השיווק באינטרנט העדכני- חזרה למקומונים?

השיווק באינטרנט התחיל את דרכו כסוג של פרסום להמונים, כזה שאמור להתאים לכל מחיר ולכל סוג של עסק ולא משנה מה הגודל בכלל. הדמוקרטיה, נראתה אז בשיאה המפואר, רק תלחץ כמה קליקים והנה יש לך פרסום זול ויעיל שיכול להביא לך לקוחות ולתת לכל עסק הזדמנות שווה להצליח ובגדול.


לכאורה, הכול נראה מבטיח מאוד. הרי בשורה התחתונה היא, לאינטרנט אין בעלים פרטיים, כזה שיכול לקבוע מחירים ולהשתמש בכוח שלו, כדי להביא את המחירים לרמה שרצויה לו. לכאורה, העלויות אמורות להיות נמוכות והיעילות יחסית גבוהה.


ההצהרות של מייסדי גוגל, לארי וסרגיי טענו גם כן, כי גוגל, בתור שליטה בלעדית של האינטרנט, תיתן הזדמנות שווה לכל העסקים הקטנים והגדולים.


בתור בעל עסק לשיווק באינטרנט וקידום אתרים, אני אישית האמנתי בגדול, הרי הפרסום הממומן היה זול, היה מאוד משתלם לפרסם באינטרנט- ולפעמים זה אפילו הביא תוצאות. לכאורה, אם זה זול- בהחלט שווה את ההשקעה.


אבל הזמנים עברו


הבעיה העיקרית של עולם האינטרנט, היתה העובדה שהוא באמת חופשי ופתוח לכולם. אם אתם תוהים, למה זה בעיה, אז אני אשמח להסביר:


אף אחד בעולם לא היה יכול לחזות את הצמיחה האדירה של עולם האינטרנט. עד היום, הנתונים הרשמיים של גוגל מצביעים על כך, שמאות אלפי אתרי אינטרנט נפתחים בכל יום. וזה כבר הרבה מאוד שנים, לאחר שהאינטרנט הגיע לשיאו.


מרבית העסקים הללו הם של בעלי עסקים, בעיקר מה שקרוי עסקים קטנים או עסקים מיקרו קטנים. שזה הרבה יותר מדי עסקים, אפילו בשביל רשת האינטרנט הגדולה.


מחיר הפרסום במנועי החיפוש, באנרים, אתרים וכל האופציות הקיימות, הגיע לרמות שלא נראו מעולם. בתחומים מסוימים בפרסום ברשת- המחירים התחילו להגיע ל20 שקלים לקליק בודד אחד. וזה אפילו לא עבור ליד, כל זה רק עבור הלחיצה והכניסה של הלקוח.


המצב היום- מצדיק מעבר לפרסום במקומונים


המצב כמו שהוא נכון להיום באינטרנט, הוא די לא מרשים. בכל תחום אפשרי ברשת האינטרנט, יש הרבה יותר מדי מתחרים, עד לרמה שרובם הגדול כבר לא יכולים כלל להתפרנס מהמקצוע שלהם. תנסו כל תחום שעולה על דעתכם ותרשמו אותו בגוגל ותראו שיש הרבה יותר מדי אתרים המציעים את השירותים הללו.


מחירי הפרסום והשיווק ברשת כבר עברו מזמן את מחירי המקומונים והפליירים והשילוט חוצות. לכאורה, לאחר שבדקתי קצת מחירי מקומונים, המסקנה המתבקשת היא אחת ויחידה: אם אתה עוסק בתחום השיוק באינטרנט, אולי תנסה לפחות להמליץ ללקוחות שלך לנסות לפרסם קצת בפלטפורמות אחרות מהאינטרנט. יש לי תחושה שכל האנשים העוסקים בשיווק ברשת, יצטרכו להרחיב את השירותים שלהם גם מחוץ לאינטרנט.



מרטין בוקסדורף הוא מנכ"ל בול קידום אתרים.

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח