רשת הקמעונאות מגה, הודיעה היום על קידום מהלך אסטרטגי נרחב לפיתוח ובידול תת הרשת "מגה בעיר", הרשת העירונית הגדולה ביותר בישראל עם פריסה ארצית של 120 סניפים. המהלך האסטרטגי יתפרס על פני מספר שלבים, כאשר השלב הראשון יתמקד בשדרוג מעדניות הבשר ומחלקות החלב בהיקף של כ – 12 מיליון ₪. במסגרת שלב זה, במהלך החודשים הקרובים תמותג מחדש מחלקת הבשר של הרשת .המיתוג יכלול שדרוג פיזי ועיצוב מחדש של המעדניות, בידולן בתוך הסניף ואריזות ממותגות חדשות עבור התוצרת. במקביל למיתוג ולשדרוג הפיזי, תקיים הרשת פעילות שיווקית שתכלול קמפיין פרסומי, פעילות שטח בסניפים ופעילות ענפה ברשתות החברתיות. תחילתו של המהלך כבר במהלך החודש הקרוב.
המהלך מתבסס על מחקרים שערכה החברה מהם עולה כי מחלקות הבשר והחלב מהוות עוגן צרכני שמשפיע על בחירת הלקוח, זאת בניגוד לשיקול המחיר הקיים ברשתות ה- HD . העדפת התוצרת הטרייה על ידי הצרכנים הינה ביטוי לצמיחה הגדולה של שוק מזון הבריאות בישראל והעלייה במודעות לאורח חיים בריא. לפי נתוני חברת נילסן, משנת 2008 ועד היום, נראה כי קיימת התחזקות של המוצרים הטריים בסל הקנייה של הלקוח הישראלי בשיעור של 1.5% לשנה, וזאת מעבר לגידול של שוק המזון. סך ההוצאה על מזון טרי בסל הקניה מהווה כ – 43% מההוצאה החודשית.
מגמה זו מתבטאת בהעדפת הצרכנים את מחלקות הטריות ברשתות השיווק הגדולות על פני החנויות המתמתחות – הירקנים, הקצבים והשווקים. יתרונן של רשתות השיווק הגדולות על פני החנויות המתמחות מתבטא, בין היתר, בטריות המוצרים, פיקוח על השימוש בחומרי ההדברה ובקרת איכות מחמירה במיוחד. זאת בנוסף לנוחות של רכישת מגוון מוצרים במקום אחד. המהלך של הרשת צפוי לשמור על חווית הקנייה האינטימית בסניפים העירוניים לצד הדגשת נושא הבריאות והתזונה באמצעות ליווי של מומחי תזונה וקצבי הרשת.
בנוסף כחלק מפיתוח הרשת מגה בעיר יוקמו בעשרות מסניפי הרשת עמדות למכירת אוכל טרי מוכן , בימי רביעי- שישי וזאת בהתאמה לאיפיון לקוחות הרשת וחיזוק השירות והקשר עם הלקוחות.
מנכ"ל רשת הריבוע הכחול, זאב וורמברנד צופה כי המהלך יביא לגידול בנתח השוק של רשתות השיווק בפורמט השכונתי: "המהלך האסטרטגי של 'מגה בעיר' משתלב היטב בתוכניות הצמיחה של הרשת, שצפויה לפתוח 7 סניפים נוספים במהלך השנה הקרובה. באמצעות המהלך אנחנו שומרים על החוויה האינטימית הייחודית הקיימת ברשת ומבלי להתפשר על טריות המוצרים והסביבה הפיזית של הלקוח.אנו מתחייבים להמשיך ולשמור על המחירים הזולים ביותר בתוך השכונות. הנני בטוח כי בשנים 2011-12 יחול גידול בנתח השוק וסלי הקנייה ברשת".
מעדניות הבשר הטרי של הרשת מציעות את מוצרי "אדום אדום" שמקורם בעגלים שגודלו וטופחו בתנאים המשובחים ביותר בחוות גידול מיוחדות ובפיקוח וטרינרי צמוד. הבשר מיוצר על ידי טובי הקצבים ובטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם הבשר. במסגרת המהלך, ועל מנת לשמור על האופי השכונתי של הסניפים, יעניקו הקצבים הקבועים ייעוץ אישי לכל לקוח בבחירת הבשר, המלצה למוצרי בריאות מתאימים להעשרת הארוחה וכן טיפים לבישול המומלץ לכל נתח. מיתוג מחלקת הבשר והקצבים ייעשה תחת המותג "פרנק סינטה".
רשת "מגה בעיר" נהנית, כרשת חנויות שכונתיות, מנתוני נאמנות גבוהים במיוחד. סקרי צרכנות מצביעים על כ – 80% קונים נאמנים לחנויות השכונתיות עם וותק קנייה גבוה במיוחד של כ – 8.9 שנים. מניתוח קהל הלקוחות של הרשת עולה כי כ – 79% מלקוחות "מגה בעיר" הינם חברי מועדון הלקוחות YOU . בנוסף, לאור התדירות הגבוהה של הקנייה ברשת, אשר עומדת היום על ממוצע של 2.5 פעמים בשבוע, צרכנים רבים מעדיפים לצרוך תוצרת טרייה אשר עומדת לרשותם בזמינות גבוהה.
חנויות המותג "מגה"
חנויות ההיפרמרקטים הגדולות מגה, יכללו מעתה חמישה סניפים הממוקמים במקומות אסטרטגיים, בקונספט עם עולמות תוכן ייחודיים שיהוו ONE STOP MARKET .החנויות יכללו מתחמי אוכל טרי המוכן במקום כולל מקומות לישיבה ,מתחמי ביוטי סנטר בשיתוף לוריאל פריז- מתחמי קוסמטיקה טיפוח ובישום בשטח של 200 מ"ר , מתחמי מזון טבעי ואורגני מבית עדן טבע מרקט ,ומעדניות דגים בשר ועופות. הסניף הראשון של תת הרשת מגה המכיל עולמות תוכן אלו הינו מגה רעננה שמשרת את אוכלוסיית רעננה הערים והמושבים הסמוכים.
לגבי פיתוח חנויות מגה הוסיף וורמברנד: "מטרת חנויות מגה היא להעניק לצרכנים חווית קנייה ייחודית הכוללת שפע מגוון וטריות, ושירותים שלא ניתן למצוא אותם בסניפי סופרמרקט אחרים, כל זאת לצד מחירים נוחים ומשתלמים. מאז הכנסת עולמות התוכן הנוספים למגה רעננה, עלו הכנסות הסניף בכ- 20 אחוזים."