מחקר חדש שנערך על-ידי האיגוד המקצועי לפרסום מקוון וסלולרי של הלשכה הבריטית לפרסום באינטרנט (Internet Advertising Bureau) מצא ש-73% מהמשווקים סבורים שהסלולר הוא אמצעי התקשורת שיציג את הצמיחה הגבוהה ביותר בחמש השנים הבאות.
המחקר, שנערך בקרב למעלה מ-100 נציגים בכירים ממשרדי פרסום בבריטניה, בחן את הידע וההבנה של הנשאלים בפרסום סלולרי כמו גם גישות כלליות למדיום זה. המחקר חשף שכיום, כ-95% מהתקציבים הדיגיטליים כוללים הקצאה לפרסום סלולרי וכי רק 5% מהמשווקים בבריטניה עדיין לא השקיעו במדיום זה.
תקציבים מוגדלים לפרסום סלולרי
משרדי הפרסום שהשתתפו בסקר נשאלו גם מה שיעור ההוצאה על פרסום סלולרי והתוצאות חושפות ש-95% מהמשיבים כוללים פרסום סלולרי בתקציב הפרסום הדיגיטלי. מתקציבים אלה, 30% הקצו בין 0% ל-1%, 46% הקצו בין 1% ל-5% ו-13% הקצו בין 6%-10%. שישה אחוזים נוספים הקצו לפרסום סלולרי יותר מ-11%.
במבט לעתיד, כ-40% ממשרדי הפרסום שהשיבו לסקר חזו שב-2011 יקדישו לפרסום סלולרי 1% עד 5% מהתקציב הדיגיטלי. 29% נוספים סבורים שיקצו בין 6%-10% ו-13% הצהירו שיוציאו בין 11% ל-20%. רק אחוז אחד ממשרדי הפרסום הצהירו שלא יקצו כל תקציב לפרסום סלולרי בשנתיים הבאות.
ההתמחות הסלולרית מתחזקת
המחקר גם מצא שלעומת 2008, רוב המועסקים שנסקרו האחראים לתכנון קמפיין סלולרי במשרדי הפרסום הינם מומחים בתחום הסלולרי, עובדה המצביעה על גידול משנה לשנה במומחים בתחום זה. ב-2008, רק כ-37% מאחראים לתכנון מסעות פרסום סלולריים במשרדי הפרסום היו מומחים לעומת קצת יותר ממחצית (52%) ב-2009.
פרסום בסלולרי יגדל בקצב המהיר ביותר
73% מהנסקרים הסכימו שהמדיום הסלולרי יחווה את הצמיחה הגבוהה ביותר בחמש השנים הבאות. 73% סברו גם שרוב סוכנויות המדיה יחזיקו מומחה למדיום הסלולרי ב-2010. מבחינת השימוש במדיה לתקשורת עם קהלים ספציפיים, כ-55% מהמשיבים הסכימו שבעתיד, המדיום הסלולרי יהיה אמצעי התקשורת העיקרי לקבוצת הגיל 12-24.
ג'ון מיו, ראש תחום התקשורת הניידת בלשכה הבריטית לפרסום באינטרנט, מציין: "נתוני הצמיחה הגבוהה מוכיחים כי הפרסום במדיום הסלולרי כבר אינו בגדר בחירה למותגים אלא כורח למי ששואף להגיע לצרכנים של ימינו. מעודד מאוד לראות שמשרדי הפרסום בבריטניה מסתגלים לנוף המשתנה ומקצים תקציבים גדולים יותר לסלולר ושוכרים יותר מומחים לתכנון מסעות פרסום סלולריים".
"גם בישראל אנו רואים עליה בפעילות הפרסום הסלולרי בקרב המותגים המובילים. ולראייה, חברות גדולות במשק מגדילות את היקף הפעילות שלהם בסלולר משנה לשנה ובמקביל חברות חדשות מצטרפות למעגל המפרסמים במדיום זה. בין החברות שביצעו השנה קמפיינים סלולריים נמנות: קוקה-קולה, ספרייט, פאנטה, אגד, HP, המכללה למנהל, סוני אריקסון, איזי פורקס ועוד. בשנת 2009 ביצענו מעל ל-100 קמפיינים ופעילויות סלולריות. מדובר בהיקף גידול של למעלה מ-60% לעומת 2008. ללא ספק, מאחר ומדובר בתחום מקצועי המשלב הבנה טכנולוגית ושיווק יש דרישה לאנשי מקצוע בעלי יכולות מתאימות גם בארץ."