיא ומנכ"ל אפלאוז ישראל, המספקת פתרון לבדיקות איכות וחווית משתמש באמצעות קהילת בודקים גלובלית בשיטת CrowdTesting.