97% מהקניות ביום הרווקים הסיני האחרון נעשו באמצעות טלפונים ניידים וטבלטים. כלומר, לא רק שניתן ועדיף, בימים כאלה, לעשות את הקניות מרחוק, אלא שהקניות באות איתך לכל מקום. אין עוד צורך להצטנף בבית או במשרד מול המחשב, אלא אפשר בהחלט להמשיך בסדר היום הרגיל, לעצור לרגע לקפה, ולרכוש את השעון החכם, שאתה מפנטז עליו כבר שנה, בהנחה חסרת תקים ולהמשיך בשגרת היום.
אז אחרי שני קמפיינים גדולים: שופינג אי.אל ויום הרווקים הסיני ורגע לפני בלק פריידי, שיחול מחר וסייבר מנדיי ב- 27.11 – איך בכל זאת תוכלו להתייעל כצרכנים?
1. היחשפו לפרסומות. כך תוכלו להכיר את המוצרים ואת ההנחות ועל סמך זה להשוות מחירים. באתר BFAds.net, או זאפ שלנו, תוכלו לבצע השוואות מחירים לפי קטגוריות (טלוויזיות HD, מצלמות דיגיטליות וכו'). גלשו גם לאתרי האינטרנט של הקמעונאים ולחשבונות שלהם במדיה החברתית וגלו מבצעים של הרגע האחרון, דילים וקופונים.
2. שקלו בתבונה את המבצעים. לרוב מדובר במבצעים משתלמים אבל יחד עם זה, לא פעם דווקא אחרי הכריסמס, כאשר הקמעונאים נתקעים עם מלאי גדול ורוצים לפנות מקום לקולקציה חדשה – אז המחירים יורדים אף יותר. השוו מחירים לא רק בין חנויות, אלא גם בין המוצר ביום המבצע להיסטוריית המחירים שלו. גם במקרה זה תוכלו להעזר בזאפ.
3. סגרו פינות. וודאו כי המחירים המוצגים באתר כוללים גם מיסים ודמי משלוח.
4. חפשו את המוצר המתאים לכם. מחיר נמוך עבור מוצר גרוע הוא לא בהכרח העסקה לה אתם מייחלים. חפשו ברשת המלצות של עיתונאים, בלוגרים ולקוחות.
5. עשו שיעורי בית. בחלק מן האתרים המקוונים תוכלו למלא את סלי הקניות הווירטואליים מבעוד מועד, יחד עם זה, קחו בחשבון כי יש סחורה שמציעים למכירה רק בימי המבצעים. בכל מקרה היו ראשונים להיכנס לאתרים המקוונים ביום הקניות הגדול – בדקו את ההטבות וקבלו החלטה ברגע האמת.
6. הישארו נאמנים למותג. קמעונאים רבים נוהגים, קודם כל, לצ'פר את הלקוחות הקבועים שלהם עם הנחות גדולות. וודאו כי אתם מקבלים מראש את הקופונים והמבצעים המיועדים לכם כחברי מועדון של רשת מסוימת. כך גם תוכלו ללמוד האם המוצר שאתם מבקשים נמצא במלאי או זמין למכירה באופן מקוון.
7. היו מעורבים ברשתות החברתיות. דפי הפייסבוק של המותגים האהובים עליכם הם מקום נהדר להתבשר על מבצעים חדשים. הקמעונאים לא פעם אוהבים גם לתגמל את העוקבים שמחמיאים להם בדף, שם גם תלמדו מחברים שלכם על מבצעים משתלמים.
8. התאזרו בסבלנות. הקידמה הדיגיטלית כבר לגמרי כאן אולם רשתות רבות עדין לא השלימו את הטרנספורמציה ולכן מערכי הלוגיסטיקה – שירות לקוחות ומשלוחים – לעיתים פחות יעילים מעצם הרכישה המקוונת, כך יתכן מצב בו המוצרים יתעכבו בדרכם אליכם, קצת יותר מן המקובל, בתקופות פחות עמוסות.
בשאיפה, בשנים הקרובות הקמעונאים כולם ישלימו את המעבר לדיגיטל ויסגרו את כל הפינות. ובינתיים, אם יש מוצרים שממילא תכננתם לקנות בזמן הקרוב, וגם אם לא, בהחלט כדאי לגלוש מחר באתרי הקניות ולעלות על המבצעים המשלמים ביותר.
* הכותב הוא מייסד ומנכ"ל Ideo Digital, המתמחה בליווי חברות בבניית אסטרטגיה דיגיטלית ומימושה