חברת התיירות גוליבר, המפעילה אתר אינטרנט לרכישת מוצרי תיירות מדווחת לקראת עונת הסקי המתחילה בסוף דצמבר ומסתיימת לקראת סוף מרץ, על עלייה בהתעניינות בחבילות סקי.
צביקה קרפל, מנכ"ל גוליבר, מציין כי 95 אחוז מהישראלים הנוסעים לסקי בוחרים לעשות זאת באתרי סקי הממוקמים בצרפת, איטליה ואוסטריה. "השנה אנו רואים כי גם אתרי הסקי באנדורה ושוויץ במגמת עלייה", מוסיף קרפל.
לדבריו, הוא צופה כי השנה, בגלל אולימפיאדת החורף שתתקיים באיטליה, פחות ישראלים ייסעו לאתרי סקי במדינה זו על מנת לא להיקלע לעומס הצפוי באתרים אלו ועל מנת להוזיל את מחיר החבילות.
מודול הסקי של גוליבר מאפשר לגולשים השונים, מהמתחיל ועד למקצוען, לאתר את המוצר המתאים לו ביותר וזאת באמצעות מספר מנגנונים שהינם ייחודים לאתר גוליבר.
באתר 3 מנועי חיפוש עיקריים:
- מנוע חיפוש לפי מדינות/ יעדי סקי– החיפוש לפי מדינות/יעדים מאפשר לגולש לאתר את כל חבילות הסקי ביעד כלשהו או את כל החבילות בכל יעדי הסקי שבאותה מדינה, כל זאת בעזרת תאריכון דינאמי המציג רק את התאריכים בהם ניתן לטוס ליעדים אלו.
- מנוע חיפוש מתקדם לגולשים מקצועיים- החיפוש למקצוענים מאפשר לגולשים לאתר את החבילה והיעד המתאים ביותר להם, וזאת בתהליך בחירה של הפרמטרים החשובים לגולש הסקי המקצועי, למשל חיפוש על פי גובה האתר, על פי מס' ואורך מסלולי הגלישה, על פי כמות המעליות באתר, וכו'.
- מנוע חיפוש מודרך לגולשים מתחילים (WIZARD)– החיפוש המודרך לגולש המתחיל מאפשר לגולש להתקדם צעד צעד וזאת על פי המלצות ומידע הניתנים לו בכל שלב, בסופו של התהליך יציג לו האתר את חבילות הסקי ביעדים שמתאימים לבחירתו. בכל שלב יכול הגולש להשוות את המידע לאתר החרמון על מנת שיקבל את האפשרות לערוך השוואה ביחס למה שמוכר לו. מדובר במנגנון ייחודי ובלעדי לגוליבר.
בגוליבר מציינים כי כל מנוע חיפוש מקושר לבסיס נתונים רחב ביותר המציג את כל מבחר ומגוון חבילות הסקי השונות.
מנועי חיפוש נוספים באתר מאפשרים לגולשים לקבל רק את אתרי הסנובורד המומלצים וכן לערוך השוואה בין נתוני אתרים שונים על מנת לבחור את האתר המתאים ביותר.