קידום אתרים נכון – חלק בלתי נפרד ממלאכת השיווק

בעידן המקוון בו אנו חיים, ברור ונהיר הוא שרשת האינטרנט הפכה לחלק בלתי נפרד מאפיקי השיווק של כל עסק המכבד את עצמו. יתרה מזאת, עם כל יום שעובר, תופסת רשת האינטרנט על מכלול רבדיה מקום מרכזי יותר בתכנית השיווק של העסק וזאת על חשבון אמצעי המדיה המסורתיים שנדחקים לקרן זווית.


הניסיון מראה כי הדבר הראשון לו זקוק כל בית עסק באשר הוא, בין אם מדובר בעסק קטן, בינוני או תאגיד גדול הוא אתר אינטרנט שיהפוך הלכה למעשה לכרטיס הביקור המקוון שלו ברשת האינטרנט, מעין חלון ראווה אינטרנטי שיציג את הפרופיל של העסק, את השירותים אותם הוא מציע ואת לקוחות העבר וההווה שלו. העניין הוא שבתקופה בה כמות אתרי האינטרנט צומחת בקצב מסחרר וחסר תקדים, על כל עסק להקדיש את כל המשאבים העומדים לרשותו על מנת לבדל את האתר שלו על חשבון המתחרים בתוצאות החיפוש.


חשוב לזכור כי מלאכת ה-SEO (Search Engine Optimization – אופטימיזציה במנועי החיפוש) מתחלקת איפוא לשני ערוצים מרכזיים עוקבים – הפנימי והחיצוני. הערוץ הפנימי עוסק בכלים ובשיטות האופטימזציה שמתייחסות לתכני האתר עצמו ולעיצוב שלו, ואילו זה החיצוני מתייחס להפצת התכנים שכבר עברו את האופטימיזציה הראשונית ברחבי הרשת.


לא בכדי אומרים כי התוכן הוא המלך


המהות של כל אתר אינטרנט באשר הוא בראש ובראשונה התוכן שנמצא בו ומכאן שלא בכדי נאמר כי "התוכן הוא המלך". בסופו של יום המשוואה פשוטה: יותר עמודי תוכן = יותר צפיות ודירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. עליכם להקפיד על כך שהתכנים באתר ייכתבו בנימה שיווקית תוך שימת דגש על שפה קלילה ונגישה וגם כזו המניעה את הגולשים לפעולה. מעבר לתכנים שיפורסמו באתר אנחנו ממליצים לכם לשקול גם את שליחתו של ניוזלטר חודשי ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם. מיותר לציין כי כל תוכן שאתם מעלים חייב להיות אנטי-תזה מוחלטת לתוכן בנאלי – נסו ליצור בכל פעם מחדש ערך מוסף לגולשים. כן, זה לא יהיה קל, אבל בסוף זה ישתלם.


יתרה מכך, יהיה עליכם לעצב את האתר באופן מזמין כך שיהיה אטרקטיבי עבור הגולשים. המחקרים מראים כי פרק הזמן המקסימלי שיש לכם על מנת להרשים לקוח חדש שנכנס לאתרכם בפעם הראשונה לא יעלה על שניות בודדות וזוהי בדיוק הסיבה שבגינה גם העיצוב הופך למשתנה קרדינלי.


על חשיבותו של ה-META TITLE


אז ברגע שהבנתם את החשיבות הטמונה בהעלאתו לאתר של תוכן רציף המתעדכן בתדירות גבוהה, הגיע הזמן לכמה דברים טכניים: חלקו את הטקסט לפסקאות השוות פחות או יותר באורכן ושבצו בגוף הטקסט כותרות משנה שיקלו על הקריאה. עשו שימוש במילות מפתח הרלוונטיות לתחום המקצועי שלכם ובחרו בכותרת אטרקטיבית (ולעתים גם פרובקטיבית) שתעשה את העבודה. נוסף על כל אלה, הקפידו להכניס את מילות המפתח החשובות ביותר לכותרת העמוד ותיאורו (ה-META TITLE וה-DESCRIPTION) – אלו הם החלקים החשובים ביותר שנסרקים על ידי מנוע החיפוש.



במרביתם המוחלט של המקרים ה-META TITLE יכלול למעשה כותרת האייטם – ובמקרה הזה "סקר: 80% מהישראלים יצביעו לפי מצע חברתי – וואלה! חדשות" שימו לב שהכותרת המקורית אינה כוללת את הביטוי "וואלה! חדשות" אך מנהלי האתר שינו את ההגדרות כך שה-META TITLE של כל ידיעה אשר תופיע לשם המחשה בעמוד "וואלה! חדשות" תזכה לתוספת הרלוונטית. כמובן שאותו הדבר נכון גם לגבי מדורים אחרים.



בכל הנוגע להפצת התוכן שלכם – רק השמיים הם הגבול


לאחר שבניתם את האתר, עיצבתם אותו כראות עיניכם והתחלתם להכניס אל תוכו את התוכן, הגיעה העת לפנות גם לאפיק השני – אפיק ההפצה. הנה כמה המלצות: ראשית, פתחו לעצמכם חשבונות אישיים ואו עסקיים ברשתות החברתיות המובילות: החל מהפייסבוק, דרך גוגל פלוס וכלה בטוויטר, בלינקידאין ואפילו ביוטיוב. עשו שימוש בכל פרופיל מסוג זה על מנת להפיץ את הפוסט או האייטם האחרון שכתבתם. זאת ועוד, מעבר לרשתות החברתיות, תוכלו להפיץ את התכנים שלכם במגוון רחב של פלטפורמות חינמיות נוספות שיעניקו לכם את החשיפה לה אתם כה זקוקים.


לבסוף, אל תחששו מיצירתם של שיתופי פעולה אשר במסגרתם אתם תעניקו במה באתרכם לתוכן שלא נכתב על ידכם, ואילו בתמורה תזכו גם אתם לבמה דומה. כמובן שהמטרה היא לייצר הסכמי שיתוף פעולה מסוג זה עם אתרים "חזקים" ככל הניתן וזאת לרבות אתרים חדשותיים גדולים, אתרים המתמקדים בקהל היעד שלכם (בהתאם לפילוח מגזרי, מגדרי וכמובן שגם כזה המבוסס על תחומי עניין). זכרו, ככל שהפופולריות של האתר גבוהה יותר כך עולה גם תדירות הסריקה של עמודי האתר על ידי הרובוטים של גוגל ולכן אם תפרסמו מאמר תחת שמכם באחד מהאתרים הללו, לא מן הנמנע הוא כי תוך דקות או לכל היותר שעות ספורות הוא כבר יופיע במקום מכובד מאוד בתוצאות החיפוש שלכם.


על מנת להרחיב את היקפו של המיתוג האישי והעסקי שלכם הקפידו לשלב בסופו של כל מאמר חיצוני שתכתבו קישור לאתר שלכם וזאת לצד תיאור ביוגרפי קצר שלכם.


לסיכום, קידום האתרים הוא חלק בלתי נפרד ממלאכת השיווק משום שרשת האינטרנט היא המקום שבו עליכם להיות בו. פעם אמרו על הטלוויזיה כי "אם אתה לא שם – אתה לא קיים", נדמה כי היום מקבלת אמירה זו משנה תוקף בכל הנוגע לזירה המקוונת. גם אם הקמתם אתר אינטרנט המציג את פועלכם האישי או את העסק שלכם, הרי שזה לא מספיק. עליכם לעשות ככל יכולתכם על מנת לקדם את אתר האינטרנט שלכם ולהביאו לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. כאשר מעל 90% מהגולשים שמבצעים חיפוש ברשת האינטרנט טורחים לעבור לעמוד השני של תוצאות החיפוש (שלא לדבר על העמודים המתקדמים יותר) – המספרים מדברים בעד עצמם.


המאמר נכתב ע"י אורי גולן, בעל הבלוג SEORI קידום אתרים

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח