סטודנטים מהמסלול האקדמי המכללה למינהל הקימו 250קבוצות בפייסבוק, פעלו לשיווקן וגרפו עשרות אלפי לייקים

איך מפנקים את החבר/ה כשאין לנו זמן? איפה יש סניף של פוקס-דוגס? ומה יחזיר את דנקן דונאטס לישראל? נושאים אלו – חלקם דמיוניים וחלקם שאולים מהעולם האמיתי – עמדו במרכזן של כ-250 קבוצות פייסבוק שהקימו סטודנטים לשיווק מביה"ס למינהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, כחלק מתרגיל בשיווק ברשתות חברתיות. הפעילות סחפה את 12,000 הסטודנטים במסלול האקדמי המכללה למינהל ואף הכתה גלים במחוזות הפייסבוק, הרבה מעבר לקהילת הסטודנטים הלומדים במכללה. לאורך החודשים אוקטובר-נובמבר גרפו הסטודנטים עשרות אלפי "לייקים" במסגרת הקבוצות השונות שהקימו בפייסבוק (דוגמאות בהמשך).



המרצים הטילו על הסטודנטים מטלה לימודית במסגרת הקורס ביסודות השיווק, של המחלקה לשיווק ופרסום בביה"ס למינהל עסקים. המטלה היתה להתחלק לקבוצות קטנות, לבחור מוצר או מותג שקיים במציאות, מוצר שהיה קיים בעבר, או כזה שהמציאו מפרי דמיונם – ולשווק אותו בעזרת רשת הפייסבוק. השלב הראשון של המטלה התנהל כתחרות בין קבוצות הסטודנטים, כשהמטרה הייתה לזכות בכמות הגדולה ביותר של "לייקים" עבור הקבוצה. 20 הקבוצות שזכו במירב ה"לייקים" לאורך השלב הראשון העפילו לשלב הגמר.



הקבוצה הזוכה בגמר, תוכרז ב- 20/12 במהלך כנס שיעסוק בשיווק חווייתי, שיערוך ביה"ס למינהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, בהשתתפות מרצים ואנשי שיווק בכירים, ובראשם גיורא בר דעה, מנכ"ל שטראוס עלית צפון אמריקה וד"ר אביחי שוב עמי, ראש המחלקה לשיווק ופרסום בביה"ס למינהל עסקים. הקבוצות הזוכות ייקבעו על ידי ציונים שיעניקו המרצים, בשכלול מספר ה"לייקים" שהשיגו הקבוצות.



לדברי מר שלומי לחנה, מרצה במחלקה לשיווק ופרסום בביה"ס למינהל עסקים ומר דוד שטרית, מרכז לימודי יסודות השיווק במחלקה לשיווק ופרסום של בית הספר למינהל עסקים, אשר הובילו את התרגיל שניתן לסטודנטים ואף ינחו את הכנס:


"חשיבות התחרות והתרגיל הייתה האפשרות שניתנה לסטודנטים להפנים וליישם הלכה למעשה את התיאוריות הנלמדות במסגרת הקורסים בשיווק בבית הספר למינהל עסקים – ובהן תיאוריות העוסקות בבידול, מיצוב, הגדרת פלחי שוק, וגם עקרונות של תחרות הוגנת ואתיקה בפרסום. באופן זה, למדו הסטודנטים שיווק בזירה האמיתית, היכן שהכל קורה ויקרה בלי ספק בשנים הבאות. בחרנו לאפשר להם "לצלול" למים הקרים של פייסבוק – ושמחנו לראותם "לומדים לשחות" בצורה מהירה ומעוררת הערכה – שסחפה מאות ואף אלפים. ולסיום – בחרנו לכבד את הזוכים במעמד חגיגי של כנס מקצועי, בהשתתפות מומחים מהשורה הראשונה של תעשיית הפרסום והשיווק".



המרצים שישתתפו בכנס: גיורא בר דעה, מנכ"ל שטראוס עלית צפון אמריקה – ירצה בנושא "שיכפול מותג ישראלי לזירות בינלאומיות"; מייקל אמיר, מומחה קריאייטיב ואסטרטגיה אינטראקטיבית – ירצה בנושא "פרסום וחוויה חושית ברשת"; ברוך נאה, מעצב-על אסטרטגי – ירצה על "עיצוב מותגים, אריזות ורגשות"; איתן עצטה, יו"ר ומנכ"ל קבוצת טרגט-מרקט – ירצה על "שיווק חוויתי מחוץ לנקודת הקנייה"; יניב כהן, מנהל השיווק הקמעונאי, Nike ישראל – ירצה בנושא "חוויית המותג בנקודת הקנייה".



דוגמאות לקבוצות שהתמודדו בתחרות…


1) Dunkin' Donuts Israel: The comeback


האם השמועה שנפוצה בפייסבוק היא נכונה? האם רשת "דאנקן דונאטס" חוזרת לישראל?


גולשים רבים ונלהבים ביקשו לדעת היכן ייפתחו הסניפים החדשים של הרשת, והיכן משיגים כרטיסים לאירוע ההשקה החגיגי בנמל תל אביב.


הסיבה לכל הרעש היא בסה"כ קבוצת פייסבוק שהקימו סטודנטים המשתתפים בקורס "יסודות השיווק".


https://www.facebook.com/pages/Dunkin-Donuts-Israel-The-comeback-dnqn-dwnts-ysrl/163443303689695



2) פוקס דוגס


האם לפוקס כדאי להתפתח לגזרה חדשה? אולי לאפנת ביגוד והנעלה ל.. כלבים?


אחת הקבוצות בתחרות החליטה שזהו מהלך ממש מתבקש, ופתחה בפייסבוק עולם שלם של הלבשה עבור ידידו הטוב ביותר של האדם…


https://www.facebook.com/profile.php?id=100000521213422#!/pages/Fox-Dogs/157095510998217



3) צמיגי רכב צבעוניים –
תמיד התלבטתם לגבי צבע הרכב שתקנו?


אחת הקבוצות בתחרות החליטה לייבא לישראל רעיון מקורי במיוחד, שיאפשר לכולנו לבחור גם את צבע הצמיגים ברכב שלנו!
https://www.facebook.com/profile.php?id=100000521213422#!/pages/zbwny-gm-bglglym/169518699743287



4) נעלי עקב שהופכות ברגע לשטוחות –


קבוצת סטודנטים הגתה רעיון מקורי ומבריק למוצר שעדיין אינו קיים.


כרגע המוצר הוא בגדר רעיון שיווקי בלבד, אולם הסטודנטים היצירתיים מאמינים שאם רבים יתעניינו במוצר, ניתן יהיה להפוך אותו לממשי.


https://www.facebook.com/pages/hmzt-hmh-nl-styltw-shwpkt-lstwhh/108277402574913



5) שירות "פנק אותי" –

קבוצת סטודנטים השיקה שירות מקורי, המיועד בעיקר לסטודנטים, אבל לא רק…


עם רגע ההרשמה לשירות, הסטודנטים מצוותים לכל נרשם עוזר אישי אשר ידאג לכל הדברים שאין לו זמן לביצועם. העוזר האישי הוא תלמיד שנה ג' אשר תמורת מלגת לימודים תורם שעות בעזרה לאחרים.


או במלותיהם של חברי הקבוצה –


"כמה פעמים ביום יוצא לך להגיד "אין לי זמן"? פרויקט פנק אותי – למה למהר אם אפשר לסנג'ר? "


https://www.facebook.com/profile.php?id=100000521213422#!/pages/pnq-wty/166554440031927

אולי יעניין אותך

pexels-photo-8472919_1726033750064

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''