עם היד על הדופק: 9 דרכים לעקוב אחרי ביצועי הבלוג שלכם


אוקי, אז אתם כותבים ומנהלים בלוג אישי – נהדר, כיף לדעת שעוד אנשים נהנים להציף את הרשת במחשבות ובדעות הכל כך חשובות שלהם. עכשיו כדאי שתתחילו לעקוב אחרי הביצועים של הבלוג שלכם. למה לכם לעקוב אחרי ביצועי הבלוג שלכם? שאלה טובה, ברגע שתהיו מודעים לביצועים של הבלוג אתם תוכלו גם לדעת דברים מעניינים וחשובים כגון: האם אנשים מתחברים לבלוג שלכם? מה הבלוג שלכם משדר? איך אנשים מוצאים את הבלוג שלכם? איך הם קוראים את התכנים שלכם (אני אישית תמיד שואל גם "למה", אבל זה עניין אחר) – כך תבינו האם אתם בכיוון הנכון.
כלומר, הביצוע עצמו פחות מעניין, הוא רק אינדיקטור (אוי, אני כל כך אוהב להישמע חכם) למשתנים אחרים.


אני רק רוצה להזהיר – כל השיטות והמסקנות שעולות מהביצועים לא אומרות כלום, אבל ממש כלום אם אתם עצמכם נהנים לכתוב את הבלוג שלכם וזה מספיק לכם. כי זה הדבר הכי חשוב בכל העניין הזה. אפשר להניח שמי שאוהב לכתוב בבלוג שלו גם יפגין ביצועים טובים יותר של הבלוג, אבל זה לא משהו שאני יכול להוכיח. אני גם שונא את השימוש במילה "ביצועים" כי הדבר הכי חשוב הוא שאתם נהנים ולא מדובר בתחרות עיסקית או משהו כזה שמצריך מדידת "ביצועים"… (הרגע ספרתי 8 פעמים שהשתמשתי במילה "ביצועים" מבלי לספור את המילה "ביצועים" שבתחילת המשפט שבסוגרים, ואת הביצועים בתוך המירכאות. ועכשיו).


טוב, אחרי האזהרה הזו בואו נסקור כמה כלים נהדרים, פשוטים וחינמיים שיוכלו לעזור לכם לשים את היד על הדופק של הבלוג שלכם ולדעת איך הביצועים שלו (חלאס עם המילה ביצועים!) :


1. יש לך מה להגיד? תגיב! מספר התגובות: הפרמטר הכי פשוט וברור. מספר תגובות לא תמיד מעיד על כמות צפיות בבלוג או בפוסט, אבל יש בו אינדיקציה חשובה לשאלה האם אתם מעודדים דיון על הפוסט שלכם, האם אתם יוצרים ציפייה לקבל אינפורמציה נוספת על העניין שהצגתם והאם לאנשים בכלל אכפת מהנושא על כתבתם. כדאי לעודד השתתפות על ידי שאלת שאלות מנחות "מה דעתכם?" או איומי סרק כגון "אם לא תגיבו על הפוסט הזה אני סוגר את הבלוג שלי! אני רציני!!".


2. צייצו את הבלוג שלכם? חפשו בטוויטר: טוויטר היא זירה נהדרת בה מתנהלות שיחות ללא הפסקה, ניסיתים לבדוק פעם האם השם של הבלוג שלכם מופיע שם? אולי השם שלכם נזרק לחלל בהקשר לבלוג? כדאי לבדוק כי לא תמיד אנשים ישתמשו בכרוכית (אני לא מאמין שאני משתמש במילה הזו, איזו בושה) בשביל לתייג את השם שלכם ולכן לא תמיד תקבלו התראה על השיחה וחבל יהיה לפספס. על ידי התבוננות בשיחה הזו שקשורה אליכם ולבלוג שלכם, תקבלו מידע נהדר על מה אנשים חושבים על הפעילות שלכם.


3. טלפון ישיר מלארי פייג' אליכם. התראות גוגל: תנו לגוגל לעשות עבורכם עבודה נהדרת. צרו התראת גוגל (Google Alert) לשם של הבלוג שלכם ולשם שלכם ותנו לו להתריע לכם ברגע שמישהו פרסם משהו על הבלוג שלכם. אם תצרו התרעה גם לנושאים האהובים עליכם, אתם תהיו עם היד על הדופק גם בנושאים האלו ויהיה לכם גם חומר מעודכן לכתיבה.


4. בדיקת הגוגל פייג רנק של הבלוג שלכם: חשוב לדעת גם איך גוגל מדרג את הבלוג שלכם. עלייה בדירוג תביא לכניסות נוספות. אם לא מתקדמים, כדאי לקחת מומחה SEO שיבדוק למה. הפועל הישיר של הפרמטר הזה הוא הפניות גולשים מחיפוש בגוגל אליכם לבלוג. אתם יכולים לבדוק את הבלוג שלכםכאן.


פייג רנק





כשהכביש שייך לאבא שלך – זה מה שקורה…

5. דבר איתי במספרים, דבר איתי בסטטיסטיקות: טוב, זה ברור. המדד הברור ביותר לביצועי הבלוג שלכם נמצא, שוב, בידיים של גוגל. כלי חינמי ונהדר שנקרא גוגל אנליטיקס, Google Analytics יציג לכם את מספר המבקרים בבלוג שלכם, כמה זמן הם בזבזו שם, מי הפנה אותם לכתבי הקודש שלכם, מאיזו מדינה הם הגיעו, איזה דפדפן יש להם ועוד מלא אינפורמציה מעניינת. שווה לשבת מידי פעם ולנסות להסיק מסקנות לגבי המבקרים שלכם. האם הם הגיעו וישר יצאו? האם החיפושים דרכם הגיעו באמת מתאימים לתכני הבלוג שלכם? הסתכלות על הסטטיסטיקה בזווית זמן רחבה יותר כגון – חודש ושנה, גם תחשוף בפניכם האם הבלוג שלכם נמצא במגמת עלייה מבחינת החשיפה שלו, או להיפך.



מבקרים בבלוג

כן, תכניסו גם מבקרים כאלו לסטטיסטיקה שלכם.


6. מה "איזה פוסט נחמד?" תלחץ לייק!: אם עוד לא הטמעתם את כפתור הלייק בבלוג שלכם – אתם מוזמנים לעשות את זה. אם כבר הטמעתם תעקבו אחרי מספר הלייקים שאתם מקבלים על הפוסט. מה שיפה בכפתור הלייק שהוא קל מאד לשימוש עבור הקוראים שלכם, בניגוד להשארת תגובות שמצריכות אשכרה חשיבה וניסוח של תגובה ולא תמיד יש להם מה להגיד (או רצון לחשוב). כפתור הלייק עושה את העבודה במקרים האלו בצורה נהדרת וכבר כתבתי פוסט בכייני על כך שכפתור הלייק גונב את התגובות מהבלוג שלי (נתראה בבית המשפט, צוקרברג!). אם אתם גם דואגים לסטאטוס קידום עצמי כגון "כל הדרכים לעקוב אחרי ביצועי הבלוג שלכם! פוסט חדש בבלוג שלי" ונותנים קישור לפוסט – אז כמובן שחשוב לעקוב ולראות כמה לייקים ותגובות אתם מקבלים, והאם מישהו עשה לזה Share.


7. חפשו אותנו בסיבוב. דף הפייסבוק של הבלוג שלכם: כבר כתבתי בעבר שכדאי לכם להקים דף פייסבוק עבור הבלוג שלכם. דף פייסבוק ייעודי כזה ייתן לכם אינדיקציה יפה על האנשים שקוראים את הבלוג שלכם, יראה לכם את הפרצופים אליהם התכנים שלכם נחשפים, ויאפשר לכם לתקשר אתם גם אם אתם לא חברים שלהם (לא מומלץ. לא תמיד הם מעוניינים להכיר אתכם אישית, אלא רק לקרוא את התכנים שלכם. חוץ אולי מבמקרה שלי שכולם רוצים בקרבתי).


8. רססו אותם. כמה קוראי רסס יש לכם?: יש אנשים שיחשפו לכתנים שלכם אבל אתם לא תדעו עליהם כי הם משתמשים בקורא RSS. קוראי רסס פשוט מושכים את התכנים שלכם ומציגים אותם במקום אחר. זה אמנם פוגע במספר הכניסות אבל היי, תזכרו מה שכתבתי בהתחלה, מספר הכניסות לא משנה, משנה שאתם נהנים מהכתיבה. בכל מקרה, גשו לקורא RSS, למשל זה של גוגל והכניסו את הבלוג שלכם כפיד RSS. אם אתם מסתבכים אני אשמח לעזור במייל. בגדול, מדובר בכתובת הבלג שלכם + סיומת המצביעה על כך שמדובר ברסס. אחרי שתזינו את הכתובת תוכלו לקבל מידע מגוגל על מספר השותפים שלכם לקריאת פיד הרסס הזה.


9. Timing is everything: שווה לבדוק האם הבלוג שלכם זוכה לתוצאות טובות יותר בימים ובשעות מסויימות. כך למשל פרסום פוסט בשעות הבוקר המוקדמות יניב תוצאות טובות יותר מבפרסום שלו בשעה 17:30 אז לאנשים נופלת היד מהמקלדת (על משקל נופל העט מהיד. פשוט הייתי חייב להדגיש את הגאונות בביטוי שהמצאתי) והם לא מוכנים לבזבז את זמן הקיפול שלהם הביתה על הטקסטים שלכם, נהדרים כל שיהיו. גם יום חמישי הוא יום מעט חלש, תשאלו כל יחצ"ן.


* מורד שטרן הוא בעל הבלוג הטכנולוגי Usability Talking

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח