איך בכלל נוצרת הבעיה?
בדרך כלל הבעיה היא אחד משניים: לקוח ממורמר מאיזה שהיא סיבה, או במקרה של אנשי ציבור- אויב בתקשורת האלקטרונית.
אם מדובר על מוניטין של עסק אז מספיק לקוח לא מרוצה מאיזה שהיא סיבה שרושם באיזה שהוא בלוג או פורום ביקורת שלילית על החברה והנה, ברגע שמישהו מקיש את שם החברה בגוגל, במיוחד אם אין הרבה אזכורים של הכתבה באתרי אינטרנט הקיימים, התגובה השלילית עלולה להופיע בין הראשונות כאשר מחפשים את שם החברה שלכם בגוגל. זה אולי מצחיק, אבל דבר כזה יכול להכתים את המוניטין של העסק.
נכון שניתן לתקן את זה, הרי בשביל זה קיים השירות שלנו של ניקוי אזכורים שליליים בגוגל או שירותי ניקוי תדמית ברשת, אבל הבעיה היא אכן קיימת ומציקה מאוד.
אצל אנשי ציבור, אשר אין להם לקוחות באמת, הבעיה קיימת במישור אחר לגמרי, הכוונה היא לעיתונאים. אם נוצר לכם אויב בתקשורת, ניתן לגיד שהוא הולך לעשות לכם הרבה צרות.
כנראה שמדובר בעיתונאי מאוד חרוץ כי הוא הספיק להכניס את הכתבות שלו, לעשרה אתרים שונים. אתם יכולים בכלל לדמיין מה הדבר עשה למוניטין של אותה חברה באמת טובה באינטרנט? הוא הרס אותה, כאשר חיפשו את שם החברה ברשת- ראו רק דברים רעים ולא נכונים.
מה עושים כדי לתקן את הרושם השגוי הזה?
הדבר הראשון והחשוב ביותר שעושים במקרים הללו, הוא להגיע כמה ימים לעסק של הלקוח או להיפגש איתו כדי להבין ממנו מה בעצם הפעילות שלו ביום יום. המטרה של המהלך היא להתרשם מהעסק וליצור עשרות כתבות חדשות, שמטרתן היא לסקור את הצדדים החיוביים של העסק, להכניס לתוך החיפושים בגוגל מידע חיובי, אמיתי ואובייקטיבי שנותן ללקוחות פוטנציאלים להבין באמת מי זו החברה הזו.
לקדם את הכתבות החיוביות
השלב של קידום הכתבות הוא כנראה השלב הקשה והארוך ביותר, אך למעשה הוא המשמעותי ביותר מבחינת סיום ומיצוי תהליך דחיקת כל האזכורים השליליים, הרי שורה תחתונה היא שיש הרבה כתבות, גם חיוביות וגם שליליות, אך המטרה שלנו היא ליצור את המצב שבו החיוביות יעלו קודם כאשר מחפשים את שם המותג או שם האדם ברשת האינטרנט.
הכותב הוא מרטין בוקסדורף, מומחה ניקוי מוניטין באינטרנט.