המדיה החברתית הולכת איתנו לקניות

הרגלי הקנייה שלנו, כמו עוד הרגלים מתחומים שונים, משתנים בעקבות הכניסה של האינטרנט לסלולר. הרשתות החברתיות נותנות לציבור המשתמשים מרחב לחוות דעה, לתת המלצות רכישה ולשתף משתמשים אחרים בחוויות קניה, מבלי שיחשדו במניעים נסתרים (לפחות בחלק גדול של הזמן), וזה נכון לא רק עבור הקונים המצויים ליד המחשב האישי, אלא גם עבור הקונים הניצבים מול המדף בחנות כשיש אחת אוחזת במוצר והיד השניה בסלולר בבדיקה מה אומרים החברים על המוצר הזה, או על מוצרים דומים לו.


סקר שערכו לא מכבר MediaPost Communications ו- Knowledge Networks מגלה את מה שכולנו כבר יודעים: הרשתות החברתיות משנות את הרגלי הקנייה שלנו, אבל, יותר מכך, שהן גם הולכות איתנו לכל מקום – באמצעות הטלפונים הסלולרים שלנו. מהסקר עולה ש40%- מהנשאלים העידו שהם נעזרים על בסיס קבוע ברשתות החברתיות דרך המכשיר הסלולרי – עליה של 28% מספטמבר 2010. הסקר בדק גם את אמון המשתמשים, וגילה כי הרשתות החברתיות נהנות מתדמית אמינה וישרה משום שהיא מורכבת בעצם מחברים ובני משפחה. 37% מהמשתמשים במדיה חברתית העידו שהם סומכים על חברים ומשפחה ומה שהם אומרים על מוצרים ומותגים בניגוד ל-10% שמאמינים לזרים.



למי בדיוק אתם מאמינים?


עוד נתונים:


26% מאמינים לפוסטים של חברים או משפחה בפרסומים בבלוג.


25% סומכים על הפרסומים של חברים או משפחה ברשתות חברתיות.


20% סומכים על הציוצים של חברים או משפחה בטוויטר.


ולצורך ההשוואה: רק 7% סומכים על פרסומים בבלוגים של זרים ורק 5% סומכים על ציוצים בטוויטר של זרים.


נראה אם כך, שככל שאנשים משתמשים יותר ברשתות חברתיות כשהם מחוץ לבית, כך גם חוויות הקניה שלהם בחנויות עצמן והחלטות הרכישה מושפעות מהדיאלוגים המתנהלים ברשתות הללו.


הסקר של Knowledge Networks מאמת את העובדה הזו: 27% מהנשאלים העידו שהם משתמשים במדיה החברתית בסלולר כדי להשוות ולבדוק מחירים כשהם בחנות לפני מעמד הקנייה, 24% בודקים ביקורות על מוצרים ושירותים דרך הרשתות החברתיות ו-16% מורידים קופונים או הנחות דרך הסלולר. בסך הכל, כמחצית ממשתמשי האינטרנט הסלולרי עשו שימוש כזה אור אחר במדיה החברתית בשלב מסויים של הליך הקניה.




ואם היו חסרות לך סיבות להשתמש בסלולר, אז הנה עוד כמה


בשורה התחתונה, נראה שככל שיותר ויותר אנשים משתמשים במכשירים הסלולרים שלהם על מנת לגלוש באינטרנט, וליתר דיוק, ברשתות החברתיות, האינטרנט שלהם הופך למשפיע יותר. ועוד לא אמרנו מילה על מה קורה בצד של הקמעונאים, שם קמפיינים נודדים אף הם לאינטרנט ולאינטרנט הסלולרי. התוצאה: האתגרים, עבור קמעונאים ומשווקים הולכים וגדלים. מעכשיו צריך לא רק שהאנשים בבית יהיו מרוצים, אלא שכל אותם משתמשי סלולר יהיו מרוצים, בדרך למדף ומול המדף.


הכותב הוא מנכ"ל NewPR, המסייעת לארגונים במשימת השיווק במדיה החברתית

אולי יעניין אותך

seri1
gidi-lerrer1
tomaharon1
assaf-shmuelli1
mike1
Federico1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''