"העם דורש צדק חברתי" – כשקוראים את המשפט הוא מתחבר ישירות למחאה החברתית שמתרחשת בימים אלו בישראל. מסר מרכזי , אחיד וממוקד למחאה חברתית עצומה במימדיה . אם ניזכר בתחילת המחאה הועלו צרכים שונים של קבוצות אוכלוסיה שונות – רופאים, זוגות צעירים, מחפשי דיור, הורים, נהגי מוניות, סטודנטים וכל מי שמואס במשהו שקורה איתו .
כמות גדולה מאוד של מסרים שבשורה תחתונה לא ברור היה מה הם רוצים? ברגע שהכל התחבר לבעיה חברתית של העם ולמסר אחיד של צדק חברתי, המסר נעשה ברור יותר, קליט יותר, מדובר יותר ואין ספק שהחדירה שלו לזיכרון טובה יותר.
חשיבותו של המסר בפרסום מכרעת. כאשר המסר המרכזי ממוקד ואחיד לאורך מסע שלם של פרסום , נוצר ארגון של התועלות לתועלת מרכזית אחת ללקוח, המסר בפרסום מובן ללקוח והחדירה שלו לזיכרון טובה יותר. חשוב תמיד לבדוק שאכן הפרסום מצליח להעביר את המסר המרכזי. משווקים מתפתים להציג ללקוח את יתרונותיו הרבים של המוצר / השירות, ריבוי מסרים עשוי ליצור עומס על הצופה ומטרת הפרסום עלולה להתפספס. לצופה אין זמן / רצון להעמיק בכמות גדולה של מסרים ולכן חשוב למקד את הפרסום למסר אחיד ומרכזי. לקריאייטיב הנבחר יש השפעה על המסר ולכן חשוב למקד אותו סביב אותו מסר. פרסום מתוחכם מידי עשוי להעמיס על הלקוח או להיות בלתי מובן ואילו פרסום פשטני מידי עשוי לפגוע בתדמית של החברה.
כשמחליטים על מסר צריך לבדוק לעומק את קהל היעד. בין היתר לבחון את הרגישות שלו ולהימנע מקריאייטיב העשוי לפגוע בו רגשית .
אין עוררין על כך שבתוך ים של צרכים חברתיים, המחאה הצליחה בכך שהעלתה לסדר היום הציבורי את הנושא החברתי לדיון.
הכותבת הינה בעלים ומנכ"ל של חברת רפאל הפקות המתמחה בהפקה של סרטים ואינטראקטיב למטרות פרסום ושיווק. www.refaelpro.co.il לתגובות : Ofira@refaelpro.co.il