המונח יחסי ציבור מתייחס לקידום שיווק והצגת הפירמה/החברה/בעל עסק/עצמאי או כל אדם המבקש להגיע לקדמת הבמה התקשורתית.
פעילות יחסי הציבור נעשית בכמה מישורים תוך שימוש בערוצי התקשורת השונים : תקשורת כתובה – עיתונים יומיים ירחונים ושבועונים, טלוויזיה – חשיפה תקשורתית בתוכניות מקצועיות על פי נושאים רלוונטים,כמובילי דעת קהל ומומחים בתחום מסוים.באינטרנט,באמצעות ידיעות חדשותיות בתחומים שונים .
אותו עיקרון של יחסי ציבור פועל גם בתחום המשפטי ובתחום עריכת הדין.
עורכי/ות דין רבים אינם מודעים לכוח התקשורתי המצוי בתיקים שונים המטופלים במשרדם ולכן אינם מודעים לכך שניתן לפרסם כתבות בנושאים שונים ומגוונים החל מכתבי תביעה שהוגשו לבית המשפט,פסקי דין מעניינים,כתבות רוחב בעיתונות הכתובה ובאינטרנט בנושאים שונים המעניינים ציבור רחב, השתתפות בתוכניות טלויזיה ורדיו כיועצים מין השורה בכל נושא העולה על הדעת בתחומים :דיני נזיקין,מסחרי,פלילי, גירושין,נדל"ן,אזרחי,רשלנות רפואית ועוד' .
תחום עריכת הדין בישראל נמצא מידי שנה במגמת עליה ,בישראל קיימים יותר עורכי דין לתושב בהיקף גדול הרבה יותר מאשר בכל מדינה אחרת, ולכן משרדי עורכי דין רבים נמצאים בתחרות יומיומית גדולה על לקוחות.
התחרות הגדולה בתחום מובילה לחיפושים אחר אמצעי חשיפה תקשורתיים בעיקר באמצעות פרסום בעיתונות ובאינטרנט, עורכי דין אשר אינם מקבלים חשיפה באמצעי התקשורת ניצבים מול הדילמה בין הצורך למצב עצמם גבוה כמותג בתחום וההכרח להתמודד בשוק תחרותי ודינאמי.
מתוך הצורך שנוצר, הביקוש והתחרותיות בתחום, נכנסים יועצי התקשורת ומשרדי יחסי הציבור המתמחים בתחום עריכת הדין למשחק , איש תקשורת המבין את המדיה יודע לזהות את הצורך של הציבור המיוצג על ידי העיתונות ולתרגם אותם לכדי כתבות וחשיפה תקשורתית רחבה הבונה תדמית ללקוח במקרה זה משרד עורכי הדין ו/או עורכ/ת הדין .
יחסי ציבור מעולים מניבים לקוחות נוספים למשרד עורכי הדין ומהווים קידום שיווקי מוביל עבור הלקוח.
החשיפה באמצעי התקשורת ממתגת את עורך הדין ואו המשרד בתודעה הציבורית ובונה עבורו הכרה ציבורית, הצלחה, מיתוג, ואמצעי שיווקי לקידום העסקאות בקרב עיתונאים בעלי עסקים ומנהלים בכירים במשק הישראלי.
יחסי ציבור לעורכי דין, מתפרסת על כמה פרמטרים החל ייעוץ למשרד עורכי דין הכולל גם יעוץ אסטרטגי שמזהה תיקים בעלי פוטנציאל תקשורתי אשר יכולים למנף אותם מבחינה ציבורית על מנת שהמאבק יהיה לא רק בבתי המשפט אלא גם בדעת הקהל ויקבל חשיפה הן לתיק והן לעורך דין עצמו. משרד יחסי ציבור יאתר מקומות בכלי התקשורת ובכללם בטלויזיה ובאינטרנט בהם תופיע כמומחה בתחום. שיווק נכון של עורכי דין יתבצע גם באמצעות כתבות רוחב שאינן קשורות דווקא לתיקים או לפסיקות בהן היה לכם חלק, אלא עוסקות באותן נושאים המעניינים את קהלי היעד שלכם אשר אינם מכירים את החוק ובאמצעות חשיפה זו ידעו להגיע למשרדכם על מנת לקבל יעוץ ולשכור את שירותכם.
הייחודיות בשירותי יחסי ציבור לעורכי דין
החשיפה התקשורתית מועילה לא רק לציבור הרחב, אלא גם לעורכי הדין עצמם, העתידים לצאת נשכרים מפניות רבות של אזרחים שיגלו אפשרויות חדשות לשימוש בשרותיהם במקרים שלא נתנו עליהם את הדעת קודם לכן. יחסי הציבור,המתבטאים בהפצת מידע ופרסומו בכלי התקשורת אינם אמורים ליפות את המציאות אך בידם לתרום לקידום עניינים, להעלאת קרנו של מקצוע עריכת הדין בעיני כל ולהקנות לו מעמד ייחודי.
כל כתבה איכותית שכזו המופיעה בכלי התקשורת עשויה גם למתג אתכם כמומחים בתחום בו אתם רוצים לעסוק, וגם להביא אליכם פניות מצד לקוחות שאלו בדיוק הדאגות הטורדות אותם בימים אלה.
על פי רוב עורכי הדין אינם בטוחים איזה תיק יעניין את הציבור מבחינה תקשורתית גם כאן נכנס יועץ התקשרות ולמעשה יוצר "סדר בבלאגן " פעמים רבות, מה שנראה כמו תביעה שכיחה, עשויה להיתפס על ידי התקשורת כתביעה מעניינת.
עורכי דין בפריפריה גם אתם יכולים להגיע לקידמת הבמה התקשורתית!!!
קיימת תחושה שבלתי ניתן לפרוץ את "מחסום הפריפריה", אך באמצעות מודעות תקשורתית נכונה ועבודה מול איש יחסי ציבור ותקשורת חכם ובעל קשרים גם אתם תוכלו להגיע לקידמת הבמה הארצית.
השרות כולל קשר יומיומי רציף עם אמצעי התקשורת בישראל – התקשורת המודפסת, האלקטרונית, המקוונת, הארצית, המקומית, הכלכלית, המגאזינית והמקצועית. יעוץ אסטרטגי ושירותי יחסי ציבור כוללים תכנון בניית המותג, ניסוח תיבת מסרים, יעוץ תקשורתי שוטף, יזום חשיפה תקשורתית, כתיבת מאמרים, הצעות לכתבות רוחב וניהול משברים. הפעילות מול אמצעי תקשורת אלו נעשית בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה מראש יחד עם לקוחות החברה ומותאמת לקהלי היעד הרלוונטיים.
הכותבת הינה מנכ"ל "נאוה תנעמי יחסי ציבור ותקשורת שיווקית"
https://www.navatenami-pr.com/