מגה במהלך אסטרטגי לפיתוח ובידול רשת "מגה בעיר"

רשת הקמעונאות מגה, הודיעה היום על קידום מהלך אסטרטגי נרחב לפיתוח ובידול תת הרשת "מגה בעיר", הרשת העירונית הגדולה ביותר בישראל עם פריסה ארצית של 120 סניפים. המהלך האסטרטגי יתפרס על פני מספר שלבים, כאשר השלב הראשון יתמקד בשדרוג מעדניות הבשר ומחלקות החלב בהיקף של כ – 12 מיליון ₪. במסגרת שלב זה, במהלך החודשים הקרובים תמותג מחדש מחלקת הבשר של הרשת .המיתוג יכלול שדרוג פיזי ועיצוב מחדש של המעדניות, בידולן בתוך הסניף ואריזות ממותגות חדשות עבור התוצרת. במקביל למיתוג ולשדרוג הפיזי, תקיים הרשת פעילות שיווקית שתכלול קמפיין פרסומי, פעילות שטח בסניפים ופעילות ענפה ברשתות החברתיות. תחילתו של המהלך כבר במהלך החודש הקרוב.


המהלך מתבסס על מחקרים שערכה החברה מהם עולה כי מחלקות הבשר והחלב מהוות עוגן צרכני שמשפיע על בחירת הלקוח, זאת בניגוד לשיקול המחיר הקיים ברשתות ה- HD . העדפת התוצרת הטרייה על ידי הצרכנים הינה ביטוי לצמיחה הגדולה של שוק מזון הבריאות בישראל והעלייה במודעות לאורח חיים בריא. לפי נתוני חברת נילסן, משנת 2008 ועד היום, נראה כי קיימת התחזקות של המוצרים הטריים בסל הקנייה של הלקוח הישראלי בשיעור של 1.5% לשנה, וזאת מעבר לגידול של שוק המזון. סך ההוצאה על מזון טרי בסל הקניה מהווה כ – 43% מההוצאה החודשית.


מגמה זו מתבטאת בהעדפת הצרכנים את מחלקות הטריות ברשתות השיווק הגדולות על פני החנויות המתמתחות – הירקנים, הקצבים והשווקים. יתרונן של רשתות השיווק הגדולות על פני החנויות המתמחות מתבטא, בין היתר, בטריות המוצרים, פיקוח על השימוש בחומרי ההדברה ובקרת איכות מחמירה במיוחד. זאת בנוסף לנוחות של רכישת מגוון מוצרים במקום אחד. המהלך של הרשת צפוי לשמור על חווית הקנייה האינטימית בסניפים העירוניים לצד הדגשת נושא הבריאות והתזונה באמצעות ליווי של מומחי תזונה וקצבי הרשת.


בנוסף כחלק מפיתוח הרשת מגה בעיר יוקמו בעשרות מסניפי הרשת עמדות למכירת אוכל טרי מוכן , בימי רביעי- שישי וזאת בהתאמה לאיפיון לקוחות הרשת וחיזוק השירות והקשר עם הלקוחות.


מנכ"ל רשת הריבוע הכחול, זאב וורמברנד צופה כי המהלך יביא לגידול בנתח השוק של רשתות השיווק בפורמט השכונתי: "המהלך האסטרטגי של 'מגה בעיר' משתלב היטב בתוכניות הצמיחה של הרשת, שצפויה לפתוח 7 סניפים נוספים במהלך השנה הקרובה. באמצעות המהלך אנחנו שומרים על החוויה האינטימית הייחודית הקיימת ברשת ומבלי להתפשר על טריות המוצרים והסביבה הפיזית של הלקוח.אנו מתחייבים להמשיך ולשמור על המחירים הזולים ביותר בתוך השכונות. הנני בטוח כי בשנים 2011-12 יחול גידול בנתח השוק וסלי הקנייה ברשת".


מעדניות הבשר הטרי של הרשת מציעות את מוצרי "אדום אדום" שמקורם בעגלים שגודלו וטופחו בתנאים המשובחים ביותר בחוות גידול מיוחדות ובפיקוח וטרינרי צמוד. הבשר מיוצר על ידי טובי הקצבים ובטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם הבשר. במסגרת המהלך, ועל מנת לשמור על האופי השכונתי של הסניפים, יעניקו הקצבים הקבועים ייעוץ אישי לכל לקוח בבחירת הבשר, המלצה למוצרי בריאות מתאימים להעשרת הארוחה וכן טיפים לבישול המומלץ לכל נתח. מיתוג מחלקת הבשר והקצבים ייעשה תחת המותג "פרנק סינטה".


רשת "מגה בעיר" נהנית, כרשת חנויות שכונתיות, מנתוני נאמנות גבוהים במיוחד. סקרי צרכנות מצביעים על כ – 80% קונים נאמנים לחנויות השכונתיות עם וותק קנייה גבוה במיוחד של כ – 8.9 שנים. מניתוח קהל הלקוחות של הרשת עולה כי כ – 79% מלקוחות "מגה בעיר" הינם חברי מועדון הלקוחות YOU . בנוסף, לאור התדירות הגבוהה של הקנייה ברשת, אשר עומדת היום על ממוצע של 2.5 פעמים בשבוע, צרכנים רבים מעדיפים לצרוך תוצרת טרייה אשר עומדת לרשותם בזמינות גבוהה.


חנויות המותג "מגה"


חנויות ההיפרמרקטים הגדולות מגה, יכללו מעתה חמישה סניפים הממוקמים במקומות אסטרטגיים, בקונספט עם עולמות תוכן ייחודיים שיהוו ONE STOP MARKET .החנויות יכללו מתחמי אוכל טרי המוכן במקום כולל מקומות לישיבה ,מתחמי ביוטי סנטר בשיתוף לוריאל פריז- מתחמי קוסמטיקה טיפוח ובישום בשטח של 200 מ"ר , מתחמי מזון טבעי ואורגני מבית עדן טבע מרקט ,ומעדניות דגים בשר ועופות. הסניף הראשון של תת הרשת מגה המכיל עולמות תוכן אלו הינו מגה רעננה שמשרת את אוכלוסיית רעננה הערים והמושבים הסמוכים.


לגבי פיתוח חנויות מגה הוסיף וורמברנד: "מטרת חנויות מגה היא להעניק לצרכנים חווית קנייה ייחודית הכוללת שפע מגוון וטריות, ושירותים שלא ניתן למצוא אותם בסניפי סופרמרקט אחרים, כל זאת לצד מחירים נוחים ומשתלמים. מאז הכנסת עולמות התוכן הנוספים למגה רעננה, עלו הכנסות הסניף בכ- 20 אחוזים."

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח