המייל המסורתי מאבד את ערכו ככלי שיווקי במהירות פס-רחב. eMarketer מדגיש שלמרות שכ-95% מהצרכנים שעושים קניות באינטרנט משתמשים באי-מיילים, 67% מהם מבקשים להסירם מרשימת התפוצה אחרי קבלת שתיים או שלוש הודעות מסחריות. במיוחד, כאשר תוכנן אינו רלבנטי להם. כ-17% נוהגים למחוק את ההודעות בלי לקרוא אותם כלל. בין הסיבות שנמנו על-ידי הצרכנים לסירובם לקבלת מסר פרסומי באמצעות אי-מייל, היו: כמות מוגזמת של אי-מיילים – 54%, שינויים בתחומי העניין – 15%, תכנים חוזרים – 45%.
לעומת זאת, ה-SMS הופך להיות הערוץ השולט ביצירת קשר עם הלקוחות. מעל 90% מהצרכנים, קוראים את ההודעה תוך 3 דקות מקבלתה. למרות שהרוב עדיין אינו עושה שימוש בנייד לצורך הרכישה בפועל, כמות האנשים העושים שימוש בקופון סלולארי לא מפסיקה לגדול. רק בשנה האחרונה, בארה"ב, הייתה צמיחה של יותר מ-10% במימוש הקופונים הסלולאריים.
זירת הפייסבוק בישראל אימצה את הכלי השיווקי של הקופונים לפני רבעון אחד בלבד מאז ההשקה של Ecoupon, פיתוח חדשני פרי שיתוף פעולה של חברת Comlead וחברת Inforu, דרך אפליקצית הפייסבוק שמאפשרת למנהלי השיווק לספק חבילה כוללת. בנוסף לפעילויות מגוונות ברשת החברתית, קיבלו הלקוחות גם שלל הטבות שאפשרואת הגדלת נפח המכירות שלהם. (אפשר לציין שמותגים מובילים עשו ועושים שימוש באפליקציה)
הראל צדוק, מנכ"ל Comlead מספר: בעזרת אפליקציות פייסבוק חווייתיות, כגון תחרויות ומערכות לניהול קופונים בפייסבוק, אשר מגיעות למשתמשים רבים והופכות אותם ללקוחות פוטנציאליים, מתוגמלים המשתתפים על מעורבות בפעילות המותג על-ידי קופון הנחה שנשלח ב-SMS. כידוע, SMS היא שיטה בעלת פוטנציאל כלכלי מוכח. אנו צופים עליה נוספת בשימוש במערכת Ecoupon עד סוף 2012…"