כל מה שרצית לדעת על פרסום באינטרנט

הפרסום באינטרנט הוא המילה החמה בעולם השיווק בכלל והפרסום בפרט. משרדי הפרסום הבינלאומיים והמקומיים פותחים מחלקות המתמחות בפרסום באינטרנט האחד אחרי השני , חברות לרכישת מדיה מציעות את שירותיהן וזו רק ההתחלה של ההתחלה.

כולם יודעים שהאינטרנט הוא העתיד, שחשוב לדעת וגם להכיר, אבל איך לעזאזל מתחילים ואחרי שהתחלנו, איך מתקדמים?

כשירות למשווק ולפרסומאי הגולש, אנו מגישים הסבר מקצועי אך פשוט וללא מונחים טכניים בכלל על עולם הפרסום והשיווק באינטרנט. כל מה שרצית לדעת והעכבר שלך התבייש לשאול.

מי נגד מי, למה וכמה?
בארץ ובחו"ל אנו עדים להצטרפותן של חברות גדולות למעגל המפרסמים באינטרנט. בארץ הוצאות הפרסום באינטרנט מוערכות ב- 10 מיליון דולר ( כ- 1% מכלל העוגה), בארה"ב אנו עדים לתהליך של גידול במספר המפרסמים, היקפי הפרסום וההוצאות על הפקת הפרסומות באינטרנט.
מחקר של ANA- (US Association of National Advertisers) מצא כי כמעט 2/3 מהחברות הגדולות בארה"ב כבר מפרסמות באינטרנט.

מהם אמצעי הפרסום הפופולאריים באינטרנט?

1. באנרים- מי לא מכיר?
הבאנר הוא אמצעי הפרסום הפופולארי ביותר באינטרנט. הבאנר הוא למעשה שלט פרסום אינטרנטי, שהקלקה עליו מעבירה את הגולש לאתר המפרסם. כיום, תופס הבאנר נתח של 50% מעוגת הפרסום ברשת. נהוג לתמחר את מחירי הבאנרים לפי CPM, עלות פרסום לאלף חשיפות. הפרסום באמצעות באנרים מסייע ב:
1. הגברת המודעות לפרסומת ולמותג
2. בשיפור תפישת המותג
3. בשיפור פוטנציאל המכירות
הדרך המקובלת למדידת אפקטיביות הבאנרים היא על-פי מספר ההקלקות של הגולשים עליו. לרוב שיעור ההקלקות על הבאנרים הוא נמוך ( פחות מ- 1%) דבר המצביע כביכול על אפקטיביות נמוכה, אך מחקרים מוכיחים כי גם גולשים שלא מקליקים, נחשפים לבאנר, מודעים למותג ומושפעים מהמסרים שהועברו בו.

2. Sponsorship – כי טובים השניים . . .
ה- Sponsorship הוא אמצעי לשיווק ופרסום של מותגים וחברות ברשת על ידי מתן חסויות לאתרים, למבצעים ולפעילויות שונות ברשת. מחקר שפרסמו eMarketer צופה שבשנת 2001 הבאנרים יתפסו נתח של 26% מעוגת הפרסום באינטרנט בעוד שה- Sponsorship עתידים לכבוש 58% ממנה ! מדוע ה- Sponsorship הופכת לשיטת פרסום כל-כך פופולארית?
במחקר שנערך לאחרונה, שאלו אנשי שיווק העוסקים באינטרנט על היתרונות של ה-sponsorship.
המשווקים אמרו כי ה- Sponsorship מסייע:
1. ביצירת קשר בין המפרסם והתוכן של האתר.
2. בהגברת המודעות למותג.
3. מתן חסויות ברשת עולה פחות מאשר ערוצי הפרסום המסורתיים.
3. E-Mail Marketing – קוברים את הצבי
E-Mail Marketing – הוא שיווק ממוקד לקוח בעזרת דואר אלקטרוני מסחרי. שיווק באמצעות דואר אלקטרוני הוכח כאפקטיבי וזול בהרבה מדיוור ישיר. דרך זו, זוכה לשיעורי תגובה גבוהים יחסית, מביא להגברת המודעות, הקניה והנאמנות.
מחקר של Forrester Research Inc. מצביע על כך ששיווק בעזרת הדואר הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר בשמירה על הלקוחות הקיימים ובהשגת לקוחות פוטנציאלים. הדואר האלקטרוני מאפשר שיווק ממוקד לקוח בהתאם לצרכים ולדרישות של המפרסם ו/או המשווק. נראה כי המפסידות העיקריות מההצלחה של הדואר האלקטרוני הממוקד תהיינה חברות השיווק הישיר.

E-Coupons –מי צריך את הנקודות של כרטיסי האשראי?E-Coupons הם קופונים אינטרנטיים הניתנים ללקוח On-Line, באתרי אינטרנט ובדואר אלקטרוני, ולרוב נפדים בחנויות (ב- Off-Line). הקופונים מציעים הנחות, מתנות, מבצעי נקודות, מסלולי חיסכון ועוד…. האמריקאים, כידוע, "משוגעים" לדבר, עוד לפני עידן האינטרנט אך בחודשים האחרונים ניכר כי ה- E-Coupons מתחילים לתפוש מקום מכובד בעולם השיווק והמכירות של רשת.
מהמחקר האחרון של NPD Group עולה כי 27% מכלל הגולשים משתמשים ב E-Coupons ( גידול של 17% לעומת השנה שעברה).

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח