7 סיבות מדוע כדאי לכם להימנע מרכישת רשימות תפוצה בכל מחיר

רשימות התפוצה שלכם הן הבסיס לאימייל מרקטינג מוצלח. אם אתם רוצים שקמפיין הדוא"ל שלכם ירוץ טוב, אתם חייבים להתחיל איתו ברגל ימין. לקנות רשימת תפוצה היא ממש לא הדרך הנכונה לעשות זאת…



ישנם אנשי מרקטינג שחושבים שקניית רשימות תפוצה נותנת להם תוצאות מהירות יותר ולפעמים, אני מודה, זה באמת נראה כך. עם זאת, הדרך הקלה היא לא תמיד הדרך הנכונה! שיטה זו מתבררת באופן שיטתי כבלתי יעילה בעליל.


לא משוכנעים?



הנה 7 סיבות חשובות מדוע לא כדאי לכם לקנות רשימות תפוצה:



1. ספקי אימייל מרקטינג אמינים לא יאפשרו לכם להשתמש ברשימת תפוצה שנרכשה!


אתם לא רוצים לבזבז את כספכם היקר על משהו שלא תוכלו להשתמש בו. פלטפורמות דיוור אלקטרוני מובילות לא יאפשרו לכם להשתמש ברשימות תפוצה שנרכשו משום שהן פשוט שומרות על המוניטין שהן מתחזקות עם ספקיות האינטרנט (גוגל, יאהו…) ומעודדות double-opt-in כדרך לבניית רשימת תפוצה. אם תתעקשו להשתמש ברשימה הקנויה שלכם ולשם כך תפנו לספק פחות מכובד, האיכות של עבירות האימיילים שלכם תפגע, מה שמוביל אותנו למספר 2:



2. עבירות אימייל גרועה.


אין לכם שום דרך לדעת למי שייכות כתובות האימייל האלה ומה מקורן. חלקן, ואולי אפילו רובן, עשויות להיות כתובות רדומות. המשמעות היא שיעור חזרה גבוה (Bounce Rate).



3. אתם תסכנו את מוניטין הIP- שלכם.


רשימת תפוצה באיכות נמוכה תהרוס את מוניטין הIP- שלכם. נקודה. מאחר והאנשים שכתובות האימייל שייכות להם לא באמת נרשמו לקבלת דיוור ממכם, אתם תראו כמו ספאמרים. קשה לקבל בחזרה את דירוג השולח שלכם לאחר שהוא ניזוק, אז כדאי לשמור עליו בכל מחיר.



4. אנשים מהרשימה הקנויה לא יודעים שום דבר עליכם או על העסק שלכם.


אתם לא רוצים לעצבן אנשים עם אימיילים שהם לא נרשמו אליהם. אתם לא יודעים אפילו אם הם מתעניינים במוצרים או בשירותים שלכם. במקום להרוויח לקוחות, השימוש ברשימות תפוצה קנויות יכול לעשות בדיוק את ההפוך הגמור.



5. רשימות תפוצה באיכות גבוהה אינן למכירה.


מצטערת לנפץ לכם את האשליה, אבל רכישת רשימות תפוצה היא ממש לא אופציה אם אתם רוצים שיהיו לכם כתובות אימייל טובות. רב הסיכויים הם שכתובות אימייל לרכישה כבר נוצלו לרעה על ידי אחרים שגם קנו את הרשימה הזו.



6. חברות אחרות משתמשות בדיוק באותה רשימה.


רשימות תפוצה למכירה לא מיוצרות בלעדית עבורכם. אחרים כבר השתמשו ברשימה הזו אז המכותבים כבר חטפו קריזה מאלפי אימיילים. הם לא יהיו קשובים יותר לדואר נכנס מאחר ותיבת הדואר שלהם כבר הוצפה באימייל מרקטינג אחרים.



7. אתם עשויים להיענש.


כן, זה יכול לקרות אם תתעקשו לקנות רשימת תפוצה. למדינות שונות יש חוקים כנגד אימיילים בתפוצה רחבה ללא הזמנה. אפילו אם אתם עומדים בתקני הספאם, אתם יכולים להיכנס לצרות צרורות אם מכותבים רבים יתלוננו; מה שבוודאי יקרה, מפני שהם לא נרשמו מרצונם!



לסיכומו של עניין…


תעבדו קשה ותהיו סבלניים. יש טכניקות "כובע לבן" אפקטיביות יותר בכדי להגדיל את רשימת המכותבים שלכם. רכישת כתובות אימייל היא אולי הדרך הקלה ביותר, אבל ההשלכות לא שוות את זה.



זכרו שהשיווק כיום מתרכז בלקוחות, כך שצריך לתת להם את האפשרות לבחור האם הם רוצים להיות נמענים שלכם. האיכות של רשימת התפוצה שלכם היא שתקבע את ההצלחה של קמפיין האימייל שלכם, אז אסור לכם לשים אותה בידיים של אף אחד אחר מלבדכם.



* נירית בראון היא מנהלת התוכן באקטיב טרייל. מחזיקה בתואר ראשון בפסיכולוגיה ובתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. "פסיכו-טכנולוגית” צינית ושנונה שאוהבת לכתוב ולעורר השראה. מביאה עימה ניסיון רב בדיגיטל ואימייל מרקטינג. חובבת נעליים, אינטליגנציה וזומבים.




אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח