9 טעויות נפוצות שעושים בדפי נחיתה

במאמר זה אתמקד בנושא דפי נחיתה, מושג אשר רובכם ודאי שמעתם עליו, ויחד עם זאת לא הרבה אנשים משכילים לעשות בו שימוש מספיק אפקטיבי.


דף נחיתה, למעשה, הוא עמוד HTML שמטרתו אחת ויחידה – "לסחוט" מהמשתמש פרטים או לגרום לו לבצע פעולה – בין אם זה להתקשר, להשאיר ליד, להוריד קובץ, להירשם לניוזלטר וכו'.


אם עושים אותו נכון ומשתמשים בו בצורה יעילה, דף נחיתה (או עמוד נחיתה) יכול להביא תועלות רבות, וחשוב להימנע מכמה טעויות אשר רובינו חוטאים בהם. ריכזתי כאן עבורכם את הטעויות הנפוצות ביותר, שגם אנשים ותיקים ומנוסים עושים לא מעט פעמים, במטרה שבפעם הבאה תצליחו להימנע מהם.


משפט קצר על דף נחיתה, רק לצורך הבהרה, מה זה בכלל דף נחיתה?


כאמור, דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט בודד, אשר יכול להיות חלק מאתר (יושב תחת דומיין האתר) או מאוחסן בנפרד. הגולשים מגיעים לדף זה על ידי לחיצה על קישור המוצג באמצעי פרסום שונים (באנר, מודעה בגוגל, פוסט ממומן בפייסבוק וכדומה).


1. "אני פונה לכולם, כמה שיותר יותר טוב"


לפני שאתם יוצרים דף נחיתה, חשוב שתחדדו לעצמכם מי קהל היעד הספציפי אליו אתם מכוונים. יתכן ואתם חברה המציעה מגוון שירותים, אך אם דף הנחיתה מדבר על שירות ספציפי, מקדו עוד יותר את קהל היעד. ודאו שהשפה, הן הטקסטואלית והן העיצובית ידברו נכון לקהל זה, ואל תתפזרו ליותר מידי כיוונים.



2. "אם כבר הפקתי דף נחיתה אנסה להשיג ממנו כמה שיותר מטרות"


הטעות הראשונה נוגעת בחוסר במיקוד. ישנו רצון טבעי של כל מפרסם, באם כבר השקיע זמן ו/ או כסף בהפקת דף נחיתה, להצליח להעביר כמה מסרים, או לשכנע את הגולש לבצע כמה פעולות.
הדבר מהווה טעות משמעותית בהבנת כלי שיווקי זה, ועשויה לגרום לכם לצאת קרחים מכל הכיוונים. דף נחיתה שבנוי טוב חייב להעביר לגולש מסר חד וברור, ומסר יחיד. ריבוי מסרים יבלבלו את הגולש, ויגרמו לו לנטוש את הדף, מבלי שתצליחו להשיג אף אחת מהמטרות.



3. "ככל שאתן אינפורמציה יותר מקיפה, כך אשכנע את הגולש במקצועיות ובאמינות שלי"


נכון, דף נחיתה, בניגוד אולי לסטאטוס בפייסבוק, בהחלט נועד לאפשר לכם להרחיב יותר משניים שלושה משפטים, אך חשוב לעשות זאת במידה, ולא להיסחף. ציינו בכמה משפטים ברורים מי אתם ומה אתם מציעים, ואל תכבירו בתיאורים אודותיכם, שבשלב זה לא מעניינים אף אחד (חוץ מאשר אתכם כנראה).
תחסכו מהגולש את כל הסיפורים על המוצרים ו/ או השירותים הנלווים שלכם, זה לא המקום. אל תשכחו שמדובר בדף אחד ולא אתר אינטרנט שלם, וכאן רצוי לנהוג לפי הסיסמא –
Less is more. נסו לעורר באמצעות דף הנחיתה את סקרנות הגולש, לעודד אותו ליצור קשר ולהשאיר טעם של עוד.



4. "זוהי הזדמנות מצוינת לאסוף פרטים מרובים על קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלי"


אם אתם רוצים למלא את מערכת ה – CRM שלכם בשלל פרטים אודות הגולשים, זה לא הכלי הנכון לעשות זאת. במידה ודף הנחיתה שלכם כולל טופס ליצירת קשר (וחשוב שהוא יכלול אחד כזה), צרפו טופס הדורש מהגולש את מילוי מינימום הפרטים ההכרחי, על מנת שתוכלו ליצור איתו קשר לטובת המטרות שהגדרתם.
לגולשים כיום אין עודף זמן או עודף סבלנות לרצות את יצר הסקרנות שלכם, ויש לא מעט גולשים שנרתעים מהצורך למלא עודף פרטים אישיים. לרוב שדות למילוי שם, מייל וטלפון בהחלט יספיקו- ויש מחמירים שימליצו אף לבחור רק אמצעי אחד לחזרה ללקוח, טלפון או מייל ולא לבקש את שניהם.



5. "הגולש כבר הגיע לדף הנחיתה שלי, אז אבקש ממנו לעשות כמה פעולות…"


טעות נפוצה נוספת היא ביצירת דף נחיתה אשר הגולש נדרש לבצע בו יותר מפעולה אחת. כאמור, נושא המיקוד חשוב והכרחי, וככול שתנסו לדרוש יותר מהגולש, כך הדבר יצור אצלו בלבול, ומרוב דרישות ובקשות הוא יבחר שלא לעשות דבר. בחרו קריאה אחת לפעולה ולכו איתה בכל הכוח. בהחלט אפשר, ואף רצוי, לציין לאורך דף הנחיתה את אותה קריאה לפעולה יותר מפעם אחת. כמו כן, ניתן לייצר עמודי נחיתה למטרות שונות ולהשווות ביצועים.



6. "יצרתי דף נחיתה שנראה נפלא במחשבים נייחים"


אם לא וידאתם כי דף הנחיתה שיצרתם מותאם לכל אפשרויות הגלישה, גם ממכשירים נייחים וגם ממכשירי סלולר ניידים, פישלתם ובגדול. כיום מרבית הגולשים מבצעים את רוב הגלישה שלהם מהמכשירים הסלולריים, ואין דבר מביך יותר מאשר להביא גולש לדף נחיתה אשר מופיע חתוך או לא מותאם, למכשיר הסלולרי ממנו מתבצעת הגלישה.
לפני שאתם מפרסמים מודעה, או סטאטוס ומפנים לדף הנחיתה שלכם, ודאו שהוא מותאם ונראה טוב עבור כל גודל מסך מחשב ועבור כל מכשירי הסלולר. לחילופין, אם בוחרים לעצב דף נחיתה שלא מותאם למכשירים ניידים (כי הם לא קהל היעד או מכל סיבה אחרת), רצוי לדאוג שמערכת הפרסום (גוגל, פייסבוק או כל דבר אחר) לא תכוון לקהל הספציפי הזה את המודעה.



7. "זה די פשוט לעצב דף נחיתה, אז למה שלא אעשה זאת בעצמי…"


דף נחיתה, וכאן הנושא לא שונה מהותית מאתר, חייב להיראות סופר מקצועי. זה כרטיס הביקור שלך ברשת, ואין פה מקום לניסיונות עיצוב חובבניים. בדומה לתחומים מקצועיים אחרים, גם נושא עיצוב דף נחיתה דורש מקצועיות ומיומנות, ומומלץ להשאיר את נושא העיצוב למומחים. ודאו שהדף ממותג ומעוצב בדומה לעיצוב האתר או העסק שלכם, והדבר יגרום לגולשים להתייחס אליכם ברצינות.



8. "מצאתי ברשת דפי נחיתה בעיצובים מוכנים, והינה יש לי דף נחיתה משלי"


בהמשך לסעיף הקודם – אם אתם רוצים שהגולשים יזכרו אתכם, ואף יהיו נכונים למסור לכם פרטים במטרה לייצר אתכם התקשרות, אתם חייבים ליצור בידול, ובידול משמעותי. גם אם אתם יודעים שאתם לא כמו המתחרים, ואתם באמת ובתמים משהו מיוחד, אם תעשו שימוש בדף נחיתה גנרי, הגולשים לא יבחינו בבידול שלכם. דף הנחיתה שלכם חייב לשקף גם בעיצוב וגם במסרים שלו את אותו בידול שאתם כל כך גאים ובטוחים בו.



9. "אני מספיק אמין ומקצועי, ואין לי צורך להוכיח זאת!"


יתכן שמחשבה זאת נכונה בפועל, אבל גולש חדש, אשר נתקל לראשונה בך ובעסק שלך, ודאי לא יכול לדעת זאת. על מנת שדף הנחיתה שלך יצור מספיק אמינות בקרב הגולשים, הוא חייב לכלול את האינפורמציה, עדויות חברתיות (Social Proof) אשר ימחישו לו את הנושא.



* דניאל זריהן, בלוגר ועוסק בקידום אתרים באופן מקצועי. לאתר של דניאל.

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח