7 סיבות מדוע כדאי לכם להימנע מרכישת רשימות תפוצה בכל מחיר

רשימות התפוצה שלכם הן הבסיס לאימייל מרקטינג מוצלח. אם אתם רוצים שקמפיין הדוא"ל שלכם ירוץ טוב, אתם חייבים להתחיל איתו ברגל ימין. לקנות רשימת תפוצה היא ממש לא הדרך הנכונה לעשות זאת…



ישנם אנשי מרקטינג שחושבים שקניית רשימות תפוצה נותנת להם תוצאות מהירות יותר ולפעמים, אני מודה, זה באמת נראה כך. עם זאת, הדרך הקלה היא לא תמיד הדרך הנכונה! שיטה זו מתבררת באופן שיטתי כבלתי יעילה בעליל.


לא משוכנעים?



הנה 7 סיבות חשובות מדוע לא כדאי לכם לקנות רשימות תפוצה:



1. ספקי אימייל מרקטינג אמינים לא יאפשרו לכם להשתמש ברשימת תפוצה שנרכשה!


אתם לא רוצים לבזבז את כספכם היקר על משהו שלא תוכלו להשתמש בו. פלטפורמות דיוור אלקטרוני מובילות לא יאפשרו לכם להשתמש ברשימות תפוצה שנרכשו משום שהן פשוט שומרות על המוניטין שהן מתחזקות עם ספקיות האינטרנט (גוגל, יאהו…) ומעודדות double-opt-in כדרך לבניית רשימת תפוצה. אם תתעקשו להשתמש ברשימה הקנויה שלכם ולשם כך תפנו לספק פחות מכובד, האיכות של עבירות האימיילים שלכם תפגע, מה שמוביל אותנו למספר 2:



2. עבירות אימייל גרועה.


אין לכם שום דרך לדעת למי שייכות כתובות האימייל האלה ומה מקורן. חלקן, ואולי אפילו רובן, עשויות להיות כתובות רדומות. המשמעות היא שיעור חזרה גבוה (Bounce Rate).



3. אתם תסכנו את מוניטין הIP- שלכם.


רשימת תפוצה באיכות נמוכה תהרוס את מוניטין הIP- שלכם. נקודה. מאחר והאנשים שכתובות האימייל שייכות להם לא באמת נרשמו לקבלת דיוור ממכם, אתם תראו כמו ספאמרים. קשה לקבל בחזרה את דירוג השולח שלכם לאחר שהוא ניזוק, אז כדאי לשמור עליו בכל מחיר.



4. אנשים מהרשימה הקנויה לא יודעים שום דבר עליכם או על העסק שלכם.


אתם לא רוצים לעצבן אנשים עם אימיילים שהם לא נרשמו אליהם. אתם לא יודעים אפילו אם הם מתעניינים במוצרים או בשירותים שלכם. במקום להרוויח לקוחות, השימוש ברשימות תפוצה קנויות יכול לעשות בדיוק את ההפוך הגמור.



5. רשימות תפוצה באיכות גבוהה אינן למכירה.


מצטערת לנפץ לכם את האשליה, אבל רכישת רשימות תפוצה היא ממש לא אופציה אם אתם רוצים שיהיו לכם כתובות אימייל טובות. רב הסיכויים הם שכתובות אימייל לרכישה כבר נוצלו לרעה על ידי אחרים שגם קנו את הרשימה הזו.



6. חברות אחרות משתמשות בדיוק באותה רשימה.


רשימות תפוצה למכירה לא מיוצרות בלעדית עבורכם. אחרים כבר השתמשו ברשימה הזו אז המכותבים כבר חטפו קריזה מאלפי אימיילים. הם לא יהיו קשובים יותר לדואר נכנס מאחר ותיבת הדואר שלהם כבר הוצפה באימייל מרקטינג אחרים.



7. אתם עשויים להיענש.


כן, זה יכול לקרות אם תתעקשו לקנות רשימת תפוצה. למדינות שונות יש חוקים כנגד אימיילים בתפוצה רחבה ללא הזמנה. אפילו אם אתם עומדים בתקני הספאם, אתם יכולים להיכנס לצרות צרורות אם מכותבים רבים יתלוננו; מה שבוודאי יקרה, מפני שהם לא נרשמו מרצונם!



לסיכומו של עניין…


תעבדו קשה ותהיו סבלניים. יש טכניקות "כובע לבן" אפקטיביות יותר בכדי להגדיל את רשימת המכותבים שלכם. רכישת כתובות אימייל היא אולי הדרך הקלה ביותר, אבל ההשלכות לא שוות את זה.



זכרו שהשיווק כיום מתרכז בלקוחות, כך שצריך לתת להם את האפשרות לבחור האם הם רוצים להיות נמענים שלכם. האיכות של רשימת התפוצה שלכם היא שתקבע את ההצלחה של קמפיין האימייל שלכם, אז אסור לכם לשים אותה בידיים של אף אחד אחר מלבדכם.



* נירית בראון היא מנהלת התוכן באקטיב טרייל. מחזיקה בתואר ראשון בפסיכולוגיה ובתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. "פסיכו-טכנולוגית” צינית ושנונה שאוהבת לכתוב ולעורר השראה. מביאה עימה ניסיון רב בדיגיטל ואימייל מרקטינג. חובבת נעליים, אינטליגנציה וזומבים.




אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''