בעקבות הצלחת רשתות פרסום בארה"ב ואירופה, המודל מגיע סוף סוף גם לישראל: Netting – רשת הפרסום המקוון, שתאגד מספר רב של אתרים בתחומים שונים, הכריזה על יציאתה לדרך. Netting הוקמה על מנת לאפשר למפרסמים באינטרנט להגיע לקהל יעד ממוקד ומפולח במגוון אתרי אינטרנט, באופן שיעניק את התשואה הטובה ביותר על ההשקעה בפרסום.
Netting (www.netting.co.il) מאגדת אתרי אינטרנט בסדרי גודל שונים, ולכן מתאימה גם לארגונים גדולים הרוצים להגיע לקהל יעד לפי פילוחים שונים וייחודיים לרשת והן לארגונים קטנים אשר רוצים להשקיע תקציבים קטנים יותר ולהגיע לקהל הלקוחות שלהם ע"י פרסום באתרי "נישה" ממוקדים החברים ב- Netting. עם צאתה לדרך כוללת רשת הפרסום של Netting למעלה מ- 20 אתרים המייצרים יותר מ- 20 מיליון דפים נצפים בחודש. בימים אלו נמצאת החברה בתהליכי חתימה עם עשרות אתרים נוספים עם שיעורי תנועה גבוהים ותכנים איכותיים. בין האתרים הנכללים כיום ברשת של Netting: אתר עולם הבידור Eonline, אתר הג'יפים JeepTrip, פורטל השיווק Allmarketing, פורטל החיות Petking, ספריית מט"ח, אתר לקהילת רוכבי האופנוע Riders , פורטל הבריאות Starmed, פורטל "דפי בריאות" Healthpages, פורטל משפוחה, אתר התרגומים Nazgol ועוד.
Netting מחולקת לאשכולות בתחומים שונים כמו: ספורט ואקסטרים, תרבות ופנאי, נוער, רפואה, עסקים ועוד. כל מפרסם יוכל לבחור את האשכול בו הוא רוצה למקד את הפרסום, ואף אתרים מסויימים בהם הוא מעוניין. רשת הפרסום מנצלת את יכולת הפילוח המתאפשרת באינטרנט, שהיא אחד מהיתרונות הגדולים שלה. לדוגמא, מפרסם של סירופ לשיעול, יעדיף להשקיע את כספו בפרסום שיוצג בעיקרו לקהל יעד של הורים לילדים.
הקמפיינים הפרסומיים יפוזרו באתרי האינטרנט השונים ברשת באמצעות המערכת לניהול קמפיינים המתקדמת Advantage מבית Checkm8 הישראלית, שגייסה לאחרונה 1.5 מיליון דולר. המערכת מאפשרת ניתוח סטטיסטי מתקדם של הקמפיינים הרצים, כולל ניתוח של התנהגות הגולש לאחר ההקלקה (הורדת טופס, ביצוע רכישה וכו'). המערכת מספקת מבחר של יותר מ-70 דוחות שונים בזמן אמת, המספקים את כל האינפורמציה הנדרשת, לניהול יעיל של הקמפיין.
Netting הוקמה על ידי אלון זכאי, מנכ"ל A-2-Z העוסקת בתחום השיווק והפרסום המקוון בזירה הבינלאומית.
"מגמת הפרסום באינטרנט בארץ הולכת ומתרחבת, וחברות משקיעות באפיק זה משאבים ומאמצים גדולים. Netting מאפשרת למפרסמים אלה להקצות משאבים בצורה איכותית שתפנה ישירות לקהל היעד אליו הם רוצים להגיע, תוך אפשרות לבצע פילוח על פי תחומי עניין, על פי מאפיינים דמוגרפיים ועל פי פילוח גיאוגרפי." אומר אלון זכאי, יוזם ומקים Netting. "בעולם רשתות פרסום פועלות בהצלחה כבר מספר שנים, והבולטות ביניהם הן FastClick בארה"ב ו- AdPepper באירופה המרכזות נתח גדול מעוגת הפרסום באינטרנט. מגמת הפרסום הממוקד והשחיקה בשיטות פרסום מסורתיות הביאו להצלחת מודל רשתות הפרסום באינטרנט. אנו מצפים להגיע תוך שנתיים להכנסות של 5 מיליון ₪ ממכירת מדיה פרסומית".
שיטות פילוח ותשלום מגוונות
עולם הפרסום האינטרנטי, על יתרונותיו, מציע שיטות פילוח שונות, כשהשירות ש- Netting מספקת למפרסמים והטכנולוגיה שהיא מפעילה, מספקת את כל סוגי הפילוח. Netting ערוכה לבצע פילוח על פי:
· תחומי עניין – האתרים מחולקים לאשכולות, כאשר המפרסם יכול לבחור אשכול אתרים שמתאימים למוצר אותו הוא מפרסם מבחינת תחום העניין.
· פילוח דמוגרפי – אתרים בתחומים שונים פונים לקהלים בעלי מאפיינים שונים כמו: נוער, נשים, גברים וכו'.
· פילוח גיאוגרפי – זוהי יכולת פילוח ייחודית שמתאפשרת רק ברשת Netting . בעל עסק קטן הרוצה לפנות ללקוחות באזור הגיאוגרפי שלו יוכל לעשות זאת.
· Branding – ניצול של מסת התנועה ברשת לפרסום רוחבי בכל האתרים ברשת.
לקמפיינים שונים באינטרנט ישנן מטרות שונות ולכן Netting תאפשר למפרסמים מודלים שונים של תשלום שיתאימו למטרות המפרסם. המודלים הקיימים כיום הם תשלום לפי מספר חשיפות, תשלום על פי הקלקה (PPC ) ותשלום עבור פעולה (PPA).
אודות שוק הפרסום באינטרנט
שוק הפרסום באינטרנט מוערך בכ –50 מיליון דולר עם גידול עצום של מעל ל- 50% במהלך השנה האחרונה. בעולם ההערכות מדברות של היקף פרסום של 19 מיליארד דולר עד 2010 עם גידול של מעל 9% בשנה. לפי סקר של חברת TIM שהתפרסם לאחרונה עולה כי מעל למליון משקי בית (באוכלוסיה היהודית) בישראל מחוברים לאינטרנט ומעל ל- 3.4 מיליון גולשים, כש- 61% מתוכם עושים זאת על בסיס יומיומי.