95% מהתקציבי הפרסום הדיגיטליים כוללים כיום הקצאה לפרסום סלולרי

מחקר חדש שנערך על-ידי האיגוד המקצועי לפרסום מקוון וסלולרי של הלשכה הבריטית לפרסום באינטרנט (Internet Advertising Bureau) מצא ש-73% מהמשווקים סבורים שהסלולר הוא אמצעי התקשורת שיציג את הצמיחה הגבוהה ביותר בחמש השנים הבאות.


המחקר, שנערך בקרב למעלה מ-100 נציגים בכירים ממשרדי פרסום בבריטניה, בחן את הידע וההבנה של הנשאלים בפרסום סלולרי כמו גם גישות כלליות למדיום זה. המחקר חשף שכיום, כ-95% מהתקציבים הדיגיטליים כוללים הקצאה לפרסום סלולרי וכי רק 5% מהמשווקים בבריטניה עדיין לא השקיעו במדיום זה.


תקציבים מוגדלים לפרסום סלולרי

משרדי הפרסום שהשתתפו בסקר נשאלו גם מה שיעור ההוצאה על פרסום סלולרי והתוצאות חושפות ש-95% מהמשיבים כוללים פרסום סלולרי בתקציב הפרסום הדיגיטלי. מתקציבים אלה, 30% הקצו בין 0% ל-1%, 46% הקצו בין 1% ל-5% ו-13% הקצו בין 6%-10%. שישה אחוזים נוספים הקצו לפרסום סלולרי יותר מ-11%.


במבט לעתיד, כ-40% ממשרדי הפרסום שהשיבו לסקר חזו שב-2011 יקדישו לפרסום סלולרי 1% עד 5% מהתקציב הדיגיטלי. 29% נוספים סבורים שיקצו בין 6%-10% ו-13% הצהירו שיוציאו בין 11% ל-20%. רק אחוז אחד ממשרדי הפרסום הצהירו שלא יקצו כל תקציב לפרסום סלולרי בשנתיים הבאות.


ההתמחות הסלולרית מתחזקת

המחקר גם מצא שלעומת 2008, רוב המועסקים שנסקרו האחראים לתכנון קמפיין סלולרי במשרדי הפרסום הינם מומחים בתחום הסלולרי, עובדה המצביעה על גידול משנה לשנה במומחים בתחום זה. ב-2008, רק כ-37% מאחראים לתכנון מסעות פרסום סלולריים במשרדי הפרסום היו מומחים לעומת קצת יותר ממחצית (52%) ב-2009.


פרסום בסלולרי יגדל בקצב המהיר ביותר

73% מהנסקרים הסכימו שהמדיום הסלולרי יחווה את הצמיחה הגבוהה ביותר בחמש השנים הבאות. 73% סברו גם שרוב סוכנויות המדיה יחזיקו מומחה למדיום הסלולרי ב-2010. מבחינת השימוש במדיה לתקשורת עם קהלים ספציפיים, כ-55% מהמשיבים הסכימו שבעתיד, המדיום הסלולרי יהיה אמצעי התקשורת העיקרי לקבוצת הגיל 12-24.


ג'ון מיו, ראש תחום התקשורת הניידת בלשכה הבריטית לפרסום באינטרנט, מציין: "נתוני הצמיחה הגבוהה מוכיחים כי הפרסום במדיום הסלולרי כבר אינו בגדר בחירה למותגים אלא כורח למי ששואף להגיע לצרכנים של ימינו. מעודד מאוד לראות שמשרדי הפרסום בבריטניה מסתגלים לנוף המשתנה ומקצים תקציבים גדולים יותר לסלולר ושוכרים יותר מומחים לתכנון מסעות פרסום סלולריים".


"גם בישראל אנו רואים עליה בפעילות הפרסום הסלולרי בקרב המותגים המובילים. ולראייה, חברות גדולות במשק מגדילות את היקף הפעילות שלהם בסלולר משנה לשנה ובמקביל חברות חדשות מצטרפות למעגל המפרסמים במדיום זה. בין החברות שביצעו השנה קמפיינים סלולריים נמנות: קוקה-קולה, ספרייט, פאנטה, אגד, HP, המכללה למנהל, סוני אריקסון, איזי פורקס ועוד. בשנת 2009 ביצענו מעל ל-100 קמפיינים ופעילויות סלולריות. מדובר בהיקף גידול של למעלה מ-60% לעומת 2008. ללא ספק, מאחר ומדובר בתחום מקצועי המשלב הבנה טכנולוגית ושיווק יש דרישה לאנשי מקצוע בעלי יכולות מתאימות גם בארץ."

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח