· החברה: רשת יש של שופרסל
· שנת הקמה: 2008
· עובדים: 400
ענת אטיאס כהן מנהלת השיווק של רשת יש, עוד משלב הפיתוח וההקמה. אחראית מעל 3 שנים על התקשורת השיווקית, האסטרטגיה והפרסום של הרשת, חברת הנהלה בפורמט. רשת יש היא מחלוצות ה- Heavy Discount שקמה בשלהי המשבר העולמי, הגדירה מחדש את עולם הקנייה הזולה ברמה ארצית, והיתה לרשת השלישית בגודלה בישראל.
ענת, נשואה ליוסי כהן, קופירייטר במקצועו, שהיה מנהל הקריאייטיב באחד ממשרדי הפרסום בו עבדה. לשניים ילדה אחת, אופיר, והם גרים בתל אביב. בעלת ניסיון קודם כמנהלת שיווק ופרסום באופיס דיפו וכמנהלת לקוחות במשרדי פרסום.
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
העולם התחרותי בו אנו מתמודדים הוא זירה חמה ביותר וכיום גם צפופה – המחיר הזול הוא הנושא הבוער ברמה לאומית. היכולת שלנו כרשת גלובאלית להתנהל לוקאלית ואף לתקוף בכמה זירות, תלויה במהירות התגובה ויצירתיות. הרעיון הוא להתחרות על הלקוח בכל שבוע מחדש. התחרות שלנו משולבת במגזר החרדי, החילוני וכל עיר היא זירה בפני עצמה. נידרש מאיתנו אורך רוח אל מול המתחרים החדשים ואנו מצליחים לעשות זאת בעבודה קשה ולעיתים סזיפית.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר, ומדוע?
הפרסום בעיתון חשוב לנו מאוד, אבל על ההפצה הרוויה בתיבות הדואר אני לא אוותר. הגמישות, רמת הפילוחים, התזמונים והקצב הם הכלים איתם אני יוצאת לקרב. מה גם שברשת הרביעית (רשתות המזון הפרטיות הקטנות) תיבת הדואר היא מקום מאוד מבוקש…ולא רק לסושי או פיצה.
3. לקח מפעילות שיווקית שביצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים
עולם התחרות בשוק המזון הוא קשה, אפילו ארחיק ואומר גם רגשי. לעיתים אנו יוצאים בהצהרות גרנדיוזיות אל הצרכן, כדי לבלוט יותר או לצעוק חזק יותר – לא הייתי סומכת על זה, אלא מקפידה תמיד להישאר נאמנה לערכי המותג שלי ולהיצמד לסיפור הפשוט. לא פעם, קמפיין מוצלח יושב על תובנה צרכנית ממש קטנה.
4. תני מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
רמי לוי. האיש שהולך עם ונראה בלי יח"צ…. הרובין הוד של העיתונות הכלכלית בארץ, חביב הפריים טיים.
5. השאלון האישי :
· איזו דמות מקצועית השפיעה עלייך? צחי פישביין מנכ"ל אופיס דיפו לשעבר וכמובן מר אפ רוזנהויז נשיא שופרסל.
· דף הבית שלך באינטרנט: ynet ומיד אחריו Globes
· בית קפה לפגישות עסקיות? קפה קפה הצמוד למשרד…
· רכב ? לא משהו…
· מהו ג'וב חלומותיך? נהנית מאוד בשופרסל, יום העבודה שלי משלב במינון מעולה, את האקשן וקצת טירוף של עולם הפרסום ממנו באתי, לצד חשיבה אסטרטגית, דיונים ועומק עסקי
· חופשה חלומית: קוסטה ריקה