מחקר חדש שמצטרף לאוסף המחקרים בנושא מגיע ישירות מפייסבוק עצמם, שערכו תצפית בת חודש ימים בה הם בדקו את תגובות הגולשים לפוסטים של 23 מותגים מתחומים שונים, שמפעילים עמוד מעריצים ברשת החברתית. המחקר מיין את הפוסטים על פי חלוקות וקטגוריות שונות ובדק את פעילות האוהדים (engagement) שהתבטאה בלייקים, תגובות ושיתופים לפוסטים.
המחקר גילה מספר ממצאים מעניינים כשהבולט ביניהם הוא הרלוונטיות למותג. פוסטים עם קרבה תוכנית גדולה יותר למותג ועם רלבנטיות גדולה יותר למוצרים או לשירותים שלו, זוכים לפעילות אוהדים גבוהה משמעותית מפוסטים פחות רלוונטים למותג. לעומת זאת, פוסטים שעסקו בהרהורים ומחשבות כלליים עם אופי דיאלוגי, קיבלו פעילות אוהדים נמוכה.
נראה, שהאופי המיוחד של פייסבוק והממשק האינטראקטיבי שלו מאפשרים ומעודדים תקשורת דו כיוונית וחוסר רשמיות, מאחר והמרחק מהמותג ללקוחות קטן והולך. צמצום המרחק הזה יכול להיות דבר חיובי ויעל מאוד, ולחבר את הלקוחות למותג – חיבור שיוצר נאמנות. אבל, כדאי להזהר שלא לקחת את חוסר הרשמיות הזה למקומות לא מקצועיים. הרצון לשתף את האוהדים שלכם במחשבות על מזג האויר האיום, או בהתרגשות שלכם לקראת המשחקים האולימפיים הוא מובן, אבל לא נכון שיווקית.
הממצאים האלה מובנים והגיוניים מאוד. האוהדים שנמצאים בקבוצה, או בעמוד של מותג מסוים, נמצאים שם בגלל אהבתם למותג ורצונם לקבל עוד מידע ממנו ועליו. לכן, הגיוני שהסטטוסים שעוסקים במותג באופן ישיר זוכים לפעילות אוהדים גבוהה יותר.
אם החלטתם לפנות בצורה ישירה ומופרשת ולבקש מהאוהדים שלכם לייקים ("אם אתם רוצים לראות עוד תמונות מהקטלוג החדש – תנו לנו לייק"), חשוב שתדעו שפניה כזו אכן הוכחה כאפקטיבית, אבל היא מוגבלת ללייקים בלבד, לא לצורות אחרות של פעילות הגולשים. ההבדל בין לייק לתגובה לשיתוף מתבטא בכמות ואופן החשיפה המשנית של התוכן. המשמעות היא ששיתוף היא הפעילות האידיאלית מבחינה שיווקית, מאחר ושיתוף חושף את התוכן המקורי על הטיים-ליין של המשתף ומגיע בכך לחבריו הפרטיים. בהשוואה ללחיצה על לייק, שיתוף דורש מחוייבות גבוהה יותר, ולכן גם מתבצע לעיתים תכופות פחות. השיתוף הוא בעצם המטרה, מכיוון שהוא המפתח למימוש הפוטנציאל הויראלי של הרשתות החברתיות.
הממצאים מראים שתכנים שזוכים לכמות שיתופים גבוהה מהממוצע הם תכנים ויזואלים, כמו תמונות וסרטוני וידאו. כדאי לשלב בין שלל האפשרויות ולפרסם סטטוסים, תמונות, סקרים, קישורים, קטעי וידאו ועוד. ככל שהמגוון גדול יותר, יותר אוהדים ימצאו תכנים שמדברים אליהם.
את הנתונים החדשים אפשר לשלב עם נתונים ממחקר קודם של Buddy Media שעקב וסקר פעילות אוהדים במאה עמודי מותגים מובילים בפייסבוק במשך חצי שנה במהלך 2011, כדי לבדוק מהם התנאים האולטימטיבים לפרסום תכנים, כאלה שמניבים את אחוז הפעילות הגבוה ביותר. הסקר מצא כמה נתונים שיכולים לעזור במציאת הנוסחה האידיאלית לפרסום סטטוסים:
1. השעות האידיאליות לפרסום פוסטים: 20:00 עד 7:00.
2. היום האידיאלי לפרסום פוסטים: רביעי.
3. ממוצע פוסטים יומי אידיאלי: אחד עד שתיים.
4. ממוצע פוסטים שבועי אידיאלי: 1-4.
5. אורך הפוסט האידיאלי: 1-40 תווים.
הפעילות ברשתות החברתיות הוא לא מדע מדוייק והיתרון הבולט שלו – החיבור הישיר לאנשים – מחייב יכולת אילתור והתאמה מחדש על בסיס קבוע. למרות זאת, ישנם מספר כללי ברזל שכדאי להצמד אליהם ולהעזר בנתונים מהמחקרים השונים בנושא.