מיקור חוץ או לשמור בבית

הכותבת שרון ישראל, היא מנכ"ל חברת XtraMile



הקרב על הלקוח הבא הופך קשה יותר ויותר. המגמות, הטכנולוגיות והכלים החדשים שצצים מעת לעת,


טרפו את הקלפים ושינו את כללי המשחק בעולם השיווק. הרשתות החברתיות החזירו את הכוח לצרכן, שינו את מערכת היחסים בין ארגונים ללקוחותיהם ויצרו מציאות חדשה, שההתמודדות איתה ולא פשוטה. איך מאבחנים דפוסי התנהגות ורכישה חדשים? כיצד לפתח דיאלוג מניב עם הצרכן החדש? איך למנף את הטכנולוגיות החדשות לתועלת הארגון? היכן כדאי להשקיע את משאבי השיווק? ארגונים רבים מוצאים את עצמם עסוקים יותר בנושאים אלו מאשר בתחומי התמחותם.



הפילוסוף והסופר האמריקאי הנרי דיוויד תורו, אמר "אין זה די להיות עסוק; גם הנמלים עסוקות. השאלה היא – עם מה אתה עסוק?" מיקור חוץ של פעילויות השיווק יכול לחסוך גם לך זמן ועלויות ולהעניק לך את החופש לעסוק במה שבאמת חשוב – הארגון וצמיחתו העסקית.




אחת ההתלבטויות המהותיות, בעיקר בקרב חברות קטנות ובינוניות, היא האם כדאי להשקיע בגיוס מנהל שיווק ואולי אפילו צוות שיווק או להמשיך להתנהל בלעדיהם. גם במצב של צמיחה עסקית לא תמיד יש תקציב להקים מחלקת שיווק שתעסוק במיפוי וניתוח השוק והמתחרים, יצירת זהות תאגידית, הפקת חומרי שיווק, ניהול פעילות יחסי הציבור, הפקת אירועים, יצירת שיתופי פעולה, ובעיקר תקדם את מכירות החברה ותצעיד אותה להצלחה העסקית והכלכלית המיוחלת.



שיווק במודל מיקור חוץ הוא אפשרות אחת העומדת בפני חברות. במקום לגייס, להכשיר ולהגדיל את מצבת כוח האדם של הארגון, מוציאים את ניהול פעילויות השיווק לחברה חיצונית המתמחה בתחום. ארגונים משתמשים היום בשירותי מיקור חוץ בתחום השיווק, הן במקרים בהם לא נדרש מנהל פעילות שיווק במשרה מלאה והן משום הצורך לחסוך במשאבים ולייעל תהליכים. לעיתים, מתבצע מיקור חוץ של פעילויות השיווק אפקטיבי גם הארגונים גדולים, המאופיינים בתהליכי בירוקרטיה וקבלת ההחלטות מורכבים.



ישנם כמה נושאים שצריך לבחון כאשר מחליטים לרכוש שירותי שיווק במיקור חוץ:


§ מערך שיווק רב תחומי קבלת מכלול שירותי התכנון (ברמה האסטרטגית) והביצוע (ברמה הטקטית) במקום אחד, הן עבור פעילות הארגון בשוק המקומי והן בשווקים בינלאומיים.


§ תמורה מלאה להשקעה – התאמת תמהיל השיווק והיקפי הפעילות הרלוונטיים לגודל הארגון, תחום פעילותו ומסגרת התקציב. אל תתפתו לספקים שמלהיבים אתכם עם מהלכים שיווקיים גרנדיוזיים שכרוכים בהוצאות גבוהות ומיותרות ולא תמיד מניבים את התוצאות המקוות.


§ מעקב ומדידה אחרת איך תדעו אם השקעתם את תקציב השיווק בפעילויות הנכונות? לספק שירותי השיווק צריכים להיות כלים למדוד לעקוב ולדווח לכם על איכות הביצועים והחזר ההשקעה מכל שירות שהוא מספק כדי שתוכלו לאמוד את יעילות מהלכי השיווק ולהחליט אילו מהם להמשיך ואילו מהם לזנוח.


§ יישום – יועצים יש בשפע. כדי שהשיווק במודל מיקור חוץ יהיה אפקטיבי הספק שתבחרו צריך גם לייעץ לכם בבניית תכנית השיווק וגם "ללכלך את הידיים" וליישם אותה בפועל יחד אתכם.


§ שותף לדרך – כשבוחרים ספק שירותי השיווק במיקור חוץ בוחרים שותף לעשייה ולא רק ספק שירות. הקפידו לבחור שותף מיקור חוץ מנוסה, מקצועי ואמין שתוכלו לסמוך עליו ולדעת שמאמצי ותקציב השיווק שלכם יתועלו נכון וישיגו את היעדים העסקיים שהצבתם.




אולי יעניין אותך

 סניף פתח תקווה מיקי שמו צילום יחצ (2)
color-chart-g8bec9df5e_12801
cincopa
yossi-cohen9
129-find-designers
hila1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 וינטר סיבוני סמנכלית שיווק של מותג קסטרו צילום עידן סבח (Custom)
 שטרן, מנכל קניון TLV צילום טל איז'ק
WANNA GREENS greenOnyx - צילום אסף קרלה (1)