הלך השבוע: לעשות טעויות ולשרוד

בכנס איגוד השיווק סיפק השבוע הרצאה מרתקת ומוצגת היטב, אמיר זמורה, מומחה לניהול משברים אישיים וארגוניים. אמיר מביא לארגונים תפיסה של כיבוי שריפות בכוס מים, לפני שהן הופכות למשבר קיומי שיוצא משליטה. כחלק מהתפיסה, לאחר שמתקיימת טעות של הארגון, על ארגונים לקחת אחריות על הדרך בה הלקוח תופס הארגון. זמורה יוצא מנקודת הנחה שכאשר לקוחות "מתעצבנים" על מותג מדובר במשבר אמון בין השניים. העובדה שלקוח מתקשר להתלונן, מראה על קשר רגשי קיים שנסדק, כי אחרת הלקוח פשוט היה לוקח את הארנק ועובר למותג אחר. לכן, הטעות היא הזדמנות שיש לנצל. כך, זמורה הטמיע בארומה ישראל נהלי עבודה חדשים המתייחסים לכל תלונה של לקוח כאל הזדמנות ומאפשרים הקשבה למה שללקוח יש לומר.



לטעות זה אנושי


מאחר ומשברים, גם ארגוניים, עוסקים ברגשות – כגודל המותג, גודל האכזבה, גודל המשבר. בשנת 1985 קוקה קולה ביצעה שינוי קל בטעם הקולה. הם קראו לכך "שדרוג". לפי זמורה, ציבור הלקוחות לקח ללב ובעצם קרא לכך "למה אתם מתעסקים לי עם הקולה שלי?". השינוי הקל הפך למשבר עצום. לקוקה קולה היו את המשאבים לצאת מכך.



השבוע היה זה מותג אחר שביצע שינוי שמבחינתו הוא "שדרוג". פייסבוק שינתה את ממשק המשתמש. כמו הקולה גם בממשק משתמש מדובר בעניין של טעם והרגל. אז אם קולה היא "טעם החיים" אז פייסבוק עבור המשתמשים שלו הוא חלק בלתי נפרד מהחיים ואולי אפילו החיים עצמם. וכך, נראה שהשינויים לא התקבלו יפה, כי אנשים לא אוהבים שמזיזים להם את הגבינה. מובילי דעה רבים ברשת הישראלית הביעו מרמור. מספיק לראות את מספר הלייקים שזכה דרור פויר, כתב גלובס, בסטטוס הקצר הזה.




ועם זאת, נראה שפייסבוק הוא ארגון שמותר לו לטעות. בעבר כבר רשמה החברה טעות שהייתה יכולה לחסל אותה כששינתה לפתע את מדיניות הפרטיות שלה. לפי קצב הצמיחה של החברה מאז, נראה שהדברים לא פגעו בה. מדוע?



אולי אפשר למצוא רמז בסטטוס של גל מור, עורך בלוג האינטרנט חורים ברשת: " לפעמים אני מרגיש שילד מנהל את האתר הזה ובשבילו כולנו פיונים." כל התדמית של פייסבוק עדיין בנויה על אותו סטודנט נצחי שמשחק יחד איתנו בבניית המותג. הוא לא סטיב ג'ובס הבוס אימתני, הוא לא צמד החברים האנליטיים של שמנהלים את גוגל ורוצים "לארגן את כל הנתונים בעולם", הוא פשוט הילד מאוניברסיטה, והסרט שנעה עליו מקבע זאת היטב, וככזה מותר לו לטעות. היכולת לטעות מוטבעת עמוק בדי אן איי של החברה, במיתוג שלה.



חברות רבות לא היו מעיזות למתג עצמן בצורה כזאת, ורובן בוחרות במראה מעונב ורציני. אך יש לזכור כי לכל מיתוג של יתרונות וחסרונות, ויש גם סוג של מיתוג שמאפשר לך לעשות טעויות.



ובקטנה: עוד טעות של ארגון אחד שהיא הזדמנות לאחר…


אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח