עבודה ביח"צ – ממש לא בשבילך

בזמן האחרון יוצא לי לראיין הרבה מאוד אנשים לעבודה אצלנו במשרד. עם הזמן פיתחתי נוהל שדי הוכיח את עצמו (אם כי גם אני טועה לפעמים, עד כמה שזה נשמע לא אמין): אני מנסה לרפות את ידי המועמדים. אני מעריך שרק מי שבאמת רוצה לעבוד בתחום, לא יירתע כשאספר לו (ובעיקר לה) כמה קשה העבודה, כמה היא לא מתגמלת, כמה היא מעייפת. אני גם אומר להם שאם הם מאתרים מראש אצלם את אחד או יותר מהסימנים הבאים, אין להם מה לחפש ביחסי ציבור.


זה סופו של כל עיתון…
זה סופו של כל עיתון…


אם הם לא ממש מתעניינים בחדשות. אצלנו ב'דוניצה' אתם יכולים למצוא אצל כל אחד ואחת מהעובדים ערימות של עיתונים ליד, על, מתחת ובצידי השולחן, שלא לדבר על כמויות הלינקים והפי די אפים שכולנו שומרים על המחשבים שלנו. יש כאלה שיכנו זאת 'אגרנות', אנחנו מכנים זאת 'עבודה'. מי שבאמת רוצה להיות מקצוען יח"צ, חייב להיות עם אצבע על הדופק. נכון, בתחום שלנו, פחות ירגישו אם לא נדע מה קרה ליודה ולנינט וכמה קילו ירדה מארינה, אבל, אם לא נדע מה ההשלכות של מהפיכת ה-SSD על שוק המחשוב העולמי, אנחנו בבעיה מול הלקוח (כן, כן, סאנדיסק).


אם הם לא מסוגלים לבצע כמה משימות במקביל. בעיסוק שלנו חייבים לדעת לתמרן בין 6 משימות במקביל, אצל ארבעה לקוחות, כשבדרך לנוע מפגישה לפגישה, לספק את צרכיהם של שני עורכים עצבניים ועוד שלוש תחקירניות טלויזיה נמרצות. מקצוען אמיתי חייב לדעת לנוע במהירות בין הכדורים השורקים ולהגיע לסוף היום כשכל המשימות מולאו בהצלחה.


אם הם לא כותבים מעולה. אנשי היח"צ הבאמת טובים פשוט יודעים לכתוב. הם צריכים להתחרות על האינצ'ים באמצעי התקשורת, כך שבין אם מדובר בהצעה לכתבה שנשלחת במייל, או בפייסבוק, הודעה לעיתונות, או מאמר עמדה מרגש, הללו חייבים להיות הכי מחודדים, הכי נכונים, הכי מוכווני מטרה: להביא לפרונט את הלקוח. בקיצור, כישורי כתיבה הם פשוט Must.


אם הם לא יודעים את ההבדל בין פינטרסט לפייסבוק. סוג העבודה שלנו מחייב הבנה ולעומק של כל סוגי המדיה. כיום כבר לא מספיק לדעת מי עורך את זמנים מודרניים. זירת המדיה החברתית חייבת להיות הבית השני של מי שרוצה לעסוק בתחום יחסי הציבור. אם אתה לא שם, אתה לא קיים.


אם הם לא ממש יודעים אנגלית. היום נכנסה מועמדת מבטיחה ביותר. תואר ראשון בכלכלה, עבדה בתאגיד פיננסי, עבדה בערוץ אינטרנטי מוביל. הייתי מרוצה ממנה וכבר הייתי מוכן לפרוש את השטיח האדום, עד שהעלתי את העובדה שמי שעובד אצלנו חייב לתקשר באנגלית עם חלק גדול מהלקוחות. כן, גם עם אלה שיושבים ברעננה. זה חלק מההווי היומיומי. ואני לא מדבר כלל על שפה ושם צריך איזה מצגת קטנה לחו"ל, ואולי לארח משלחת בכירים וכמובן לערוך אינספור שיחות ועידה עם לונדונים המצויידים במבטא קוקני.


אם הם ערוכים לעבודה רק בין 9 ל-5. בזמן שהפקיד בבנק מוריד את היד מהחשבוניה שלו בשעה חמש, בעסקי יחסי הציבור התמונה לעתים מעט שונה. נכון, לא תמיד יש לחץ וממש לא בריא לעבוד אל תוך הלילה, אבל, כשאני מצהיר בפני הלקוחות שאנו זמינים עבורם 24/7, כולל ראש השנה וחוה"מ סוכות, זו לא סתם אמירה. וכשיש מפגש עיתונאים להשקת קו חדש של מדפסות וצריך לתת את התחת לעוד כמה שעות במשרד, אנשים נשארים, לא בגלל שמחייבים אותם, אלא כי הם מבינים שהם צריכים.


אם הם מיזנטרופים. אנשי יחסי הציבור לא חייבים להיות אוהבי אדם באשר הוא, אבל, הם חייבים לאהוב את האינטראקציה איתם, אבל, לא רק במייל או בפייס, שם קל להסתתר מאחורי המקלדת, אלא גם בחיים האמיתיים, בטלפון ובפגישות יומיומיות. קל לחשוב שהמחשב כמתווך יכול להחליף את הישיבה על כוס קפה, או שיחת הרכילות (העסקית!) הטלפונית, אבל, מנסיון, זה לא עובד. מי שרוצה לעבוד ביחסי ציבור חייב, או לאהוב לתקשר עם אנשים, או ללמוד, ומהר, כיצד עושים זאת, לפני שהצד השני ירגיש בהיסוס.


אם הם לא ערוכים לקבל דחיה. אני זוכר את הפעם הראשונה בה נכנסתי לרשימה השחורה של אחד מעורכי הטכנולוגיה בעיתון יומי. זה היה מלחיץ. אז? פרצתי בבכי והלכתי הביתה? לא ממש. לומר שזה לא הפריע לי לפעילות השוטפת? הפריע גם הפריע, אבל, לא לקחתי את זה ללב. לא נפגעתי אישית. עבודה ביחסי ציבור מחייבת עור עבה. עבה מאוד, אפילו. אם יש תקלה, אל תעמדו ותחכו לנסים, אני אומר לאנשים, שנסו מותניים ונסו לתקן אותה.


– הפוסט מבוסס באופן חופשי על פוסט של טיילור הרוף בבלוג סוכנות Blast Media



* הכותב הוא הבעלים של משרד יחסי הציבור דוניצה תקשורת



אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח