כמה תמונות נוכל לספוג ?

המאמר בחסות פורטיסימו סמארט מדיה – שיווק באינטרנט מבוסס תוכן


התוכן הוא המלך הוא המשפט השחוק ביותר בתולדות השיווק באינטרנט. כמה שהוא שחוק הוא עדיין יציב כסלע – אבל אפשר לאחרונה אפשר להוסיף כי התוכן הוא המלך אבל הויז'ואל הוא הנסיך – החבר יפה התואר במשפחת המלוכה.


הרשת החברתית פינטרסט כנראה הייתה נקודת המפנה בויזואליות של האינטרנט, כשהיא מוכיחה שתמונות הן העיקר והתוכן הוא רק מסביב. הרשת שצמחה בחצי שנה האחרונה בקצב מהיר במיוחד כשהיא צוברת מיליוני משתמשים. עמוד הכניסה לרשת מציג למשתמש עשרות תמונות כשמתחתיהן כיתוב קצר וקטן. התמונות נאספות על ידי גולשים המתקינים בדפדפן שלהם כלי לסימון תמונות שהם אוהבים, ואשר מעביר אותם ישירות למערכת שלהם.


צורת התצוגה של פינטרסט מאפשרת סקירה מהירה ונוחה לעין והיא כנראה הגורם העיקרי להצלחה של הרשת. העיצוב החל להיות נפוץ ברחבי הרשת. כשהשבוע אי ביי השיקה עיצוב חדש לדילים היומיים שלה בהשראת..נחשו מי…


גם בפייסבוק


מגמת הויז'ואל נכונה לא רק לרשתות חדשות, ניתן לאמץ אותה בכל כלי האינטרנט. חברת i-feel הישראלית המתמחה בתחום הבית החכם שינתה את עיצוב הדיוור האלקטרוני שלה בהשראת פינטרסט.


משווקים בפייסבוק יודעים כבר תקופה ארוכה כי שימוש בתמונות משנה מקצה לקצה השפעה של פרסומים ברשת. לכן כאשר רוצים לקדם נושא חשוב למשווק, מומלץ להעלות תמונה לעמוד הפייסבוק ולצרף לה כיתוב המכיל קישור למידע נוסף. מאחר ותמונות מוצגות בפייסבוק בצורה גדולה ובולטת יותר – הפרסום מקבל חשיפה יעילה יותר. מעבר לכך, פייסבוק מקילה יותר על שיתוף תמונות, כך שהסיכוי להגברת החשיפה גדול יותר.


טיפ למשווקים בפייסבוק המקדמים בלוג או תוכן אחר שכתבו, הוא ליצור צילום מסך של החלק העליון של המאמר ולהעלות אותו לפייסבוק. כך נהנים המחשיפה המוגברת של תמונות וגם מציגים את עיקרי הדברים במבט אחד.


גם האפקט ארוך הטווח של תמונות חזק יותר לרוב מאשר טקסט והן נצרבות בתודעה של הלקוח. (את זה למדנו ממאות שנות פרסום).


עד מתי ?


האם הגידול בשימוש בתמונות כדי ללכוד את תשומת הלב ישחק את סף הגירוי שלנו, וייצור עומס עד שבסוף נברח חזרה לטקסט ? לא בטוח. אם נחזור לשנות ה- 80, אז נכנס לשימוש פרסום סמוי שכלל הבזקים של תמונות בתוך סרטים וסדרות. הפרסום הסמוי הזה הוכיח עצמו כמוצלח עד שנאסר בחוק. הוא גם הוכיח את העוצמה של אימג' על התת מודע – גם אם היא מוצגת לזמן קצר בתוך רצף של תמונות אחרות.


יותר סביר להניח שהטכנולוגיה שהפכה את היכולת ליצור ולהפיץ תמונות לקלה ומהירה, הופכת את התמונה לכלי חדש בשפה האנושית. שפה אוניברסלית יותר, מהירה יותר וברורה מאוד.


כנראה בסוף התמונה תחליף את עצמה בפורמט בולט יותר ומושך יותר, כגון התלת המימד (ראו כתבה המתפרסמת כאן ). אבל עד אז השתמשו בכלי הנהדר הזה ושכללו אותו לצרכים שלכם.


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח