בזק משיקה מנוע חברתי לחיפוש עסקים בפייסבוק

בזק משיקה מנוע חברתי לחיפוש עסקים בפייסבוק, באמצעות אתר b144. התרחבות b144 לרשתות חברתיות מאופיינת בפיתוח מנוע חיפוש חברתי, המאפשר לגולש בפייסבוק לאתר עסקים התואמים את העדפותיו האישיות וכן לבחור עסקים על פי המלצות חברים. בנוסף, לראשונה בישראל, יוכלו הגולשים לאתר עמודי עסקים בפייסבוק גם בחיפוש קטגוריאלי (מבלי לדעת את שם העסק במדוייק). לצורך המחשה, עד היום לא ניתן היה למצוא בפייסבוק עסקים, אלא אם בעל העסק שילב את שם הקטגוריה, למשל "יוסי פרחים – תל אביב", בשם העמוד שלו בפייסבוק. בזק השקיעה במהלך כ- 3 מיליון שקל.


מסקר שערך מכון טלסקר עבור בזק עולה כי, למעלה מ- 65% מציבור משתמשי האינטרנט נוהגים לחפש מידע אודות עסקים באמצעות האינטרנט. מסקנה נוספת בולטת במיוחד היא כי כ- 57% מהגולשים באינטרנט מציינים כי בבואם לבחור בית עסק הם מסתמכים בעיקר על המלצות חברים או בני משפחה.


גם בעולם, הנתונים מצביעים על כך שגולשים עדיין מחפשים מידע ועסקים באתרי החיפוש והאינדקסים הגדולים. ממחקר שנעשה על ידי eMarkter עולה כי 59% ממשתמשי האינטרנט מחפשים לפחות פעם בחודש עסק מקומי.


רן גוראון, משנה למנכל וסמנכ"ל השיווק של בזק, "בשנתיים האחרונות חלו שינויים דרמטיים באופן שבו אנו צורכים תוכן באינטרנט. מסקרים שערכנו עולה כי, צרכנים רבים מחפשים מידע לגבי עסקים ברשת, אך מרביתם מדווחים כי המלצת חברים היא הגורם המשפיע ביותר על בחירת עסק מקומי. כלומר הצרכן מעדיף לקבל מידע מאנשים שהוא סומך עליהם וכאן בזק נכנסת לתמונה".


במסגרת מנוע החיפוש b144 בפייסבוק, יוכלו הגולשים ליהנות מהיתרונות שמאפשרת הרשת החברתית. כלומר, בבואם לחפש עסק בתחום מסויים, הם יוכלו לראות את העסק שזכה להכי הרבה "לייקים" ובתי עסק שהובילו בחיפושים. כמו כן, מנוע החיפוש החכם של b144 ידע גם להשתמש במידע שהגולש בחר להעלות לפייסבוק שלו. כך למשל, נתונים כגון מיקום גיאוגרפי, היסטוריית החיפושים של הגולש או עסקים הנמצאים


בתחומי עניין של הגולש, ישמשו למיקוד תוצאות החיפוש. בנוסף, בזק מאפשרת לגולשים לשאול שאלות לגבי חיפוש בקטגוריה מסויימת, איתור תוכן ומציאת עסקים און ליין, בשעות הפעילות. כל אלו יעזרו וימקדו את החיפוש, במטרה לספק את התוצאה המתאימה ביותר עבור הגולש.


במקביל, החלה בזק בתהליך מיפוי כל העסקים המופיעים במאגר החיפוש של b144 (כ- 300 אלף עסקים) על גבי הפייסבוק, במטרה להציג את עמודי הפייסבוק שלהם כחלק מתוצאות החיפוש של הגולשים. בנוסף, מתבצע המיפוי על מנת לשלב את הנתונים הנאספים במנוע החיפוש החברתי, כך שניתן יהיה לדעת אילו עסקים אוהבים החברים של כל גולש. בזק תעצב עמוד פייסבוק ללקוחות מפרסמים באתר b144, שאין להם עמוד וירצו בכך.


בתוך כך, עולה בזק בקמפיין, תחת הכותרת, "b144 עוזר לך לבחור". הקמפיין באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי יכלול טלוויזיה ואינטרנט וימשך כשבועיים.

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח