74% מהציבור יקנה מתנות לחגים בעיקר להורים, לילדים ולבני הזוג

74% מהאוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל מתכוננת לקנות מתנות לקראת חגי תשרי, בהיקף כולל של 589 שקל בממוצע. כך עולה מסקר חדש שנערך עבור חברת דואר ישראל לקראת החגים. הסקר שנערך באמצעות מכון המחקר 'Shiluv I2R ' בספטמבר 2019 במדגם ארצי ומייצג של 502 גברים ונשים בגילאי 18+ מהאוכלוסייה היהודית, באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש. הסקר מצא כי רוב הנשאלים שמתכוונים לקנות מתנות לחגים יקנו מתנות להורים (57%), לילדים (43%), לבת או בן הזוג (39%) ורק כשליש (34%) מהקונים מתכוננים לקנות מתנה גם למארחים.



עוד עולה מהסקר של הדואר, כי 69% מקוני המתנות בחגי תשרי מתכוונים לקנות אותן בקניונים, 27% מהקונים מתכוונים לקנות את מתנות החג ברשת, כאשר 21% ירכשו מאתרי אינטרנט בארץ ו-15% מאתרים בחו " ל, כאשר חלק מהקונים יקנו גם וגם. יש לציין כי כ-60% מאלה שקנו מתנות און ליין לקראת חגי תשרי אשתקד, מתכוונים לעשות זאת גם השנה.



עלי אקספרס ו eBay בחו " ל, FOX הום ו-וואלה שופס בארץ – האתרים המועדפים לקנית מתנות לחגים השנה


האתרים המועדפים לקנית מתנות לחגי תשרי הם עלי אקספרס (49%), eBay (40%) ואמזון עם 31%. בקרב הקונים בארץ האתרים הפופולאריים הם פוקס הום (29%), וואלה שופס (25%) ואחריהם עזריאלי.קום (23%) וקסטרו (21%).




על פי הסקר של דואר ישראל ומכון 'Shiluv I2R ' רוב הקונים מתכוונים לרכוש כלי הבית כמתנות חג, וזו הקטגוריה המובילה הן בקרב הרוכשים בקניונים והן בקרב המזמינים ברשת. 44% מבין הקונים ברשת אמרו שיקנו כמתנות כלי בית ושלוש הקטגוריות המובילות הנוספות הן קוסמטיקה, בישום ואיפור ובגדים (35% כל אחת), אחריהם ניתן למצוא את קטגוריות תכשיטים ואקססוריז ואביזרים וקישוטים לבית (29% כל אחת).



51% מהקונים בקניונים ישקיעו גם הם את כספם בכלי הבית, 40% יקנו אביזרים וקישוטים לבית, כאשר 38% יקנו פרחים ועציצים בקניונים ו/או בחנויות השכונתיות.



חיים מזעקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת שרשרת האספקה בדואר ישראל אומר כי הקטגוריה הצומחת ביותר השנה היא כלי בית. " הציבור החל להזמין השנה יותר כלי בית מבעבר, כאשר אנו רואים הזמנה און ליין של מוצרים גדולים יותר בנפח וכבדים יותר מבעבר. לקראת ראש השנה המאופיין בהתחדשות בבית אנו רואים גידול בהזמנות של מראות, סכו " ם, כלי מטבח ואחסון, פחי אשפה, אגרטלים, פסלים ועוד. הציבור מזמין יותר מבעבר מוצרים שבירים ועדינים ושיטת השילוח משתנה משילוח רגיל לשילוח אקספרס ופריים שמגיעים תוך פחות משבוע מההזמנה לבתי הלקוחות ".



נשים יקנו יותר מתנות לחגים בקניונים, גברים יקנו יותר ברשת: 73% מהנשים שהשיבו לסקר אמרו שיקנו מתנות לחגים בקניונים לעומת 64% מהגברים. 34% מהגברים אמרו שרכשו או ירכשו את המתנות לחג באתרי האינטרנט, לעומת 21% מהנשים. הסקר מצביע על יתרון גבוה בקניות באינטרנט בקרב הצעירים בגילאי 18-29, לעומת מבוגרים יותר.



חיים מזעקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת שרשרת האספקה בדואר ישראל אמר " השנה חלים חגי תשרי בסוף ספטמבר, מה שאיפשר לציבור לחזור מחופשת הקיץ ולהיערך ולהזמין מראש מתנות ברשת במהלך חודש ספטמבר. אנו צופים שהשנה יגיעו לישראל באוקטובר כ-5.85 מיליון חבילות מול כ-4.5 מיליון חבילות בספטמבר שעבר, אז חלו חגי תשרי, גידול של 22%, וגידול של כ- 8% בכמות החבילות ספטמבר אשתקד. במשקל החבילות. צפוי גידול של 27% בספטמבר מול חגי תשרי בשנה שעברה, שחלו באוקטובר. מגמה נוספת שאנו מתחילים לראות בתקופה זו של השנה נובעת מעונתיות היא הזמנת מצעים ושמיכות בתקופת עונת המעבר, כאשר חל גידול בהזמנת שמיכות מעבר, כריות, מצעי פלנל לילדים ועוד, בנוסף להזמנה של בגדים ארוכים בעיקר לילדים וכן נעליים.



מזעקי ציין עוד, כי החברה נערכת לגידול בהזמנות לצד מיעוט ימי עבודה בחודש אוקטובר כאשר בימים אלה עורך כל מערך המכתבים למיון ארצי במודיעין לצד מערך החבילות הארצי. במסגרת ההערכות לחגים תתבצע עבודה במיון חבילות גם בימי שישי, בערבי חג ומוצאי שבת וחג; תגבור מערך ההיסעים ליחידות; ויסות כח האדם ביחידות המיון השונות; הגברת הבקרה בשטח ועוד. כיום מציעה החברה כ-1,300 נקודות שירות למסירת חבילות ודברי דואר רשום, מתוכן כ-580 בשיתוף רשתות ועסקים פרטיים בשיתוף הדואר ברחבי הארץ. חלק ממרכזי המסירה יהיה פתוח בערבי חג ובחו " ל המועד סוכות ומומלץ להתעדכן באתר החברה לגבי שינויים בשעות הפתיחה. בדואר ישראל מציעים בשיתוף " פז " אלפי אוטומטים בתשלום לאיסוף חבילות בכ-120 תחנות דלק " פז " ברחבי הארץ, מה שיאפשר איסוף חבילות בנוחות גם במהלך אוקטובר. על מנת להימנע מהמתנה בסניפים, כדאי להיערך ולהזמין תור מראש בטלפון או באפליקציה בנייד. בעת הזמנת משלוח ברשת יש לציין מיקוד בן 7 ספרות (הנמצא באתר הדואר או באפליקצית הדואר בנייד), וכן לציין מספר נייד לצורך משלוח מסרון בעת הגעת הפריט ליחידה.


Image by Speedy McVroom from Pixabay

אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח