מזה שנים רבות אנו שולחים ניוזלטר לרשימת תפוצה הולכת וגדלה. על חשיבותו של הניוזלטר להשגת לקוחות ושמירת הקשר עמם אפשר לקרוא באין ספור מאמרים ולא נעסוק בכך בפוסט זה.
כאשר אני ממליץ לחברי בעלי העסקים הקטנים לעשות שימוש בכלי שיווקי מעולה זה, עולה תמיד השאלה: איך משיגים רשימה מספיק גדולה של מנויים ?
אז מעבר לקלישאות – שרובן נכונות – כמו השגת מנוי ועוד מנוי, לבקש מלקוחותינו וכל מי שפונה להצטרף, ישנן כל מיני דרכים יצירתיות להשגת מנויים חדשים ועל אחת מהן אני רוצה לספר לכם היום.
ביסוד השיטה יש סקר. תתפלאו, אבל לא מעט אנשים המשוטטים ברשת אוהבים למלא סקרים, אני מודה שגם אני כזה. כנראה שיש משהו פסיכולוגי שאנשים אוהבים ששואלים לדעתם ויש להם יכולת להשפיע.
נתחיל בכך שניצור סקר.
מכיוון שאנו מעוניינים שקהלי היעד שלנו הם אלו שימלאו אותו, אז מצאו נושא שקשור לעסק שלכם שיעניין אותם.
בכדי שהעונים לסקר ירשמו לניוזלטר צריכים לקרות לפחות אחת משניים:
1) שהסקר והשאלות שלו יביאו אותו למסקנה שכדאי לו לקבל ניוזלטר מכם (מאמרים, טיפים).
2) להבטיח לנרשמים משהו "שווה".
בכל מקרה, לא לשכוח לבקש ולהזכיר לממלאים שכדאי להירשם לניוזלטר ולתת להם קישור בולט או עדיף טופס רישום בסמוך לסקר.
אז בוא אתן לכם דוגמה מהחיים על סקר שהפצתי.
העסק שלנו עוסק בייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי. בייעוץ השקעות ההתמחות שלנו הינה בייעוץ השקעות ללקוחות סולידיים ולכן קהל היעד שלנו, הוא קודם כל אנשים שמתעניינים בהשקעות סולידיות.
אם כך, יצרתי סקר על השקעות פיננסיות סולידיות. הנושא עצמו כמובן מושך את קהלי היעד שלנו ובכדי לחזק את הרצון שלהם להירשם הבטחתי כי בסיוע הסקר – מה שגם נכון – אנו נכין חוברת אלקטרונית עם כללי אצבע למשקיע הסולידי שתחולק חינם רק למנוי הניוזלטר.
טכנית ניתן להכין סקר בקלות רבה בעזרת מערכת Google Docs, אבל ישנן כמובן אופציות נוספות. מערכת זו מאפשרת להכניס בקלות את הסקר לאתר שלכם, אם כי לא חובה ואפשר לתת קישור לסקר ישירות לגוגל, אם כי עדיך באתר שלכם.
פרסמתי את הסקר ברשתות חברתיות בהם אני פועל כגון Facebook, Linkedin ועוד.
בתוך כמה ימים עשרות אנשים מלאו את הסקר וקצת יותר מ-20% מהם גם נרשמו לניוזלטר, מה שלדעתי אפשר לסכם כהצלחה.
עוד רווח קטן על הדרך, הוא קידום אתרים. אחד הפרמטרים החשובים בקידום אתרים הינו הזמן שגולש נמצא באתר. כאשר עשרות גולשים מגיעים לאתר שלכם ונשארים 3-4 דקות למילוי סקר, זה תורם רבות לקידום שלו.
כל מה שנותר הוא למצוא רעיון לסקר שאנשים ירצו למלא ולהגדיל את רשימות התפוצה שלכם.
* איציק וילק, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב-RDVC-ייעוץ השקעות ופנסיה