למעלה
מ- 800,000 ניווטים בוצעו על ידי בוחרים באמצעות שירות הניווט האינטרנטי של חברת
הסטארט אפ הישראלית SPS על מנת לאתר ולנווט
לקלפי בהם הם מצביעים. כ- 400,000 מן
הניווטים בוצעו לפני יום הבחירות לאיתור הקלפי ולתכנון הניווט ולמעלה מ- 400,000
בוצעו ביום הבחירות עצמו .
SP נבחרה על ידי משרד הפנים לספק את שירות
הניווט האינטרנטי ביום הבחירות. זוהי פעם ראשונה בה משרד ממשלתי בוחר במסגרת מכרז
חברת סטארט אפ לאספקת שירות מקוון.
על פי נתונים שהצטברו במשרד הפנים בשעות השיא סביב השעה
10:00 בבוקר הגיע מספר המשתמשים בשירות ל- 3,000 משתמשים בשניה.
שירות הניווט של SPS הוא שירות וובי חכם וייחודי המאפשר לנווט באמצעות המחשב
או הסמארטפון במסלול רגלי, באופניים, ברכב או בתחבורה ציבורית. כמו כן, המערכת מציגה את משך הזמן הנדרש להגיע ליעד
בכל אחת מהדרכים.
נעמי פרידמן, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות
ומידע במשרד הפנים: "אנו שמחים כי בוחרים רבים בחרו להיעזר בשירות הניווט על מנת
להגיע לקלפי וכי השירות הקל על אזרחים רבים ופעל ללא דופי וללא תקלות, למרות
הביקוש הרב שהיה בו זמנית לשירות. לראשונה בבחירות לכנסת ה- 24 התקיים שיתוף פעולה
של משרד ממשלתי, משרד הפנים, עם חברת סטארט אפ. והיה זה
שיתוף פעולה מוצלח. שירות הניווט היה השנה חשוב במיוחד משום שהשנה לאור משבר
הקורונה, גדל מספר הקלפיות ואזרחים רבים הצביעו בקלפי שאינה מוכרת להם.
"אנו
מודים לממשלת ישראל שלראשונה בחרה בחברת סטארט אפ על מנת להנגיש את הקלפיות לאזרחים
ביום הבחירות ה-24 של מדינת ישראל", אמר שגיב לוי, מייסד ומנכ"ל SPS.
ניטרנו
את התנועה ואת אבטחת המידע ואנו שמחים לבשר כי לא חווינו "נפילות",
חדירות" או תקלות מכל סוג שהן וכי כל המערכות פעלו לשביעות רצוננו ועמדו בכל
העומסים, כפי שמתבקש ממערכת מקצועית. תקלה שהיתה בגוגל ווייז ביום הבחירות מנעה
שימוש במפות הניווט שלהם ולכן הטכנולוגיה של SPS היתה קריטית הרבה יותר בניווט
לקלפי. הבחירה ב- SPS לניהול המידע הגיאוגרפי
והניווט לקלפי ביום קריטי כזה עבור מיליוני הבוחרים, הוכח כבחירה נכונה".