עולם הפרסום החכם: מדריך לעסקים קטנים ובינוניים

סדרת המאמרים מובאת באמצעות יוסי כהן, דוקטורנט לפסיכולוגיה שיווקית מחברת שיווק מדעי המתמחה בייעוץ שיווקי בגישה הוליסטית לעסקים.
לאתר החברה:
https://www.jconline.co.il/



המחשבה הראשונה של רוב בעלי העסקים כאשר הם חושבים על שיווק היא על פרסום. ובעוד עסקים גדולים מטופלים על ידי משרדי פרסום בעלי מומחיות גבוהה, עסקים קטנים ובינוניים רבים חסרים את הידע, ופונים אלי בשאלות רבות לגבי פרסום.


לכן, החלטתי לכנס במספר מאמרים, מספר מודלים שימושים ונפוצים מתחום הפרסום. מעבר להצגת המודלים אנסה לתת דוגמאות שימושיות אשר יעזרו להבין את אופן השימוש במודל ליצירת הפרסום המוצלח הבא שלך.



מודל ראשון לפרסום מודל AIDA :
מודל AIDA , נחשב למודל בסיסי וחשוב בעולם הפרסום, המודל מצליח לייצר תקשורת אשר מאפשרת קבלת תוצאה.


המודל מתייחס ל 4 שלבים אשר על ידי יישומם נצליח לייצר תגובה אצל הצרכן:



– השלב הראשון הנו ATTENTION , קבלת תשומת לב, אנו ננסה לייצר אמירה אשר תייצר תשומת לב.
– השלב השני הנו INTREST יצירת עניין, זהו השלב בו אנו יוצקים משמעות לאמירה של השב הראשון.


– השלב השלישי הנו DESIRE רצון, זהו השלב החשוב והסופי לפני יצירת הפעולה.


– השלב הרביעי הנו ACTION הנעה לפעולה, זהו השלב הסופי המייצר פעולה לסך השלבים בהם נקטנו.



בואו ננסה לייצר פרסומת דרך מודל AIDA .
נניח שאנו מוכרים שירות של טיפולי פנים, שם המותג הנו 'שם המותג'.


שלב החשיבה:
על מנת לעשות שימוש אפקטיבי במודל מול הצרכים של הארגון, קרי לפרסם בצורה מוצלחת את טיפולי הפנים שלנו, אצטרך לערוך חשיבה מאומצת בכדי לייצר 4 שלבים העונים על דרישות המודל המדובר.
איזה מידע יעזור לי לקבל החלטה? יועיל מאוד אם אני אדע למה כדאי ללקוחה דווקא לבחור בטיפולי הפנים שלנו ולא של אחרים, כמו כן יועיל לדעת את עוצמת המותג של ארגוני, מיצובי בשוק הפעילות, עוצמת התחרות.



שלב היישום:
בתרגיל הנוכחי דילגנו על שלב בחירת המדיה, שלב בחירת המדיה הנו שלב חשוב ומשפיע על המסר עצמו.
נניח לצורך המאמר כי בחרנו לפרסם בעיתון המקומי עמוד שלם.


השלב הראשון של המודל מבקש יצירת תשומת לב, לכן נכתוב משהו כגון:
האם ימי הקיץ מייבשים את עור פניך?


השלב השני מבקש שניצור עניין באמירה ולכן נכתוב:
אנו יודעים בוודאות לגרום לעורך להיות רענן ונינוח.


השלב השלישי הנו שלב הרצון ולכן נכתוב משהו כגון:
שם המותג, מאפשר לך טיפול התנסות חינם.


השלב הרביעי הנו שלב ההנעה לפעולה ולכן ניתן לכתוב משהו כגון:
לרישום לטיפול התנסות חינם התקשרי עכשיו: 1800 200 200 200



מודעה:
המודעה שלנו תראה כך,




המודעה כרגע עונה על שלבי מודל AIDA זהו הזמן לנסות לשייף את המודעה ולהכניס יצירתיות, מגניבות, ייחודיות, מדעיות ועוד.
אם נעשה זאת נוכל אם אותם נתונים לייצר מודעה שונה, בעלת אופי מדעי.




כמובן שיש לצרף וויזואל אשר יתן ביטוי לאמירות שלנו כגון אישה מחייכת עם עור פנים חלק או תמונה של אדמה יבשה לצד תמונה של אדמה רעננה, תנו לדמיון להשתולל בנושא.


קמפיין מוצלח איננו מורכב משימוש נכון במודל כלשהוא בלבד, על מנת שהקמפיין יצליח יש להבין את מטרות הארגון, מיצובו בשוק היעד, יתרונותיו, חסרונותיו ועוד.
שימו לב, מטרות הארגון לא יכולות להיות לעשות כסף, כסף הוא תוצר של פעילות עסקית שיווקית מוצלחת.

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח