- שם החברה: פריד
- שנת הקמה: 1977
- מספר עובדים: 200
- היקף תקציב שיווק: 1,500,000 ש"ח
- ספקי שיווק: רוני הירש – עושה עבודה משכמו ומעלה בתחום יחסי הציבור
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה? כבר הרבה זמן שאנחנו מפרסמים בעיתונות – בשנה האחרונה גיבשנו קונספט שאם כבר עיתונות אז להפסיק לחשוב על אימאג' ומיתוג ולדבר אך ורק מבצעים ומחירים
גיבשתי קונספט של עמוד המפוצל ל- 4 מבצעים שונים לשבוע בלבד ואותם אנחנו מחליפים כל מודעה, אך הגריד נשאר זהה וכך בכל שבוע אנחנו מציעים 4 מוצרים שונים במבצעים סופר אטרקטיביים .
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? אנחנו מפעילים ומנהלים 20 סניפים בפריסה ארצית – לכן אנחנו חייבים לתחזק אותם בפרסום במדיה ארצית כלשהי . העדיפות היא שהפרסום יהיה שוטף ועקבי ולכן אנחנו מוצאים עצמנו בעיתונות לנוכח גודל התקציב.
- לקח מפעילות שיווקית שביצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים – לא מזמן פתחנו סניף בדיזינגוף סנטר בתל אביב. אחרי הרבה מאוד שנים שהיה לנו סניף קטן מאוד ברחוב סמוך לקניון. פתיחת הסניף בדיזינגוף סנטר נפלה בדיוק לפני העונה הכי חזקה שלנו מבחינת מכירות, ובהחלטה ממש לא פשוטה – החלטנו לסגור את הסניף הקטן על אף שהיינו מחוייבים להמשיך לשלם בגינו את כל הוצאות השכירות – ושמנו שלט גדול על כל הויטרינה עם הכוונה לסניף החדש שפתחנו בסנטר.
החלטה זו על אף שהייתה קשה הוכחה כהחלטה נכונה – ודווקא בגלל שהיינו בעונה החמה שלנו הצלחנו לחשוף את הסניף החדש באופן אופטימאלי ולהתחיל להרגיל את הלקוחות של החנות הישנה להגיע לחנות החדשה והטובה יותר.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה – לצערי או לשמחתי, המתחרות העיקריות שלנו מוציאות את תקציבי הפרסום שלהם כחלק מההוצאות המאוד גבוהות בקניונים . ואכן לסניפים שלהם יש חשיפה גבוהה יותר מהסניפים שלנו שברובם נמצאים במרכזי העיר אך מחוץ לקניונים.
עם זאת בהחלט ניתן לראות בשנים האחרונות שאותן חברות כבר ממש לא מפרסמות במדיה ארצית וההוצאות הנמוכות יחסית על החנויות של פריד מאפשרות לנו גם לפרסם וגם להציע מחירים אטרקטיביים יותר.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? שמוליק פריד מנהל מפעל הייצור
· עבודה ראשונה? מוכר בחנות
· תכונה חשובה למנהל שיווק? אהבה לתחום
· דף הבית שלך באינטרנט – גוגל
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – ארקפה בזל או שוסטר
· מהו הרכב בו אתה נוהג? – קיה פיקנטו
· מהו ג'וב חלומותיך? – לנהל מוצר או חברה שמשנה תחום או מובילה בו שינוי
· חופשה חלומית: אל איי, וגאס , ניו יורק – בוגאס עדיין לא הייתי