שם איש השיווק ותפקיד: אסף דולב מנהל שיווק מפעל "מכסף" בקיבוץ ניר עם
שנת הקמה: 1961
מספר עובדים: כ- 50
פרופיל:
אסף דולב, 50, חבר קיבוץ ניר עם משמש מזה כ-4 שנים כמנהל השיווק במפעל מכסף בקיבוץ ניר עם. במסגרת תפקידו הוביל מספר מהלכים שיווקיים בינהם הגדלת מגוון המוצרים, כניסה לתחום סירי היציקה עם הציפוי הקרמי ופיתוח הקטגוריה והובלת הפעילות המכירתית דרך האינטרנט. בתפקידיו הקודמים שימש דולב כסמנכ"ל "מגדלי קרור ירושלמי" וכמנכ"ל "אחד לאחד". לדולב, b.a במדעי ההתנהגות מנהל וכלכלה ו- m.a במנהל עסקים.
רקע:
"מכסף", בבעלות קיבוץ ניר עם מיישובי עוטף עזה, הנה החברה המובילה בישראל בייצור, ייבוא ושיווק מערכות סכו"ם וציוד נלווה בתחום הצריכה הביתית. "מכסף" פועלת בשוק הישראלי מעל ל 50 שנה עם התמחות וותק מיוחדים בייצור מערכות סכו"ם והיא משלבת בפעילותה את הידע המקצועי הנרחב בתחום של עיבוד מתכות, עיצוב כלי בית, שירות לקוחות ברמה גבוהה והכרת השוק הישראלי על מגוון הפעילויות הקיימות בו.
1. מהו המהלך השיווקי החכם ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
לאחרונה חתם המפעל על עסקאות לאספקת כלי בית ומתנות לחגים עבור כ- 12 אלף עובדים. זאת לאחר שהחברה החליטה לחזק את תחום המתנות והשיקה אתר אינטרנט ייעודי עבור וועדי עובדים וצרכנים פרטיים ובו קטלוגים מעשרות מוצרי החברה.
דולב חיזק את תחום סירי הבישול הבריאותיים והתאימם לטרנד הירוק והבריא ההולך ומתחזק בארץ ובעולם.
מערכות הבישול מסדרת ה CERAMIC LINE כוללות: סירים ומחבתות בגדלים שונים ובשלל צבעים, עשויים מיציקת אלומיניום איכותית במיוחד עם ציפוי קרמי משופר. הציפוי הקרמי מתוצרת חב' ווידפורד ארה"ב מורכב מחומרים טבעיים כגון: מינרלים, אבקת סלעים וחול בעיבוד מיוחד המקנה לכלים יתרונות רבים בהם : בישול בריא שאינו מחייב שימוש בשמן ותחזוקה נוחה – כלי הבישול אינם נשרפים, אינם נשרטים ולא נדבקים בהם שאריות מזון. כלים אלה נחשבים לידידותיים לסביבה עקב הצמצום בשימוש בדטרגנטים וחומרי ניקוי אגרסיביים.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר ומדוע?
אנו עובדים בשיטת הטלמיטינג (תיאום פגישות מראש) מול חברות וארגונים גדולים להם אנו מספקים מערכות סכו"ם וכלי בית כשי לחגים. ובאופן שוטף מתנהלת עבודת אנשי המכירות מול הקניינים בשוק המוסדי והקמעונאים בשוק הפרטי.
בנוסף, התחלנו לאחרונה לשכור שירותי יח"צ למתן פתרון הולם בחשיפה התקשורתית למוצרי החברה גם מול הצרכנים הפרטיים רשתות השיווק והחנויות הקמעונאיות.
3. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
על פי ניתוח השוק והגדרת היעדים השיווקיים לשנה הקרובה – נגזר תקציב השיווק.
אנו מקיימים ישיבות שיווק אחת לרבעון ולקראת סוף השנה ובהם אנו מחליטים על תמהיל השיווק הרצוי. בישיבות משתתפים: המנכ"ל, מנהל השיווק ומנהלי המכירות. למשל בישיבתנו האחרונה החלטנו להקים אתר אינטרנט ייעודי בו קיימות נישות ייחודיות לוועדי העובדים וכלל הצרכנים המתעניינים בתחום כלי בית ומתנות. כמו כן לראשונה החלטנו ללכת על יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי בכדי לתמוך במהלכי השיווק בהם אנו נוקטים.
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
יש ל"מכסף" מספר מתחרים בתחומים השונים בהם היא עוסקת. חלקם איכותיים וחלקם פחות כאשר לכל אחד יש את הנתח שלו בתחום כלי הבית והמתנות וזאת בהתאם לקשרים ולתחום הפעילות. שאפו מיוחד מגיע לחב' נאופלם המשווקת סדרת סירים בריאותיים בדומה לסדרת הסירים שלנו עם הציפוי הקרמי שביצעה מהלך פרסומי רחב היקף מה שאפשר לה למכור את הסירים במחירים גבוהים יותר.
5. השאלון האישי
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
סטף ורטהיימר
מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
Marketing Management/ Philip Kotler
עיתון / מגזין מועדף
גלובס
דף הבית שלך באינטרנט
"מכסף"
בית קפה/ מסעדה לפגישות עסקיות
אצלנו במפעל / בקיבוץ
מהו הרכב בו אתה נוהג?
רנו קנגו
מהו ג'וב חלומותיך?
הג'וב שלי כעת כמנהל השיווק של "מכסף"
חופשה חלומית?
בקריביים