איך עושים מסחר מקוון יעיל ורווחי?

עולם המסחר המקוון ממשיך לצבור תאוצה בשנים האחרונות, כאשר חווית הקניה המשופרת, הנוחות ושדרוג אמצעי האבטחה תורמים לכך שכבר בעתיד הקרוב תהפוך מגמת הקנייה המקוונת למגמה המובילה בעולם הצרכנות. עם זאת, נראה כי בישראל הדברים הולכים קצת יותר לאט בכל הנוגע לעניין: קטלוגים מקוונים רבים ומשמעותיים דוגמת Amazon ו-eBay עדיין לא פתחו בפעילות רשמית בארץ ונראה כי גם בקרב הצרכנים עצמם ישנו עדיין חסם מסוים.


יוזמי וועידת GO Ecommerce שהתקיימה בשבוע שעבר מנסים להביא לשינוי במצב: הוועידה סיפקה הצצה לשוק המסחר האלקטרוני בישראל והציגה מספר כלים לפיתוח סחר מקוון לעסקים מכל הגדלים, שאמורים לייעל תהלים ולהכניס רווחים. בוועידה השתתפו מומחים מובילים מתחום המסחר האלקטרוני בישראל, אשר ניסו לספק לבאיה עצות ותובנות בנוגע למסחר המקוון ותרומתו לייעול ורווחיות העסק. לצד זאת, הוועידה שימשה במה ליצירת שיתופי פעולה עסקיים ומפגשים אישיים-מקצועיים.


אנו ביקרנו במושב האסטרטגיה, שהתמקד באופן ניהול הפעילות השיווקית ברשת והגדלת המכירות. דוברי מושב התמקדו באסטרטגיות שוק, תהליכים ואמצעים מומלצים לפעולה, במוצרים ובשירותים שמטרתם שיפור המסחר המקוון. "העסק נמצא במצב של חימום מנועים" אומר ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת זאפ, "המודעות עולה ובהתאמה, ישנה גם עליה בשימוש בכלים צרכניים מתוחכמים יותר. אנחנו לקראת פריצה של הסחר האלקטרוני בישראל".


למפרט המשיך ומנה את המגמות המובילות כיום בעולם הסחר המקוון: "הצרכן הדיגיטאלי הופך מתוחכם יותר. בכל צעד שהוא עושה הוא בודק, משווה ומשתמש במגוון כלים שיעזרו לו לקבל החלטה. תחומי החשמל והאלקטרוניקה הם התחומים החמים בקרב הצרכנים, תחום המזון נחשב לחלש יחסית. פוטנציאל הגידול המשמעותי ביותר נמצא בתחום השירותים".


פרי פוירשטיין, סגן מנהל חטיבת הפיננסים והיישומים בקבוצת אמן, עמד על אחת הבעיות המשמעותיות בשוק הסחר המקוון בישראל – התשתית. לדבריו, חברות וארגונים משקיעות זמן, משאבים וכסף רבים מדי לפיתוח פלטפורמה מקוונת: "עסקים רבים טועים ובוחרים לפתח תשתית ייעודית, במקרים רבים יקרה ומסובכת, באופן ספציפי עבורם כאשר בשטח יש פלטפורמות מוכנות ומוכחות שזקוקות להתאמה בסיסית ותו לא". לדבריו, מוצרי תשתית דוגמת BackBase מספקים פלטורמה יעילה ואפקטיבית למסחר מקוון, לצד חווית משתמש איכותית ומותאמת למדיום, בין אם במחשב או במכשירים ניידים וטאבלטים. "בפלטפורמה הזו אנשי השיווק עצמם יכולים לפתח את עולם האינטרנט של הלקוחות שלהם, לבחון אותו לפני שהוא עולה לאוויר ולהעלות אותו תוך זמן קצר, ללא פיתוחים מיוחדים וללא כתיבת קוד" מציין פוירשטיין.


מוטי קרמונה, מנכ"ל סירס ישראל הדגיש את חשיבות חווית הקנייה: "צריך לקחת את חווית הקנייה מהאופליין – חוויה של ללכת ברחוב, עם חברים – ולהעביר את זה לאונליין. להפוך את זה לחברתי יותר. לפרסם בפייסבוק זה לא מספיק. החוויה צריכה להיות שונה".


התובנות מהוועידה הראשונה הראשונה למסחר מקוון בישראל מביאות למסקנה אחת עיקרית – כוח הקנייה העיקרי עובר לרשת. חברות, עסקים וארגונים שידעו לרתום בצורה הנכונה את המעבר הזה לטובתם – כפי שהציגו דוברי הוועידה – יקצרו את הפירות תוך זמן לא ארוך.

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח