"מחלבות גד" שהינה המחלבה ה-4 בגודלה בישראל משיקה בימים אלה מהלך אסטרטגי שיווקי חדש בהשקעה של כ-5 מיליון ש"ח.
מהלך המיתוג האחרון ב"מחלבות גד" התבצע לפני כעשר שנים כאשר השיקה "גד" את הלוגו והצבעוניות הכחולה והמיוחדת שלה, דאגה שכל מוצריה ירוכזו במקום אחד במקרר והרחיבה את מגוון המוצרים- מהלך שהצעיד את "מחלבות גד" למקום בו היא נמצאת היום.
עזרא כהן יו"ר "מחלבות גד" מציין, שלפני כ-10 שנים השיקה "מחלבות גד" את מהלך המיתוג שבשעתו הצעיד את המחלבה למקום שבו היא נמצאת כיום. המיתוג הגדיל את היקף המכירות בעשור האחרון בכ-200 מיליון ש"ח בשנה, הגדיל את מגוון המוצרים מ-50 ל-250 , והפך את "מחלבות גד" ממחלבה משפחתית קטנה למותג מוביל בכל הקטגוריות בהן הוא פועל.
עפ"י נתוני סטורנקסט "מחלבות גד" מהווה 2.9% מכלל עולם החלב בישראל ונמצאת בגידול של 7% לעומת גידול של 1.9% של שוק החלב. (בחודשים ינואר- אוקטובר 2010).
עפ"י סקר שנערך ע"י מכון המחקר אג'נדה בספטמבר 2010 עולה ש"מחלבות גד" נתפסת ב-4 פרמטרים מובילים כמותג מוביל: 1. כמותג האיכותי ביותר בקטגוריה, 2. כמותג הטעים ביותר בקטגוריה ,3. כמותג המגוון ביותר בקטגוריה .4. המחלבה נתפסת כמותג המומחה ביותר של הקטגוריה.
גיל שגב סמנכ"ל השיווק ב"מחלבות גד" מציין, שהמחלבה משיקה מהלך אסטרטגי שיווקי ארוך טווח אשר ילווה במהלך מיתוגי חדש. המהלך יכלול מספר אלמנטים מרכזיים: עדכון הלוגו, שינוי עיצובים של האריזות, שפה תקשורתית חדשה, הרחבת מגוון המוצרים, כניסה לקטגוריות חדשות- מהלכים שיובילו את המחלבה למובילות, צמיחה והתמקצעות. הצפי שהמיתוג החדש יגדיל בשנת 2011 את היקף המכירות בכ-20%.
שלומי אלפיה מנכ"ל "מחלבות גד" מציין, שהמחלבה משווקת כיום כ-250 מוצרים במגוון רחב של מוצרים מחלב בקר, חלב צאן, גבינות ים תיכוניות, גבינות איטלקיות וגבינות מיוחדות. מחזור הפעילות של המחלבה בשנת 2010 יהיה כ-280 מיליון ש"ח .
המבנה הארגוני של המחלבה מבוסס על 2 שווקים: חטיבה מקצועית (שוק מוסדי) וחטיבה קמעונאית.
ממחקר שוק שבוצע ע"י חברת מרקט ווטש עולה שהמגוון הגדול של מוצרי "גד' מעלה את ערכה בעיני הצרכן , מוסיף לה נקודות בתחום הייחוד, אנינות הטעם ותפיסת ה"בוטיקיות".
לאחרונה ביצעה "גד" מהפכה שיווקית שקטה ופתחה רשת מעדניות חלביות ממותגות "מחלבות גד" בסופרים של הרשתות הפרטיות. נפתחו כ-25 מעדניות חלביות ברשתות רמי לוי, כמעט חינם וסופר ספיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, ועפ"י התוכנית האסטרטגית ייפתחו עוד כ-30 מעדניות חלביות.
גודל שוק המעדניות החלביות בארץ הנו כ-720 מיליון ₪ בשנה. חלקיות המכר של מוצרים הנמכרים במעדנייה אל מול מדף (במוצרים מקבילים) הנו 34% כספי. קטגוריית המעדנייה נמצאת בגידול בשלוש השנים האחרונות. ובשנה האחרונה בגידול של 3% אל מול סטגנציה במדף. 40% מהמכירות של גד בשוק הקמעונאי הנם במעדנייה. גד נמצאת בגידול של 9% במעדנייה אל מול גידול של 2.5% כספי של השוק (גבינות מעדנייה ללא גבינות צהובות).
כחלק מאסטרטגיית התפתחות והתרחבות החברה בעתיד הקרוב בארץ ובעלום החל מה-1/12/10 מונה לראשונה מנכ"ל – שלומי אלפיה המחליף בתפקיד את עזרא כהן שישמש כיו"ר פעיל. בתשע השנים האחרונות שימש שלומי אלפיה במגוון תפקידי ניהול בכירים ב"שטראוס גרופ" ביניהם מנהל תפעול "אשכול בריאות ואיכות חיים" ומנהל "מחלבת שטראוס". לפני כן שימש במספר תפקידי ניהול נוספים, ביניהם: מנהל תפעול של חברת "סנפרוסט" , מנהל מפעל "א.ל.ע.ד הצפוני" ומנכ"ל חברת "דליטק בע"מ". שלומי אלפיה בהשכלתו משפטן ומהנדס מזון.