9 פיצ'רים קטנים ש(אולי) לא הכרתם בגוגל אנליטיקס



אסף טרפיקנט, מנכ"ל חברת Quickwin לשיווק באינטרנט, מומחה אנליטיקס, המקיים את המחזור ה- 36 של קורס גוגל אנליטיקס



גוגל אנליטיקס מפוצצת בפיצ'רים, כפתורים סודיים, ואינסוף מידע שמתחבא אם רק מישהו יגיע אליו. לצערי, גם כשיוצא משהו חדש, בטח אם הוא קטן, גוגל לא טורחת לספר עליו ואני נוטה לגלות פיצ'רים תוך כדי עבודה. עוזר גם לעקוב אחרי כל מיני מקצוענים אחרים בעולם, לראות אם מישהו גילה את זה קודם. אז הכנתי רשימה של כל מיני טוויקים קטנטנים בממשק ובכלל, שכדאי להכיר ויכולים לחסוך לכם זמן וכאב ראש. מוזמנים להוסיף בתגובות את שלכם.



Change log
כל פעם שמישהו נוגע בחשבון האנליטיקס, משנה איזו הגדרה, יוצר
View, מגדיר Goal, משנה הרשאות וכולי, גוגל מתעד את זה ושומר את זה תחת ה Change History שמתחבא בתפריט ה Admin, תחת הטור של Account. המקום הראשון ללכת אליו אם אתם תוהים למה דברים הפסיקו לעבוד פתאום. מתחתיו מתחבא גם ה Trash can למקרה שמחקתם איזה View חשוב.





הפעמון
אתם מנהלי מוצר במקרה? הנה דוגמא נהדרת ל"איך שורפים פיצ'ר". בוא נמציא פיצ'ר חשוב עם המון הייפ, אבל כשנשיק אותו, זה יהיה כזה דרדלה, לא נשים שם כלום, כולם יפסיקו להשתמש בו אחרי שתי דקות כי אין שם כלום, ואחרי שנה נתחיל להפעיל אותו כמו שצריך אבל לא נספר לאף אחד על זה. רעיון נהדר, לא?



אז ככה זה הפיצ'ר המאד מאד חשוב הזה של גוגל אנליטיקס, שאני קורא לו "הפעמון", מתחבא בצד ימין למעלה ובתחילת דרכו הכיל התראות מאד שטחיות במקרה הטוב, ופרסומות לגוגל אנליטיקס פרימיום במקרה הנפוץ. כיום ניתן למצוא שם בעיות בסנכרון הנתונים בין ה Adwords לאנליטיקס, פרמטרים שנמחקים בדרך, בעיה בזיהוי URL-ים ועוד כל מיני סוכריות. כל הבעיות שיש לכם מול Adwords – זה שם. ראוי לציין, שכל ההתראות שמופיעות שם קשורות לקונפיגורציה של החשבון, ההגדרות שלו ותקינות הנתונים, ואינו מתייחס דווקא לנתונים עצמם (כלומר לא תקבלו התראה אם יחס ההמרה נפל בחמישים אחוז). כאמור, רוב ההתראות דורשות התייחסות רצינית ופתרון מהיר. תדאגו שהרשימה שמוצגת לכם תישאר ריקה ויאללה לעבודה.




Shortcut
בניתם דוח מופלא בכוחות עצמכם. לפני ששלחתם אותו לכל העולם ואשתו, הפעלתם עליו כמה סמגנטים ועכשיו הוא נראה בהחלט מכובד ואפילו אפקטיבי. אממה – הסגמנטים לא נשמרים ביחד עם הדוח וכל פעם צריך "להדביק" אותם מחדש לדוח. אז
No more.


מעל לכל דוח שבניתם, יש כפתור בשם Shortcut שמאגד את הדוח ביחד עם הסגמנטים שהפעלתם, ויוצר "קיצור דרך" בתפריטים בצד שמאל. מעבר לזה, זה מאפשר לכם לגשת לדוחות שבניתם באופן ישיר מבלי לעבור קודם כל לאיזור הדוחות המותאמים אישית (Customization).





Hostname
לעיתים אותו קוד אנליטיקס מותקן על כמה אתרים בו זמנית, מה שמאגד את הדאטה של כולם באותו המקום. לפעמים הוא מותקן על כמה סביבות פיתוח בנוסף לסביבת הייצור. מעבר לזה שאתם יכולים לייצר
View נפרד לכל דומיין, לא תמיד זה נדרש ולעיתים יותר נוח לעבוד על ה View שמכיל את הדאטה של כל האתרים. אממה, אם למשל מסתכלים בדוחות ה Pages, תופיע רשימה מרוכזת של כל הדפים, ולעיתים גוגל אנליטיקס עלול "למזג" בין דפים עם כתובות זהות (למרות שהם בדומיינים שונים), כך למשל, ייתכן והדף שמופיע במקום הראשון ברשימה הוא "/" וכידוע זה מייצג את דף הבית של האתר, במקרה כזה, זה גוגל יתייחס לדף הבית של כלל האתרים ביחד. וזה כבר לא טוב.


הפתרון בעבר הרחוק היה להוסיף פילטר מיוחד בגוגל אנליטיקס ש"מדביק" את הדומיין של האתר לכתובת שנקלט. זה היה מייצר בעיות אחרות, אבל אין כבר בזה צורך. יש Dimension בשם Hostname והוא מאכלס את הדומיין עצמו. ניתן ואף רצוי לעשות בו שימוש בדוחות ובדשבורדים שאתם בונים. מעבר לזה, אם תקליקו כאן, תקבלו דוח שיגלה לכם באיזה דומיינים או סביבות קוד האנליטיקס שלכם מותקן, והוא עושה שימוש באותו ה Dimension בדיוק.




Second page
אם חשבתם ש
Landing page זה אחלה, עוד לא הכרתם את Second Page. הDimension הזה מכיל את הדף השני בכל ביקור והוא חשוב לא פחות מה Landing page. שניהם ביחד יכולים לתת לכם תובנות מצוינות לגבי הצעד השני של המשתמשים שלכם באתר ואני יכול להבטיח שזה מתנהג אחרת לגמרי במובייל מול הדסקטופ. אם תקליקו כאן, תוכלו לגלות בדיוק איך זה אצלכם. מוזמנים להוסיף פילטר או סגמנט למובייל/דסקטופ כמובן. אגב, אם הערך ב Dimension הזה מכיל Not set, זה אומר שזה ביקור שהמשתמש צפה בדף אחד ואין Second page, אז לא להיבהל.



Annotations
פיצ'ר ישן נושן שאני מתפלא איך רבים לא עושים בו שימוש וחבל.
Annotations נותן לכם יכולת לשים פתקאות קטנות על גרף הנתונים על מנת שתוכלו לציין אירועים שקרו ויכולים או עלולים להשפיע על נתוני האתר והביצועים, למשל שהעברתם שרת, שהתחלתם קמפיין, שהעליתם גרסה וכו'. סוג של פוליסת ביטוח שתעזור לכם בהמשך, תאמינו לי. כשמישהו פתאום ישאל אתכם מה קרה בראשון לנובמבר שגרם לירידה או עלייה, דבר ראשון שתעשו זה לבדוק את הפתקאות האלה.



איך מפעילים? מתחת לגרף (לא משנה איזה) יש צ'ופצ'יקון קטן. לחיצה עליו תציג את ה Annotations הקיימים בטווח התאריכים המוצג. אפשר להוסיף לערוך ולמחוק כמובן. אפשר גם לגשת לרשימת כל ה Annotations דרך ה Admin.




annotation Custom Alerts
מספר הביקורים באתר צנח ב 50% יחסית לאתמול? יחס ההמרה נפל לאפס? הטראפיק מקמפיין
Adwords מתחיל לג'עג'ע? אולי הגיע הזמן שתפעילו את ההתראות (Alerts) ותעלו על זה בזמן? למען האמת, זה לא כזה בזמן. ההתראה הכי קצרה שתקבלו זה יום אחד, כלומר, אם תרצו לדעת למשל מתי יחס ההמרה ירד ב 50% יחסית ליום שלפניו, רק אחרי שהיום יסתיים במלואו, תקבלו את ההתראה. תוכלו אגב, להגדיר האם נקודת ההשוואה היא היום שלפני, השבוע שלפני וכו'.



את ההתראות תקבלו למייל שלכם, וניתן להוסיף כתובות מייל נוספות ואף לקבל SMS במידה ויש לכם מספר אמריקאי.



איך עושים את זה? דרך ה Admin:




Select Month
כאשר אתם בוחרים טווח תאריכים ומעוניינים לבחור בחודש שלם, במקום לבחור את ה 1 ואז את ה 31 נניח, לחיצה על שם החודש תבחר את החודש כולו. טריוויאלי, נכון. אפילו טיפשי. אבל אני רואה כל כך הרבה אנשים עושים את זה בדרך המייגעת אז כנראה זה לא כל כך מוכר. אז הנה:




Move Property
פיצ'ר חדש מאד וקטנטן אבל חשוב מאד וללא ספק נמצא ברישמת הפיצ'רים שהכי מצופים על ידי קהל המשתמשים. הכפתור הקסום הזה נותן את היכולת להעתיק
Property מחשבון אחד לאחר. הכפתור המיוחל הזה נמצא ב Admin תחת Property Settings. לאחר שתלחצו עליו תוכלו לבחור מהו חשבון היעד. מומלץ לכל הסוכנויות שהקימו Properties לכלל הלקוחות שלהם תחת חשבון הסוכנות. הגיע הזמן לקונסולידציה!



הפוסט פורסם במקור בבלוג ווב אנליטיקס ישראל



אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח