7 טיפים איך נכון להופיע בטלוויזיה

טלוויזיה היא מדיום דינאמי ובמרבית האייטמים, זמן המרואיין יסתכם בשניות ספורות עד דקות בודדות ובכל פעם כמעט נוכל למצוא את אותם מנהלים בכירים ניצבים באותה דילמה כיצד להופיע בתקשורת וכיצד להעביר את המסר שהם מבקשים להעביר בצורה רהוטה ומחמיאה. להלן כמה עקרונות שיעזרו לכם איך לעבור את הראיון בהצלחה:




  1. קצר וקולע – משפטים קצרים וברורים הם שם המשחק. משפטים ארוכים יבלבלו את המראיין והקהל ולרוב יערכו החוצה, מה שעלול להוציא דברים מהקשרם. אין צורך להיכנס לפרטים קטנים, השאר את התיאוריות המורכבות בצד, דבר פשוט ובגובה העיניים.

  2. פואנטה – שאל את עצמך: מה המטרה בראיון? מה המסר המרכזי? מי הקהל הצופה? קח כל זאת בחשבון בראיון.

  3. העיקר המסר – לא חשוב מה שואלים אותך, חשוב מה באת להגיד. הכן מראש מסר מרכזי וחזור אליו בכל הזדמנות.

  4. מעבר למילים – לבוש מעביר מסר, כך שאם אינך עוסק בתחום אומנותי במיוחד מומלץ ללבוש חולצה סולידית ובעלת צבע חי. השאר בארון בגדים מבריקים ובעלי דוגמאות (משבצות, פסים). הימנע מתכשיטים בולטים, והשתדל שהמראה ישדר מקצועיות ועדכניות.

  5. הגוף מדבר – גם הגוף מעביר מסר. היה מודע לחולשות שלך וקח בחשבון נטיות מסוימות (כמו 'טיקים' אשר עשויים להופיע במצב לחץ). חשוב לא להגזים: אל תשב 'קפוא' ומסוגר ומאידך אל תעבור לפתיחות יתר, חיוכים רבים ותנועות ידיים רבות. מבט רך אל עבר המראיין ותחושת נינוחות בגוף יעשו את העבודה.

  6. קרדיט – לטלוויזיה חוקים נוקשים במתן קרדיט לחברות מסחריות. וודא מראש עם יועץ התקשורת מה סוג הקרדיט שיופיע לך ולחברה? באיזה אופן? כמה פעמים? האם ישנן דרכים עקיפות לקרדיט (כמו תמונה עם לוגו התלויה ברקע במשרדך)?

  7. מינימום הפתעות – חשוב לערוך סימולציות מול יועץ התקשורת, במהלכן ניתן לשער את סוג השאלות, להבין מה עשויה להיות הביקורת נגדך וכיצד להגיב לה והכי חשוב – כיצד להעביר את המסר שחשוב לך.

* הכותב, יועץ אסטרטגיה ותקשורת בכיר ובעל משרד יחסי ציבור יאיר כחל מיצוב תקשורתי


(תמונה: יובל טבול)

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח