עסקים רבים שרוצים תכנית שיווק מתוחכמת נעזרים בשירותים של מספר ספקים, מחברות שונות, עבור הצרכים השיווקיים שלהם. מצב זה עלול לגרום לחוסר תיאום, ולפעולות שיווקיות שונות שיש ביניהן קשר קלוש בלבד.
בעבר, אם הפרסומות שלך בעיתונות המודפסת היו קשורות לקמפיין שלך בדיוור ישיר – היה לך "שיווק משולב". כיום זה קצת יותר מורכב. כיום נדרשת התייחסות לנקודות מכירה, פעולות יחסי ציבור, עמודי פייסבוק, תכנים של האתר, פעולות קידום אתרים, ובמקרים מסוימים גם ליוטיוב, טוויטר, ולפרופיל בלינקד-אין. שלא לדבר על תקשורות פנימיות בחברה, ושירות לקוחות.
כל זה מגדיל את מספר הערוצים שצריך לטפל בהם ולעקוב אחריהם. מישהו צריך לנהל את כל הבלגן הזה, ומה לעשות… – זה אתה! הנה 3 הצעות שיעזרו לך להשיג (ולשמור) על סדר בעניינים:
1. אסטרטגיה. אם אתה מעסיק מספר ספקים כדי ליישם מגוון טקטיקות שיווקיות, רצוי שכולם יישרו קו עם אסטרטגיה אחת, כדי שכל זה יהיה בסופו של דבר אפקטיבי. אם זה כבר נעשה, וודא שהספקים שלך מבינים אותה ואת תפקידם בביצוע שלה. אם אין לך אסטרטגיה ברורה, אתה צריך להתחיל בנקודה זו (ואם אתה מהסס – זה סימן ברור לכך שאתה צריך להשקיע עוד קצת מאמץ בצעד החשוב הזה). הגדר לאיזה כיוון העסק שלך צריך ללכת. איך תגיע לשם? שאלה זו יכולה לחכות. כעת אתה מחליט לאן אתה הולך – אסטרטגיה תמיד באה קודם.
2. טקטיקות. עבור חברות עם תקציבי שיווק צנועים, הזמינות של מדיה מקוונת (ובמיוחד מדיה חברתית) היא התפתחות מדהימה, אבל אל תתפתה להאמין שאין לזה עלות. אם תחשב את מספר שעות העבודה שהצוות שלך משקיע ברשתות החברתיות, תבין כמה מהמשאבים של העסק באמת מוקדשים להן. אין שום סיבה לרדוף אחרי כל ערוץ שיווקי חדש שמגיע, וזמינות היא לא סיבה מספקת כדי להצטרף לטרנד. לכל עסק יש כמות מוגבלת של כסף וזמן, שאותם צריך להשקיע בחוכמה.
3.
מצד שני, בעולם שמשתנה במהירות זה לא יהיה נכון להישאר עם הישן והמוכר. באופן כזה, לא רק שאתה לא מנצל את הפוטנציאל של הזדמנויות שיווקיות חדשות, אתה גם מתעלם מהעובדה שהכלים שבהם השתמשת בעבר אולי איבדו את הקהל שלהם, או את ההשפעה שלהם, או את שניהם. רוב החברות צריכות "מיקס" של טקטיקות, כאשר לכל אחת מהן יש יתרון משלה. אפילו החברות הגדולות ביותר אינן מפעילות את כל הערוצים והטקטיקות כל הזמן במקביל. כל חברה בוחרת את התמהיל שמתאים ליעדים שלה. הנקודה החשובה היא לייעד כל טקטיקה למשימה שעבורה היא מתאימה באופן טבעי: דיוור ישיר מייצר פניות, פרסום בונה מודעות, CRM (Customer Relations Management) הוא מנגנון קריטי לטיפוח ושימור קשרי לקוחות, ומדיה חברתית מעודדת מחויבות אישית. בתכנית משולבת היטב אתה לא "מעמיס" את כל הציפיות ואת כל המטרות על מרכיב אחד.