עולם הפרסום החכם: להתממשק להתנהגות הצרכן (חלק ד')

זהו חלק רביעי בסדרת מאמרים על מודלים בפרסום שנועדו לסייע לארגונים לשפר את תוצאות ההשקעה בפרסום (לחלק הקודם – רצף של מסרים)




רקע:
מודל הפרסום
DMC The decision making process , הנו מודל העוקב אחר קבלת ההחלטות מצד הצרכן ומנסה לתת לה מענה.


המודל נסמך על מחקרים בתחום התנהגות צרכנית ומאפשר להתממשק להתנהגות הצרכן לא רק במעמד המכירה או הפרסום אלא ממקום של הבנה תהליכית בהתנהגות הצרכנית שלו.



מודל רביעי לפרסום מודל DMC


המודל מורכב מחמישה שלבים :


שלב ראשון: הכרה בצורך ומודעות לבעיה.


שלב שני: חיפוש מידע


שלב שלישי: הערכת חלופות.


שלב רביעי: רכישה.


שלב חמישי: הערכה שלאחר הרכישה.



השלבים הנ"ל מהווים המחשה להתנהגות צרכנית קלאסית בצד של קבלת ההחלטה והתנהלות לפני רכישה אצל צרכנים.
נשאלת השאלה אם כן, כיצד אנו, כבעלי עסקים, משווקים, מפרסמים, ניתן מענה לשלבים של מודל
DMC ?



מודל DMC מצד המפרסם:


על מנת לתת מענה למודל מצד המפרסם, אנו נפרוט את המודל ל 8 שלבים, בכל שלב נתייחס למודל מצד המפרסם:
שלב ראשון: הכרה של צורך, עלינו לזהות צורך של לקוחות שלנו, להכיר בו ולהחליט האם נרצה לתקשר אותו על מנת להזכיר ללקוחותינו לגביו.



שלב שני: עלינו להגדיר כיצד אנו, על ידי המוצרים ואו השירותים שאנו מספקים, נוכל לתת מענה לצורך אותו הצפנו מול הלקחות.



שלב שלישי: שלב חיפוש המידע, בשלב זה עלינו להעניק מידע עבור הפתרון שלנו ללקוח, ישנה עדיפות גבוהה להעביר את המידע ללא לחץ מכירתי, אלא כמידע עובדתי בלבד.



שלב רביעי: הערכת חלופות: בשלב זה עלינו להיות מתוחכמים יותר, שלב הערכת החלופות הנו שלב קריטי להחלטת הלקוח לגבי הרכישה שלו, אם נאמר ללקוח בשלב זה, תראה אנחנו טובים יותר, אנו לא נספק את הצורך של השלב, לכן, כדאי לנו לשקול לעשות השוואה אמיתית מול המתחרים שלנו ולהציגה בצורה ישרה מול הלקוח, התחכום יהיה בדרך הצגת המידע מול הלקוח.


שלב חמישי: בשלב החמישי אנו ננסה ללחוץ בצורה עדינה על הלקוח, העברנו אותו את השלבים הקודמים בהצלחה ואנו מעונינים לקדם את המכירה, זכרו, הלקוח הנו כציפור ויכול להתעופף בכל עת, לכן, בשלב זה נציג ללקוח את תנאי הרכישה אצלנו, בכך נקדם אותו שלב מול המכירה.


שלב שישי: זהו שלב המכירה.


שלב שביעי: נחזק את בחירת הלקוח בבחירה של קניה אצלנו.


שלב שמיני: נזכיר ללקוח שהוא לקוח מוערך שלנו.




  • שלב שבע ושמונה עוזרים מאוד בטיפול של תופעה בשם דיסוננס קוגנטיבי ויוצרים אפקט של לקוח חוזר ונאמנות לקוחות טובה יותר.


דוגמה:


נניח ואנו מוכרים מעילי גשם, חברתנו תקרא בשם DMC .
ננסה לפתח מהלך דרך מודל
DMC .


בשלב הראשון, שלב הצורך, נחליט לפרסם את בואו המתקרב של החורף, צורך אמיתי של הצרכן.


בשלב השני נגדיר לעצמנו כמפרסמים שאנו מעונינים לפרסם ולנסות להגיע לצורך עוד לפני הגשמים, סוף עונת האביב ולכן נפרסם שורה של מעילי חורף פחות עבים.
המודעה תראה בצורה הבאה:




שלב שביעי ושלב שמיני יקבל ביטוי בצורה הבאה:


המוכרן בנקודת המכירה יאמר ללקוח לאחר שהלקוח קיבל החלטה לרכוש משהו כגון: בחירה מצויינת, מעיל מצויין בהזדמנות אמיתית.



כמו כן, באופן אוטומטי, בשלב התשלום, יכנס הלקוח למאגר לקוחות, ישלח ללקוח דיוור (מייל או דואר) המביע את הערכתנו בקנייתו וכן מציע לו הטבות נוספות לרכישה בעתיד.


הכותב הנו דוקטורנט לפסיכולוגיה שיווקית מחברת שיווק מדעי המתמחה בייעוץ שיווקי בגישה הוליסטית לעסקים.
לכל שאלה בתחום השיווק, הנעת עובדים, הכשרת אנשי מכירות ניתן לפנות ישירות ליוסי כהן – 0544205789


לבלוג שיווק מדעי: www.jconline.co.il




אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח