הנחות שגויות של בעלי אתרים

לאחרונה אני פוגש ושומע על יותר יותר אנשים שמתוסכלים מכך שהאתר שלהם לא מייצר הכנסות כפי שציפו. כנראה שנוצר שילוב בין סיפורי ההצלחה המדהימים שהם שמעו עליהם מאנשים אחרים לבין ההשקעה הבסיסית הלא קטנה הנדרשת להקמת האתר, שגורם לחשוב שהלקוחות וההזמנות יתחילו לזרום לתיבת הדואר האלקטרוני מייד עם עליית האתר לאינטרנט. כמו תמיד, ניתן להימנע מהאכזבה אם מתחילים ביצירת תוכנית שיווקית התפורה לעסק, שתמנע השקעה באפיקים לא מתאימים תוך התבססות על הנחות שגויות נפוצות:



הנחה שגויה ראשונה: אנשים יגיעו לאתר דרך גוגל



ככל שהתחרות באינטרנט הולכת וגוברת, ועדיין לא הגענו קרוב לשיא, קטן הסיכוי של אתר מן המניין להיות מדורג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל– בעיקר בתחומים בהם התחרות גבוהה. אנשים שמקימים אתר ללא תכנון השקעה בקידום האתר באמצעות SEO (קידום אתרים במנועי חיפוש), פרסום במנועי חיפוש, שיווק ברשתות חברתיות, עדכון האתר, מגלים הרבה פעמים שהגולשים פשוט לא מגיעים מעצמם. אמנם יש יוצאים מן הכלל, אך אסור לקחת זאת כמובן מאליו. זה דומה לאדם שפותח חנות בפינה אפלולית של העיר ויושב ומחכה שההמונים ייכנסו בדלת. לכן, כאשר בונים תוכנית שיווק באינטרנט חייבים להחליט מראש האם יש צורך בקידום האתר בגוגל או באמצעים אחרים ובאיזו מידה.



הנחה שגויה שניה: אתר הוא אתר



לא כל מערכות בניית האתרים מספקות את אותן יכולות. כמעט לכל אחת יש יתרונות וחסרונות. מערכת קוד פתוח כגון WordPress קלה להתקנה ולתחזוקה ומתאימה מאוד לאתרים פשוטים, מצד שני היא סובלת ממספר חסרונות הנוגעים לשילוב מאפיינים מתקדמים, אבטחת מידע ועוד. ישנם גם הבדלים בין הפלטפורמות השונות בנושא ההתאמה לצורך קידום אתרים וכמובן במחיר. לכן כל כך חשוב שהתוכנית השיווקית תיבנה עוד לפני תחילת הפעילות ולפני בניית אתר – כך שתוכנית השיווק תכלול את האתר עצמו ומה הדברים החשובים ביותר שרוצים ממנו – עיצוב, דינאמיות, חנות וכו', את הדברים הללו יש ולבחון את הדברים מול הצעות המחיר. כאשר מחפשים את הפלטפורמה המתאימה היא חייבת להתאים לצרכים הנוכחיים והעתידיים של האתר.



הנחה שגויה שלישית: ההצלחה טמונה בהבאת גולשים לאתר



נכון, ככל שיותר אנשים ייכנסו לאתר כך ההכנסות ממנו יגדלו. אך רבים מתאכזבים מכך שגם כאשר נכנסים אליהם גולשים לאתר, הם אינם רוכשים או הופכים ללקוחות. רבים מכירים את הנתון Bounce Rate – המצביע על כמות הגולשים שנכנסו ונטשו את האתר באותו העמוד – שהוא תמיד יותר גבוה מהרצוי. המשמעות היא שכניסות לאתר לא מבטיחות דבר, ויש חשיבות גדולה למיקוד השיווק של האתר באוכלוסיות הנכונות, וכן ליכולת להתאים את האתר עצמו עם הזמן לטעמי הגולשים. זהו עוד פרמטר שיש לשכלל בתוכנית השיווק – משאבים לעדכון האתר ומשאבים לביצוע נסיונות (וכשלונות כמובן) באפיקי שיווק שונים..



עוד לפני שניגשים להקים אתר באמצעות חברה מכינים תוכנית שיווק כהילכתה הכוללת משאבים, מתחרים ויעדים, ואיתה ניגשים לבחירת האפיקים השונים. לדוגמא, אם רואים כי התקציב מספיק לאתר בלבד, ללא יכולת ליצור קידום משמעותי – ייתכן שעדיף להמתין עם הפרוייקט, לבחור בפרוייקט שיווק אחר, או לוותר על מאפיינים מסויימים או דרישות שהן פחות חשובות – כמו גרפיקה מסחררת או יכולת עדכון.


הפוסט פורסם בבלוג, שיווק רחוב, של דן מייזליש, חברת Fortissimo Smart-Media

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח