64% מהנשים מעדיפות מנהל גבר

נשים בארגונים מעדיפות מנהלים ומנטורים גברים, למרות ההתקדמות שחלה בשילוב מנהלות נשים בארגונים ותוכניות ההעצמה. מחקר חדש מראה שנשים מעדיפות באופן מובהק מנהלים, בזכות מאפיינים המיוחסים להם כדוגמת תוצאות וביצועים, יוזמה, אומץ ואסרטיביות, המזוהים עם מנהלים גברים ועם הצלחה בקריירה ואינם מזוהים עם מנהלות.


המחקר, שנערך בקרב 550 עובדות ומנהלות במגזר הציבורי, על ידי שירית בן- ישראל יועצת אסטרטגית ומנכ"לית חברת STS המתמחה בפיתוח מובילות בארגונים, בדק מהן התכונות המקושרות להצטיינות והצלחה, מי מצויד בהן, מי מעניק סיוע בארגון ומה מהות הסיוע, ומה הקשר בין התכונות והסיוע להעדפות נשים בעת בחירת מנהל, מנטור, יועץ ושותף לעסקים.


המחקר מצא ש- 38% מהנשים חושבות שמנהלים מצליחים בקריירה לעומת 5% מהמנהלות שמצליחות. התכונות המרכזיות החיוניות להצלחה בקריירה הן יכולות ביצוע בה מובילים המנהלים ב- 58% ותוצאות- 29%. מסתבר, שהתכונות ה"נשיות" המהוות את בסיס ה 'ניהול הנשי', כגון: רגישות (33% לנשים, 2% לגברים), תקשורת (31% לנשים ו- 10% לגברים) והבנה (20% לנשים ו- 2% לגברים), לא נכללות ברשימת התכונות המקדמות הצלחה בארגונים, אפילו לא על פי תפיסת הנשים עצמן.


הסיבה השנייה לכם שנשים מעדיפות מנהל בארגון נעוצה בתפיסת עוצמת, מהות ואיכות הסיוע שקיבלו ממנהל לעומת מנהלת בארגון: 39% מהמנהלים מעניקים סיוע לנשים בארגון לעומת 29% מהנשים. הסיוע שמעניקים גברים לנשים בא לידי ביטוח בחונכות, ליווי, המלצות וסיוע לשיפור תנאים וקידום, בעוד שהסיוע שמעניקות מנהלות לנשים הינו אישי- חברתי בעיקרו, ובא לידי ביטוי בשיתוף פעולה ותמיכה רגשית במערכות יחסים חברתיות. מסתבר, שהסיוע המוחשי שמעניקים מנהלים מול הסיוע הרגשי שמעניקות מנהלות, ממוצב כבעל ערך גבוה יותר בתודעת נשים בארגונים.


בעוד שבארגונים 64% מהנשים מעדיפות מנהל ו- 88% מעדיפות מנטור, מחוץ לארגונים נשים מעדיפות יועצות, מאמנות ושותפות עסקיות. בעוד שבארגון, מעדיפות נשים מנהל ומנטור בזכות רמת הקשרים, השליטה במשאבים והקרבה למקבלי החלטות, ממנה נהנים מנהלים יותר ממנהלות, מחוץ לארגונים מחפשות נשים תכונות ומאפיינים כרגישות, יכולות תקשורת והבנה, המאפשרות להן לחוש ב 'אזור הנוחות' בתהליך הצמיחה האישי כולל פיתוח עסקים.


לדברי שירית בן-ישראל, בתיאוריות הניהול החדשניות מרבים לדבר על 'ניהול גברי' ו 'ניהול נשי'. בפועל, בארגונים עצמם, המציאות מכתיבה את הכללים: קשרים, קרבה למקבלי החלטות, נועזות, אומץ ואסרטיביות הינם המצרך העיקרי. עד שעובדות ומנהלות בדרגים שונים בארגונים לא תצטיידנה בתכונות אלו, או לחלופין, עד שלא תשתנה המהות התרבות הארגונית השלטת, בה הערכים המובילים הם התוצאות ו 'השורה התחתונה' ללא קשר לדרך ולאופן ההתנהלות למשאב האנושי, נמשיך לראות העדפה ברורה של שני המינים את תרבות הניהול הגברית ומוביליה.


אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
סיסיליה סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
קסטרו עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''