נגמר המקום בגוגל

את המונח "קידום אתרים" מכירים כבר כולם, אבל הנה נקודת מבט קצת שונה על הנושא.



תארו לעצמכם שאתם הבעלים של חנות מכולת שממוקמת בלב הערבה, סוף העולם שמאלה… יפה!



ועכשיו תארו לעצמכם שוב את אותה מכולת, כאשר הפעם היא ממוקמת בצומת הרחובות דיזינגוף וקינג ג'ורג', ממש צמוד לדיזינגוף סנטר, בלב תל-אביב.



הבדל של שמיים וארץ. במיקום הראשון תנועת הקונים בעסק תהיה כמובן כמעט אפסית. במיקום השני בעל העסק יכול לצפות לתנועת קונים ערה ולמחזור מכירות לא רע – עניין של מיקום!



אז איך זה קשור לקידום אתרים?


מקובל לראות קידום אתרים כאמצעי פרסום לעסק. זה כמובן נכון – מיקום גבוה בגוגל מאותת לגולשים שמדובר בחברה אמינה ומובילה בתחומה, וזה אכן יעודד אותם להיכנס להתקשרות עם העסק.



אבל קידום אתרים הוא גם פעולה אסטרטגית שקובעת את המיקום של העסק בתחומו והוא מתבצע בשני שלבים:


1. ביצוע עבודת קידום אורגני ראשונית (נניח במשך שנה) – לקביעת המיקום.


2. קידום לצורך תחזוקה בלבד! מבחינה כספית ההשקעה בשלב זה תהיה הרבה יותר קטנה ומטרתה להשאיר את העסק במיקום הגבוה.


כמובן שככל שהענף תחרותי יותר כך השלב הראשוני יהיה ארוך ואינטנסיבי יותר, ובהתאמה, גם השלב השני יהיה אינטנסיבי יותר. בתחומים שאינם תחרותיים במיוחד אפשר לצפות שהמיקום הגבוה ישמר בקלות וזאת בתנאי שהאתר קודם מלכתחילה בצורה נכונה.



אייל פטרן, מנהל מחלקת קידום אתרים ב"פרומו": "קידום נכון הוא הבסיס למיקום אסטרטגי לאורך זמן, וכשאני אומר קידום נכון אני מתכוון לקידום בלי טריקים— ללא תוכנות אוטומטיות שמייצרות לינקים מפנים וללא תעלולי ספאם בגוגל. זה אמנם יקפיץ את האתר כלפי מעלה לתקופה מסוימת אבל בהמשך זה הישג שפשוט יעלם".



יש גם חברות קידום אתרים שמבטלות את כל הלינקים שהן יכולות לשלוט עליהם ברגע שהלקוח מפסיק את ההתקשרות. זה יכול להפיל את האתר למקומות מאוד לא נחשבים בגוגל. וכידוע המשמעות של מיקום נמוך שקולה ממש לאי-קיום.



חבל על הזמן!


לזמן יש משמעות גדלה בקביעת מיקום אסטרטגי. ככל שעובר הזמן כך גוברת התחרות בכל התחומים וכך גם קשה יותר לקדם ביטויים – וזאת עובדה . לדוגמה: לפני כמה שנים עוד היה די קל לקדם את הביטוי "קידום אתרים"…, כיום זה כבר דורש עבודה סיזיפית.



אייל פטרן: "אני טוען שפרק הזמן הנוכחי הוא חלון הזדמנויות מצוין לקידום, עכשיו זה עוד אפשרי לכבוש עמדה אסטרטגית שתישמר גם בעתיד". המקום בגוגל לא נגמר וגם לא יגמר, ויחד עם זאת מקום ראשון יש רק אחד, ומספר המקומות בראש הרשימה מצומצם.



ישנם בעלי עסקים שהבינו כבר מזמן את החשיבות של מקום אסטרטגי והיום הם נהנים מהפירות. כך לדוגמה עסק מתחום המחשוב – העסק הקים אתר איכותי כבר לפני כ-4 שנים והתכנים השיווקיים באתר שובצו בכל מילות המפתח הנכונות (נכונות לקידום). בעל העסק הקפיד על איזון נכון בין מילות מפתח לבין תוכן שהוא באמת איכותי ובאמת משרת את הגולשים ונותן להם מידע אמין ורלבנטי. כתוצאה מכך, האתר מושך אליו גולשים רבים איכותיים— זה אומר שיש התאמה בין מילות החיפוש של הגולשים לבין האתר שהגיעו אליו, כלומר הגולשים אכן מאוד רלבנטיים לעסק. היום בעל העסק חולש על אחד המקומות הראשונים המבוקשים ביותר בגוגל, לעסקים אחרים קשה מאוד להתחרות בו, ובסופו של יום המשמעות של זה היא הכנסות נאות.



*הכותבת הינה אשת יחסי ציבור ב"פרומו", חברה לניהול פרוייקטים בשיווק, מקבוצת קומליין.

אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
crush
desktop-accessibility-preferences-1294499_640

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח