אישיווק השבוע: גיל שגיב, מנהל השיווק של Avis ישראל



  • שם החברה:Avis

  • שנת הקמה: 1946 (בארה"ב), 1965 (בישראל).
  • מספר עובדים: כ- 750.
  • פרופיל אישי: בן 39, נשוי לגליה ואב לאדם בן השנתיים, גר בתל אביב. בעל תואר ראשון בהנדסת תעשיה וניהול מהטכניון, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. בתפקידו משנת 2005, ומשנת 2012 חבר הנהלה. במסגרת תפקידו, אחראי על כל פעילויות השיווק בכל תחומי פעילות החברה (ליסינג, השכרת רכב, מכירת רכב) ובכל מרכיבי תמהיל השיווק – פרסום, יח"צ, קד"מ, אינטרנט, ניו מדיה, פיתוח עסקי וכו'.
  • היקף תקציב שיווק: כ- 10 מיליון ש"ח.



  • ספקי שיווק: משרד הפרסום – ענבר מרחב ניסן, משרד יח"צ – רן רהב, פרסום ויח"צ במגזר הדתי והחרדי – גל אורן BSD.




  • מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה? "קוויקי" – השכרת רכב לשעות הערב וסופי שבוע. מהלך המכוון לקהל יעד צעיר (סטודנטים, חיילים משוחררים, זוגות צעירים, רווקים אורבניים), הזקוקים לרכב במועדים לא קבועים ולתקופות זמן קצרות, בד"כ לצורך נקודתי. קהל יעד זה אינו לקוח של חברות ההשכרה המסורתיות, והמהלך השיווקי חשף את הקהל לרלוונטיות הרבה של Avis מבחינת המענה המלא לצרכים שלהם. המהלך "הפך" את השוק, וגרם למתחרים של Avis לצאת עם מוצרים דומים.



  • על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? פעילות במדיה חברתית – הן פעילות בפורומים והן פעילות בפייסבוק. הפעילות מאפשרת ל- Avis לייצר קשר בלתי אמצעי עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, לפתור בעיות ו- "לכבות שריפות", היקפי הפעילות גדלים באופן מתמיד ובקצב מהיר.



  • האם ישנה טכנולוגיה המשמשת אותך בעבודת השיווק? מערכות ניטור (כדוגמת "באזילה" או "מכ"מ"), המאפשרות לנו לאתר ב- online כל פעילות רשתית רלוונטית ולהגיב בזמן אמת. השימוש במערכת הצליח למנוע משברים, לאתר מראש מגמות ותהליכים משמעותיים, ואף לשפר את השירות ללקוחות.




  • תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה: אין הרבה חברות שמתמידות בקו מיתוגי ופרסומי אחד לאורך שנים. חברת "אלדן" תומכת בסלוגן "נותנים את הנשמה" במשך שנים רבות, בכל ערוצי המדיה ובכל מבצעי המכר שלהם. במידה רבה, שמירה על קו אחיד ועקבי זה מזכירה את "We try harder" של Avis, שהושק בשנות ה- 60 ומלווה אותנו עד היום.



  • השאלון האישי:

· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? עמוס שפירא, מנכ"ל אל על דאז, ונשיא אוניברסיטת חיפה היום. "אוניברסיטה מהלכת" של ניהול, שיווק וטיפול בלקוחות.


· עבודה ראשונה? "אל על", מנהל מועדון הנוסע המתמיד.


· תכונה חשובה למנהל שיווק? היכולת לוותר על האגו מעת לעת.


· דף הבית שלך באינטרנט? ביזפורטל ופייסבוק (שתי לשוניות שנפתחות בו זמנית).


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – "קפה רונה" ברמת אביב או "מתילדה" במעוז אביב.


· מהו הרכב בו אתה נוהג? מחליף רכב כל חודש בממוצע. אוהב לגוון…


· מהו ג'וב חלומותיך? תפקיד בו אני אהיה בהתלבטות יומיומית מה אני רוצה יותר – לחזור הביתה לבן שלי או להישאר במשרד. לשמחתי, זה המצב שלי כיום.


· חופשה חלומית: טיול Coast to coast ברכב בארה"ב. החלום הוגשם לפני כשנתיים…

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח